Help, mijn Superb roest weg! (Onderdeelnummer gezocht)

andrehj

Forumguru
(Nou ja, deels dan)
Toen ik gisteren eindelijk eens de gelegenheid had om de olie te wisselen (naar aanleiding van dit topic) viel mijn oog op het steuntje van de bedrading van de oliepeilsensor. Dit steuntje is namelijk in verregaande staat van ontbinding. En dat valt voor een auto die net 5½ jaar oud is wel wat tegen.
Nieuw zag het steuntje er zo uit:
Beugel Nieuw.jpg
Maar nu zie je dit:
Beugel Nu.jpg
Dus ik dacht het onderdeelnummer even uit Etka te vissen, maar dat valt nogal tegen, want zowel op de vooras als op de bedrading, als bij de carterpan komt dit onderdeel niet voor.

Weet iemand het nummer van dit beugeltje? En zit het (zoals op bovenstaande foto lijkt) inderdaad alleen maar geklemd op de rand van het subframe? Of zit er nog ergens een goed verborgen schroef?
 

kansberg

Forumguru
Steuntje eruit, ontroesten met rustyco (vloeibaar schuurpapier) en in de zinkspray....misschien niet de oplossing die je zoekt, maar het is een mogelijkheid :bloos:
 

andrehj

Forumguru
Dat vond ik inderdaad wat veel werk voor zo'n blikken ding. Ik koop em lieven nieuw (zal niet veel kosten toch?) en zet em dan voor montage in een dikke laag Hammerite.
 

s-line

Forumguru
Ff een staalborstel erover en ik de zinkspray spuiten. Gebeurd verder niets mee.
Maar ik zie wel meer roestplekjes op je subframe ook, of ga je die ook meteen vervangen….:D
 

oco1979

Forumguru
even in de cola leggen en zien wat er nog van overschiet :pardon:.
Anders nieuwke gaan halen bij dealer,zal wel geen rib kosten....
 

Antera

Donateur
Niks geks er zitten meer onderdelen die roesten. Je wilt niet weten wat er al geroest is voordat je er uberhaupt mee gaat rijden. Ik zou me er ook niet te druk om maken en verre staat van ontbinding betwijfel ik wel. Anders zoals gezegd verwijderen in de cola leggen schoonborstelen en zwart spuiten of in de zinkspray.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb afgelopen weken wat tijd besteed aan het (voor zover mogelijk) ontroesten van de voorste en achterste subframes, en ze daarna in drie lagen Hammerite gezet. Was best een klusje en helaas kun je ook niet overal bij.
Maar gelukkig staat de S2C tegenwoordig binnen, dus het ziet er nu weer netjes uit en hij kan er zo wel weer 10 jaar tegen denk ik.
Maar net kwam ik dit filmpje tegen, van iemand die het probleem van de roestende subframes en draagarmen iets grondiger heeft aangepakt:
 

Eltjo

Forumguru
Helemaal gekeken; leuk om van mijn eigen auto beter te weten wat waar zit en hoe het in elkaar steekt.
Hij is wel goed en nauwgezet bezig! Maar, halleluja ! En dan gaat die hem daarna verkopen. .?

Wat een fkn hoop werk en nieuwe materialen. Ik houd er wel van om lang met een auto te doen (ik hecht er ook aan), maar ja op een gegeven moment is niet alleen het onderstel minder (er was niet veel roest) maar ook het ex- en interieur. Waar eindigt het? En de auto had al 230 k miles al weg bij aanschaf, als kostbare zaken defect gaan is er weer flinke kostenpost.

Buiten dat, een nieuwer type auto rijdt op allerlei vlakken veel soepeler en is weer stiller (niet te vaak in zo’n auto rijden dus ;) ).
De betrouwbaarheid, vooral van allerlei nieuwe opties begrijp ik van dit forum, is wat anders...
Mijn vorige auto deed ik weg omdat ik na ritten van 1450 km in 15-16 uur ‘s nachts en de dag daarop nog “rijgeluid” in mijn hoofd had. Met de huidige heb ik dat dus al 9 jaar niet meer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan