Herkomst en voorraad ?

FNaRK_02

Forumguru
Zomaar uit nieuwsgierigheid:
Vorige week een Scala gekocht (in dit geval bij Hoogeboom Vlaardingen). Prima zaak, fijne verkoper.
Wat mij opviel was dat er van "mijn" model erg veel op voorraad was. Scala's uit 2023 met rond de 10.000 km. Er stonden er zeker wel 5, ook allemaal in het zwart en allemaal Ambition. Verkoper gaf aan dat ze die inderdaad "groot" overnemen mar vertelde niet waar ze vandaan kwamen.
Toch benieuwd, auto's zijn te jong om uit de lease te komen, en dit was duidelijk één partij geweest....

JeSko

Forumguru
Duitse import? Dat moet in te kijken zijn hoor. Had je doorgevraagd had hij het je vast wel verteld.

FNaRK_02

Forumguru
Die van mij is volgens RDW geen import, 1e registratie in Nederland, wel maar 1 (zakelijke) eigenaar.

Duijzer

Donateur
Het kunnen demo's van Pon geweest zijn. Of Company cars, die worden bijvoorbeeld ingezet als auto voor de accountmanagers, of als voorloopauto voor leasemaatschappijen en verhuur. Dealers kunnen (vaak ook verplicht) die met een korting bij Pon kopen.

hemi24

Forumguru
Shortlease, of firma die bankroet is gegaan waar de auto’s van terug zijn gekomen?
Auto’s die gebruikt zijn bij een evenement kan ook nog…

FNaRK_02

Forumguru
Of Company cars, die worden bijvoorbeeld ingezet als auto voor de accountmanagers, of als voorloopauto voor leasemaatschappijen en verhuur. Dealers kunnen (vaak ook verplicht) die met een korting bij Pon kopen.

Gezien de bijna identieke modellen en kleur zou dat ook zomaar kunnen.
Alleen is "mijn" auto iets aangepast (zwarte velgen) en nog minder km's (6000). Zal misschien toch een andere herkomst hebben.
Maakt verder ook niet uit, auto zal er (hopelijk) niet minder door rijden ?

Eltjo

Forumguru
auto zal er (hopelijk) niet minder door rijden ?
Misschien als er velgen/banden gemonteerd zijn met minder rubber tussen velg en straat. ;)

Met die auto zal je vast wel een paar ton op de teller kunnen zetten.
En ik neem aan dat je nog dezelfde garantie hebt als bij een nieuwe?
Ik denk ook wel dat je verkoper iets meer over de herkomst van die auto kan vertellen, zeker nu je hem al gekocht hebt.

1983jeroen

Forumguru
In een ader topic schreef je dat het een vrij basic uitvoering is.
Toen ik ooit opzoek was naar een Mégane kwam ik bij 1 handelaar ook telkens veel dezelfde kleur en uitvoeringen tegen met vergelijkbare kilometerstanden. Ook niet rijk uitgerust.
Bleken in dat geval allemaal van defensie te zijn geweest (en hadden daarom nieuw kenteken).

In dit geval zal het ook wel van 1 bedrijf komen als vervangauto o.i.d.

Bovenaan Onderaan