Columbus Help! Geen wifi connectie in my2016 O3

valderrama

Senior Member
Vreemde zaak. Bij mij kon ik gewoon direct verbinden met het WLAN van mijn MY2016 O3 vanaf een iPhone op iOS 8 en daarna op iOS9. Je kan dan niet zo veel aangezien de Skoda zelf geen sim module heeft om op het internet te kunnen komen. Wel kun je natuurlijk het internet van je iPhone delen, vervolgens je Columbus daarmee laten verbinden en dan kunnen daarna anderen verbinden met je Columbus om via je Columbus en daarna via je iphone het internet op te kunnen.... maar ik snap niet waarom je dat zou doen, want dat is natuurlijk erg omslachtig.

Zet dan gewoon de Persoonlijke Hotspot functionaliteit aan in je iPhone en laat anderen direct vanaf hun smartphones verbinden met je iPhone.

@noreaga: trouwens nog nieuws over het aanzetten van de Media Command App?
 
@valderrama gisteren ben ik bij de dealer geweest. Ze gaven aan dat er een stuk software ge-update moest worden. Maar zeker weten wisten ze niet. Ze hebben het gevraagd aan PON. Ik krijg nog reactie van de dealer. Wordt vervolgt
 

Mugjuh

Donateur
Soms schrik je wakker en heb je een idee, zo ook in het geval van de Wi-Fi in de O3 my2016.

We hebben in dit topic vast gesteld dat het Search Domain roet in het eten kan gooien op iPhones, nu bedacht ik me is in alle landen het Search Domain hetzelfde?
Zijn er belgische O3 rijders met een my2016 en iPhone en willen die een screenshot(powerknop en homeknop tegelijk indrukken) maken van hun DHCP instellingen?

Dit kan ook interessant zijn voor de werking van smartgate over Wi-Fi wat bij onze zuiderburen vast werkt, of heb ik dit mis?

Daarnaast vraag ik me af of de DHCP server instellingen te benaderen zijn via VCDS?
Zo ja, dan kunnen mogelijk het Search Domain probleem oplossen en mogelijk ook smartgate toegang inschakelen voor de nederlandse O3's.
 

valderrama

Senior Member
Het Search domain krijgt je client van een dhcp server. Dat is dus meestal het WiFi access point waar je mee verbindt.

Default staat deze op je client leeg. Tenzij je er zelf een keer wat hebt ingevuld. Het Search domain doet verder niet veel. Het is eigenlijk een uitbreiding op je 'lokale' netwerk want stel dat een adres niet gevonden kan worden op het internet dan kan dan de zoektocht uitgebreid worden door naar het adres te zoeken op het Search domain.

Het internet probleem wat je schetst kan dus eigenlijk niet daarmee te maken hebben gehad. Ik vermoed dat je even geen toegang tot internet had vanwege provider problemen of dat je client stomweg geen juiste IP adressen kreeg van het access point.
 

Degids

Lid
Maar hoe maakt jouw O3 nou connectie met internet dan? Als je auto geen sim kaart heeft, dan kan je auto ook geen connectie maken met internet.
Of sta je soms voor je huis en laat je je O3 connecten met je huis WiFi?
 
@Degids bijna goed. Ik creëer een hotspot met een 2e telefoon. O3 maakt dan connectie met de hotspot, zodat de O3 internet heeft. De O3 zend weer op zijn buurt weer een nieuwe Hotspot voor andere apparaten
 

Degids

Lid
Okay, ik begrijp het. Dit is dan puur om te testen begrijp ik. Want anders is het nogal omslachtig om de andere apparaten niet meteen op de hotspot van de 2de telefoon te laten connecten. Extra overhead kost je altijd performance.
 

viffer

Lid
Misschien een domme vraag maar ik kan via de zoek functie geen antwoord vinden op de vraag of mijn O3 my 2016 met columbus een smartgate module heeft of niet. Het lukt in ieder geval niet om er verbinding mee te maken en ik kan decmodule ook niet zo snel onder de bestuurdersstoel localiseren. Ik kan wel verbinding maken met de wifi in de auto. Dat alles met een iphone 4s
 

viffer

Lid
Als je smartgate als optie hebt aangevinkt tijdens het bestellen wel. Anders niet.
Bedankt voor de reactie, ik kan mij trouwens niet herinneren dat het een optie was:(. Aan de andere kant geloof ik niet dat ik hiermee echt heel veel mis en is het meer een leuke gadget.
 
Bovenaan Onderaan