Help, lampje voorgloeisysteem brandt in file.

Vicky

Nieuw lid
We hebben een Skoda octavia van 2015 met 207000 km op de teller. Sedert enige tijd brandt het lampje voorgloeisysteem. Telkens we in file staan, springt dit lampje aan en hebben we ook krachtverlies.
De garagist heeft de foutcodes uitgelezen. Hij heeft reeds alles proper gemaakt, ingevet, de actuator vervangen, de druksensor vervangen. De turbo is gecontroleerd en alles beweegt soepel. Er is geen drukverlies. Maar toch blijft het probleem zich voordoen.
we zijn ten einde raad en weten niet meer wat de oorzaak zou kunnen zijn.
is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en de oplossing weet?

de foutcodes die verschenen, zijn:
foutcode 9127(originele foutcode P00AF00)
foutcode 7934 (originele foutcode P256300)

Tees

Donateur
Welkom hier! Vele leden vinden het fijn als je je even voorstelt in de Meet & Greet.

Wat betreft jouw probleem: P00AF is de code voor 'Actuator Module for Turbocharger 1 Stuck', P2563 voor 'Turbocharger Boost Control Position Sensor Implausible Signal'

Voor beide foutcodes is een van de mogelijke oorzaken dat er een vacuumlek is, of dat de N75 klep kapot is. De N75 is een drukschakelaar, die het vacuüm van de motor gebruikt om de turboversteller (=actuator) aan te sturen.

Ik kan uit jouw bericht niet afleiden of de N75 zelf al vervangen is, en of er op vacuüm gecontroleerd is. Let wel, vacuüm is een ander systeem dan het druksysteem: de (turbo)druk wordt gecreëerd door de turbo en gaat naar de inlaat van de motor, het vacuüm wordt gegenereerd door de motor en gaat o.a. naar de N75 klep. De N75 is trouwens een bekend onderdeel dat wel eens kapot gaat, en volgens mij niet enorm duur om te vervangen (en meestal makkelijk bereikbaar).

PizzaPieter

Donateur
Welkom op het forum.

Het wordt gewaardeerd jezelf en de auto even voor te stellen in de meet&greet. (EDIT: timing verschil met Tees, dus dubbelop)

Is de auto ook LIVE uitgelezen? Dus tijdens t draaien rijden?

Vicky

Nieuw lid
Alvast bedankt voor je reactie. Al draaiend is de auto uitgelezen. Of de N75 klep is vervangen, weet ik niet. Zal dit maandag navragen bij de garage.

Bovenaan Onderaan