Herfst blaadjes

Beste,

Sinds gisteren ben ik nu ook een Skoda Citigo eigenaar :tegek:

Thuis aangekomen natuurlijk direct de auto schoon gemaakt. Hij was wel erg netjes ten opzichte van andere dealers en hun occasions, maar zo zwart heb ik het poetswater ook nog niet gezien ;)

Maar ik zit met iets, waar ik niet weet hoe ik dit kan schoon maken: herfst bladeren onder de motorkap

upload_2018-3-31_21-38-14.png

upload_2018-3-31_21-38-45.png

Heeft iemand een idee hoe ik deze eruit krijg?
 

Cordoba

Forumguru
Je kunt met een flexibele dunne slang via het gat aan de zijkant onder de parafaan komen. Zo'n slang wordt ook wel radiatorslang genoemd, het borsteltje eraf, en je kunt allerlei onmogelijke hoekjes bereiken. Deze slang zet je op het uiteinde van de normale stofzuigerslang. Ik gebruik 'm bijvoorbeeld ook om goed tussen de middentunnel en de voorstoelen te kunnen zuigen in mijn auto. Zo'n slang koop je voor een handvol euro's bijvoorbeeld bij de Action (die hebben 'm in elk geval lange tijd in het assortiment gehad).

th
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
@Uli Jansma dit is een minpuntje van de Citigo, Up en Mii.

Als je niet tijdig de bladeren verwijderd krijg je lekkage in de auto.
Het regenwater kan dan niet meer via de gootjes weglopen en komt het de auto binnen.
Ik spreek uit eigen ervaring bij de vorige Citigo van mijn vrouw.
Dus controleer ik in de herfst wekelijks onder de motorkap of er bladeren liggen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Stofzuiger of een spuitmondje op een compressor en hiermee schoonspuiten.

Bij de Corsa van m'n vriendin ook een ellende! En dan ook nog eens de accu recht onder de parafan, fijn voor het regenwater wat er overheen sijpelt.
 

gossy

Actief lid
Als er zoveel blad op de lucht inlaat zit voor je voorruit kijk ook eens in de boekjes naar hoe de interieur filter vervangen kan worden en steek ook daar na het filter vewijderd te hebben een zuigmondje in die opening
 
Bovenaan Onderaan