Help! Mijn panodak sluit niet meer

Olavio

Senior Member
Mijn panodak blijft op kantelstand staan, ook al sluit ik hem met de knop. Na het dichtgaan gaat ie spontaan weer open. Van alles geprobeerd via kessy, sleutel etc. Momenteel staat ie op een kiertje, net voordat ie dicht is, maar dat fluit wel bij het rijden. Heb al gekeken of er een blokkering is, maar zie niets van dien aard. Wie weet de oplossing?
 

micky

Forumguru
Accu pool + halfuurtje loshalen en dan weer proberen, je zult hem wellicht opnieuw in moeten leren net als de ramen
 

Joske

Forumguru
Vol in de zon gestaan?

Dak zal teveel weerstand voelen en gaat terug naar veilige stand zou ik vermoeden. Zet in de schaduw en probeer opnieuw vanavond.
 

Noord26

Forumguru
Kijk even in de handleiding hoe hem te sluiten dmv een inbusboutje aan de electromotor bij de binnenspiegel.
 

Rick

Senior Member
Had ik laatst ook. Mijn oplossing:de knop kantelen zoals hij normaal dicht gaat en vasthouden. Daarna bleef hij wel dicht. Daarna nooit meer last van gehad. Zal inderdaad met warmte te maken hebben, is volgens mij de standaard beveiliging bij teveel weerstand.
 

Olavio

Senior Member
Ik denk dat ik Joske een biertje schuldig ben. Inderdaad ging het dak na uit de zon te staan volledig dicht. Wellicht dacht het dak dat de baas niet in een warme auto wilde stappen? Overigens de andere oplossingen heb ik niet hoeven proberen, maar ook zij zijn bedankt en ook voor hen geldt het biertjesaanbod zodra we elkaar ontmoeten.
 

Hans_RS

Forumguru
had het overlaatst ook. dak ging dicht om vervolgens elke keer terug naar klap-stand te gaan. uiteindelijk 3 mini-takjes er uit gehaald en toen deed ie het terug.
 

Olavio

Senior Member
#Joske,
Ik zal helaas op 6 september verstek moeten laten gaan, we zullen het dus even moeten uitstellen.
 

lugolux78

Forumguru
Heb ik ook gehad. Wat je moet doen is:

Dak helemaal open (dus met extra 5 cm aan het einde)
Contact er af
kijken of er iets tussen ligt.
even met vinger door de geleiders heen en schoon maken
Contact aan
sluiten

Did the trick at my car!
 

micky

Forumguru
ik denk ook dat opnieuw inleren de truc is, het kan toch niet zo zijn dat elke Skoda rijder in Zuid Europa telkens met zijn panodak moet zitten rommelen...
 

Jan O3EBL

Nieuw lid
Ik dit ook regelmatig als ik het dak sluit bij stilstand na het inparkeren. Bij het bedienen van de knop op het dak tekens in kantelstand terwijl de knop op afsluiten staat.

Mijn oplossing is de knop terug op openstaand zetten, weer rijden (een paar meter is voldoende) en tijdens het rijden de knop op sluitstand zetten. Dan sluit het dak wel. Inmiddels al diverse keren meegemaakt.
 

micky

Forumguru
JA maar wacht, als je de knop bedient zonder dat het dak stroom krijgt, dan gebeurd er niets, zet je daarna de auto op contact, dan blijft het dak in de stand staan van voor dat de stroom er weer op kwam.. dus het kan zijn dat je dak open is terwijl de knop op gesloten staat, idd moet je dan bij auto op contact de knop nogmaals bewegen en zetten in de gewenste stand..
Of met VCDS de module laten om-programmeren dat het dak nog bedient kan worden na het afsluiten van het contact (dit geldt dan ook voor de ramen)
 
Bovenaan Onderaan