Hema dakzak (of ander merk dat er op lijkt...)

deusjevo

Forumguru
Iemand ervaring met zo'n dakzak?
Vooral wat betreft windgeraas en waterdichtheid.

hema_dakkoffer.jpg

Er ligt er nu eentje te koop bij de HEMA voor 69 euro in de rommelhoek.
Heb op het moment een lange smalle skibox maar opbergen van dat ding (denk dat hij ruim 2 meter lang is) blijft een crime.

Maarten

Forumguru
Ik zag er laatst iemand mee rijden. wat een gewapper en geflapper zeg. Het zag er niet erg stevig uit!

Gieliovd

Forumguru
Ik wil hem niet hebben. Krasding op je dak, flapperen in de wind...

Maar ja, misschien valt het mee.

Tassen horen thuis op de motor, niet op de auto :)

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij is zo'n zak op je dak levensgevaarlijk. De stroomlijn (of liever gezegd het ontbreken daarvan) is zeer slecht.
Bevestiging is dubieus. En in het geval van plotselinge manoeuvres en/of remmen zijn de gevolgen niet te overzien.
Dat dit überhaupt verkocht mag worden... :1439:

ronald24e

Actief lid
Dat is denk ik ook de reden dat je ze relatief weinig ziet....

Kwa oplossing voor het opbergen van je koffer hebben ze bijvoorbeeld bij halfords een lift systeem, kost rond de 20 euro waardoor je je koffer gewoon aan het plafond van je schuur od kan hangen.
Misschien is dat een idee.

Zwolly

Actief lid
.....En in het geval van plotselinge manoeuvres en/of remmen zijn de gevolgen niet te overzien.
Dat dit überhaupt verkocht mag worden... :1439:

Ooit eens een test gezien op de duitse tv vwb dakkoffers...
Als je dat gezien hebt, dan wil je al helemaal niets op het dak hebben...
Echt, alles vloog los bij een zeer harde rem aktie en dan maakte het niet uit of het een dakkoffer van de Hema is of 1 van V&D of van Thule of wat dan ook...
Voordeel van zo'n los ding is dat het zeer weinig plek in neemt in huis of schuur...

hemi24

Forumguru
Ik zag er laatst iemand mee rijden. wat een gewapper en geflapper zeg. Het zag er niet erg stevig uit!

Er is een oplossing voor: Altijd je rubberboot meenemen!!!
Als je de boot opblaatst is de zak mooi strak (:confused:) en is er geen geklapper... :xyxthumbs:

Voor hetzelfde geld zou ik een dakkoffer gaan huren; verwacht in ieder geval geen lange levensduur van een dergelijk hema-tasje.
Een beetje dikke mug zal er dwars doorheen vliegen.

EdK

Forumguru
hoe monteer je dat ding in godsnaam op je dak ?
Met dakdragers ?

@ zwolly: Zou het ook niet zo zijn dat men die dakkoffers ook niet te zwaar belaad ?
Het is net als met een tanktas op de motor , die gebruik je alleen maar voor lichte dingen anders wordt je topzwaar !
Zelfde met dakdragers, de mensheid denkt altijd maar dat ze dan alles wat erop past mee kunnen nemen ! En als je dan begint over maximale lading die er op gelegd mag worden , dan staan ze je met trouwe hondenogen aan te kijken waar je het over hebt !

Zwolly

Actief lid
Tijdens de test waren de dakkoffers enkel voorzien van ski's...
Je wilt niet weten wat voor ongeleide projectielen dat worden.

Trouwens, die dakzakken hebben een oprolbare bodem die gewoon wordt vastgemaakt op de dakdragers net zoals bij een gewone dakkoffer...
Speur het net maar eens af, Thule heeft zo'n type ook...
Vorig jaar zomer veel gezien op de franse wegen

Info Thule:

Thule Ranger

De baanbrekende nieuwe "klap op & berg op" -dakkoffer. Haal hem uit de kast, neem hem onder je arm mee, rol hem uit en plaats hem op de auto.

De Thule Ranger is ontwikkeld op basis van een nieuw idee om ruimte te besparen. Er is hierbij serieus rekening gehouden met het gebrek aan ruimte waar velen mee te kampen hebben, zonder de eisen betreffende optimale functionaliteit tekort te doen. U zult de eigenschappen veiligheid en kwaliteit, die elk Thule-product kenmerken, onmiddelijk herkennen. In de ontwikkeling van de Thule Ranger waren ook uitgebreide consumenttests inbegrepen. Het resultaat is een nieuw type koffer, eenvoudig te monteren en met een capaciteit van maar liefst 340 liter. Een koffer die bovendien zeer eenvoudig kan worden verwijderd, opgerold en opgeborgen in een (kleer)kast of op een andere plek waar een beetje ruimte over is. In combinatie met een hele serie slimme eigenschappen en zijn goede waterbestendigheid is dit weer een echt Thule-product.

De dakkoffer die je kunt oprollen en onder je arm meenemen.

Volume 340 liter, afmetingen 110x80x40 cm.
Makkelijk oprolbaar, berg hem op in de speciale zak
Easy-Snap voor makkelijk monteren
Beschikbaar in zwart/grijs

Technische gegevens

Thule Ranger 90

Afmetingen: 110x80x40
Binnen afmetingen:105x75
Gewicht (kg): 7
Volume (l) : 340
Laadcapaciteit (kg): 50

Gieliovd

Forumguru
ALS er een frame in zit die op dakdragers komt dan geloof ik er wel in! Gewoon goed volproppen en vastsjorren. Dan is het een prima ding.

Lekker dik polyesterdoek (3x) dus dat is sterk.

Maar gewoon zo'n kraszak te flapperen op je dak, nee!

MarcoO2

Forumguru
Lekker goed volproppen? Dan ga je al snel over de 50 KG heel lijkt mij... Ik heb het niet op zo'n ding in ieder geval!

deusjevo

Forumguru
Als je een skibox vol propt ga je net zo hard over de 50 kilo heen.

Ga de dakzak vanmiddag maar ophalen, voor 69 pleuro kan ik me geen buil vallen :407:denk ik.
Kan hem waarschijnlijk op Marktplaats voor hetzelfde weer kwijt... :471:

deusjevo

Forumguru
En je dak mag maar max 75 kilo hebben.

Dakdragers wegen een kilo of 5, koffer misschien 10 kilo, houdt je 60 kilo over voor echt te beladen.

Aan een koffer voor 125 kilo heb je dan ook weer niet zo veel.
In de dakkoffer gaan bij mij trouwens altijd de meest volumieuze (schrijf je dat zo??:945:) lichte spullen.

MarcoO2

Forumguru
Of je 't goed schrijft of niet, ik weet wat je bedoelde! ;)

't lijkt mij ook alleen al in verband met je wegligging dat je de lichte grote spullen bovenop doet en het zware beneden... zware spullen op het dak is niet echt prettig!

Bovenaan Onderaan