Help: common rail verstuivers losgeschoten?! (ellende!)

Octaaf

Forumguru
Auto schokt bij wachten voor het stoplicht, alsof hij te weinig toeren maakt stationair.

Naar ratelen tijdens rijden, alsof er een fan ergens tegenaan loopt.

Naar lampje "probleem start-stop" branden. "handmatig starten"

Naar witte rook onder motorkap.

Naar afdekplaat er half af

Naar iets dat krom staat

Naar iets dat een bout mist

Common rail verstuiver(s) losgeschoten??
 

Bijlagen

  • IMG-20170622-WA0008.jpeg
    IMG-20170622-WA0008.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 266
  • IMG-20170622-WA0012.jpeg
    IMG-20170622-WA0012.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 273
  • IMG-20170622-WA0010.jpeg
    IMG-20170622-WA0010.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 272
  • FB_IMG_1498152579188.jpg
    FB_IMG_1498152579188.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 208
Laatst bewerkt:

Octaaf

Forumguru
Hopelijk alleen externe schade en vervangen van 2 verstuivers met wat leidingen. Met een mogelijkheid dat het schroefdraad van de bout beschadigd is..... Of erger: interne schade
 

turboturbo

Forumguru
Tjonge. Is die bij reparatie misschien ooit los geweest en dan bv zonder nieuwe loctite terug geplaatst?

Lijkt me dat dat niet zomaar mag gebeuren?
 
Laatst bewerkt:

Arreslee

Senior Member
Tijdens de meeting bij JD in Lochem wist één van de medewerkers mij te vertellen, dat het lostrillen van de injectoren een niet onbekend fenomeen is. Dit was één gronden waarom hij vond dat de onderhoudsinterval van 30.000 km verlaagd diende te worden naar 15.000 km.
Het probleem van de injectoren zou dan in een vroeger stadium gezien worden. Althans als er naar gekeken wordt.

Kortom helemaal onbekend is het lostrillen van de injectoren niet.

Je hebt er allemaal niets aan, het is nog steeds kapot en hopelijk vallen de reparatie kosten mee.
 

Octaaf

Forumguru
Kortom helemaal onbekend is het lostrillen van de injectoren niet.

het kan natuurlijk altijd gebeuren dat iets los gaat trillen, dat vind ik ook niet erg.
op dit moment is het voor mij een beetje "shit happens"
(en heel hard duimen dat het met een nieuwe bout en terugplaatsen van alles opgelost is en dat er verder niets vervangen hoeft te worden)
 

Octaaf

Forumguru
Bout afgebroken. Schade intern valt gelukkig mee, maandag zijn de nieuwe leidingen en bout binnen. De originele verstuivers kunnen blijven.
 

Bijlagen

  • IMG-20170623-WA0008.jpg
    IMG-20170623-WA0008.jpg
    134,8 KB · Weergaven: 84

Cordoba

Forumguru
@Octaaf kun je een foto maken waarbij het breukoppervlak goed is te zien (dus loodrecht op de richting die je nu hebt gefotografeerd), bij voorkeur zo goed mogelijk inzoomen/vergroten, om te beoordelen wat voor soort breuk het is.
 

Octaaf

Forumguru
Hij ligt in de auto. Het was geen vlakke breuk, maar meer "kapotgedraaid" achtig. Zal morgen een foto plaatsen
 

Octaaf

Forumguru
Ik overweeg om ze ook naar de tuner te sturen, voor hun mening. Of in ieder geval om rekening mee te houden als er volgende week de software opnieuw wordt geladen. Misschien maar genoegen nemen met kinder druk?
 

Octaaf

Forumguru
Vraag me ook af of de a) verstuivers en/of b) de bouten verschillen per motor. Dat ze voor een 1.6tdi Greenline anders zijn dan die van de 2.0tdi.

Neem aan dat de 2.0tdi ook al een hogere inspuitdruk heeft, dan zou je verwachten dat er genoeg tolerantie zou moeten zijn bij een 1.6tdi.
 
Bovenaan Onderaan