Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

AC70

Lid
Je moet de zenderlogo's zelf handmatig toevoegen. Althans op de Columbus. Bij mij waren ze echt verdwenen. Nog even contact gehad met de dealer maar die konden er niets over zeggen. Hadden ze nog niet eerder meegemaakt.
Wel werden meteen even de zenders weer geprogrammeerd en logo's toegevoegd. Prima service daar bij Versluis. ;). Maar al met al dus nog geen oorzaak kunnen achterhalen.
 

stradje

Actief lid
Ik krijg dinsdag mijn nieuwe Octavia 3 met Amundsen (=functioneel gelijk aan de Columbus, m.u.v. de harddisk?). Ik ben een 64GB USB-stick aan het voorbereiden met mijn Itunes muziek-verzameling. Hebben jullie nog tips hoe je dat het handigste kunt aanpakken?

Ik ben momenteel de mappen met muziekbestanden aan het kopiëren van van mijn laptop naar de stick.
Hoe kan ik handig playlists toevoegen op die stick voor verschillende genres? Moet ik die dan gewoon in de root zetten?
 

henriz

Forumguru
@stradje
De Amundsen is functioneel net niet helemaal gelijk aan de Columbus. Een belangrijk verschil is dat de Columbus een hoger resolutie scherm heeft en daar gebruik van maakt door bij navigeren meer detail te tonen.

Tips betreffende je muziekverzameling: album art is wel leuk. ITunes slaat album art in het programma zelf op, niet in de MP3 bestanden. Ik heb zelf een paar scripts gevonden die de album art van ITunes opslaat in de MP3s. Deze scrips werken alleen in MacOs. Mocht je dat hebben dan wil ik het proces hier wel beschrijven met linkjes naar de scripts. (wanneer ik weer thuis ben bij mijn laptop)
Alle MP3 bestanden moeten hun eigen album art ingebakken hebben. Alleen het eerste nummer van een album werkt wel in ITunes, maar niet in Amundsen.
 
Ik heb een Columbus uit 2009.
Wat mij opviel is dat de volgorde van afspelen van een album niet "standaard" is
1, 10, 11, 2, 3, 4 etc
Bij die van mij zou ik dan de namen aan moeten passen naar 01, 02, 03, etc
Verder zal er wel eea te vinden zijn in 1 van de 56 pagina's van dit topic ... :-)
Succes!
 

Canon-Eye

Donateur
Wat mij opviel is dat de volgorde van afspelen van een album niet "standaard" is
1, 10, 11, 2, 3, 4 etc
Komt overeen met de gangbare alfanumerieke bestandssortering in de verkenner e.d., dus lijkt me eigenlijk erg logisch.
 
Ik ben geen kenner
maar mijn collectie bestaat uit beide sorteringen van de nummers
(verzameling van kopen, zelf rippen en downloaden)

Finder (Verkenner van de Mac) sorteert beide zoals ik verwacht

zal eens zoeken of dit gelijk te trekken is
maar dat moet dan wel automatisch want om 'even' >5000 nummers na te lopen heb ik geen zin in
 

Leon!!

Lid
nou.... ik rij gistermorgen weg. na 10 minuten rijden ben ik er. Aldaar kom ik erachter dat ik wat vergeten ben, en moet weer even terug, en alle voorkeurzenders en logo's zijn weg. Komt dus vaker voor :)
 

timg

Lid
Ik heb een O3 met Columbus multimediasysteem en Canton sound system. Tijdens navigatie en als er een navigatiemelding komt dan wordt het geluid van de radio/mediabron gedempt om de navigatiestem te laten doorkomen. Prima. Echter als de radio/mediabron terug op normaal volume wordt gezet, dan hoor ik een fractie van een seconde dat het geluid overstuurd wordt. Als er dan in het liedje net een diepe bas wordt gespeeld hoor ik dat er door de luidsprekers een overstuurde bas (veel te zwaar en veel te hard) doorkomt. Lijkt me dat dit niet gezond kan zijn voor de speakers op lange termijn...

Nog mensen die dit probleem onderkennen?
 

Evilcomputing

Senior Member
Na heul veel topics te hebben doorgelezen en te zoeken op het internet weet ik het nog niet...

Ik heb zelf nog nooit een Columbus gehad.
Maar mijn nieuwe wagen (O3) bevat de Columbus.

Nu kan ik van een oud collega video unlock kit kopen.
De vraag die ik erbij heb, zijn alle connectoren van de columbus over de jaren hetzelfde gebleven ?
MAW kan zo'n kit of een andere kit die uit een supurb komt van 2011 in de nieuwe skoda O3 ?
 

Joske

Forumguru
neen.. de nieuwe Columbus MIB (noemt dat ding dus) is niet hetzelfde als de Columbus uit je SuperB van 2011

wil je je Columbus MIB unlocked neem je best contact op met @Antera
 

Joske

Forumguru
euhm?

video-kabels? ja, nu stopt het hier wel voor mij, zoveel weet ik er niet van hoor! :D

waar ga je die instoppen dan?
 

Joske

Forumguru
ahh, dat bedoel je, ok ben mee. Maar kan je jammer genoeg
niet direct zo helpen.. Ben wel al zo een topics tegengekomen op het forum, anders moet je eens even de zoekfunctie gebruiken van het forum?
 

Evilcomputing

Senior Member
Dan zie ik door alle losse berichten het topic niet meer..
hahaha

ach ik bel morgen de dealer wel even.
En laat me dan ook maar zo vriendelijk te zijn om het dan met jullie te delen.
 
Bovenaan Onderaan