Columbus Help! Geen wifi connectie in my2016 O3

beste forum leden,

Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van een O3 Style Business.
Met de my2016 zit de nieuwe Columbus met wifi.

Ik loop nu tegen het volgende probleem
Met mijn iPhone (en ook van mijn vrienden) krijg ik geen wifi connectie (icoon), terwijl in de instellingen wel staat verbonden

Op de forum http://www.skodaforum.nl/forum/i/wifi-in-de-superb-iii.27958/
Kwam een zelfde probleem voor alleen bij een Superb3. De oplossing daar was de telefoon naar premium te zetten. Alleen bij de O3 heb je deze optie niet, vanwege het ontbreken van de sim module

Wie loopt hier ook tegen aan en heeft een oplossing??

Alvast bedankt!
 

Mugjuh

Donateur
Ik heb zelf ook een iPhone en hetzdlfde issue, maar nog geen oplossing gevonden.

Maar misschien kan dit met een vcds setting opgelost worden, maar ik weet niet of er nieuwere settings zijn in de my2016.

Misschien 1 van de vag-com guru's die hier iets over weten?
 

Xander

Senior Member
Bij mij werkt de wifi, maar je kunt er weinig mee. Als het zou werken, wat verwacht je er mee te kunnen doen?
 
Bij mij werkt de wifi, maar je kunt er weinig mee. Als het zou werken, wat verwacht je er mee te kunnen doen?

Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Welke iPhone en software heb jij?

Dealer gaat (proberen) de media command app te activeren.. Daarnaast is het ook handig voor de iPad. Kunnen de kids achteren nog filmpje kijken
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Als ik het goed begrijp ben je dus van je telefoon een hotspot aan het maken. Is het niet handiger om dan een profiel te maken in je telefoon. Als je connectie maakt met je bluetooth dat dan de hotspot aangezet wordt op je telefoon en dat iedereen dan met de tablets connectie maakt met de hotspot van de telefoon. Of kan dit niet met een EIphone??
Zoals @Antera al zegt... wellicht tijd voor een echte telefoon... In android is dit vrij gemakkelijk in te stellen... maar dan natuurlijk geen samsung... of je wilt net als bij Apple voor je telefoon betalen en hetzelfde bedrag voor de marketing hiervan...
 
Als ik het goed begrijp ben je dus van je telefoon een hotspot aan het maken. Is het niet handiger om dan een profiel te maken in je telefoon. Als je connectie maakt met je bluetooth dat dan de hotspot aangezet wordt op je telefoon en dat iedereen dan met de tablets connectie maakt met de hotspot van de telefoon. Of kan dit niet met een EIphone??
Zoals @Antera al zegt... wellicht tijd voor een echte telefoon... In android is dit vrij gemakkelijk in te stellen... maar dan natuurlijk geen samsung... of je wilt net als bij Apple voor je telefoon betalen en hetzelfde bedrag voor de marketing hiervan...


Dat is allemaal mogelijk om het te doen.. Maar het is precies wat @Mugjuh zegt..

Het zou fijn zijn
als het werkt omdat het gewoon kan.. Immers je betaald nog wel wat voor de auto... Dus mag het ook werken...
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Zeker! Ik heb helaas nog niet het voorrecht om in de nieuwe te rijden... Maar beloofd is beloofd! Mocht het toch niet werken... In ieder geval een oplossing! ;)
 
Eindelijk zelf gelukt! Dealer gaf aan niet te weten waarom wel/niet dus ging hij even vragen aan PON.

Dus toch net zitten uitproberen met een goed resultaat. Op het moment dat je met een iPhone (lees Apple) wifi verbinding maakt met de auto krijg je via de dhcp server je IP-adres, maar ook een zoekdomein. Naar mijn idee gaat het hier fout...
Met de iPhone heb je mogelijkheid om van dhcp server een statische ip adres op te geven. Hier vul je dezelfde gegevens in als bij de dhcp server maar zonder de zoekdomein. Hierna krijg je eindelijk een wifi verbindin:cheer:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
De gegevens die je invult bij zoekdomein worden automatisch gekoppeld met de namen die je in het internet pagina invult
 

Mugjuh

Donateur
Hierbij een kleine howto voor de iPhone, mijn telefoon staat op engels.
  • Open instellingen
  • Kies Wi-Fi
  • Klik op het informatie incoontje (blauwe i) naast het netwerk dat bij je Columbus/Auto hoort.
  • Je krijgt het volgende scherm
IMG_2803.jpg

  • Je staat nu op het tabblad DHCP en als het goed is staat er bij "Search Domains" een domein ingevuld.
  • Ga nu naar tabblad Static/Statisch en neem dan alles wat er op het tabblad DHCP ingevuld staat over minus "Search Domains".
  • Je krijgt nu het volgende te zien.
IMG_2804.jpg

LET OP!!! De weergegeven gegevens in bovenstaande tabbladen hoeven niet overeen te komen met hoe het in jouw Columbus/Auto ingesteld staat.

Mogelijk werkt dit ook voor andere type telefoons met android of windows.

Mocht men nog opmerkingen hebben over het bovenstaande, dan hoor ik die graag.
 
Bovenaan Onderaan