Help bij stotterende motor

Hallo, ben nieuw hier ik rij een 2008 octavia 1.8 tfsi bzb motor
Al tijden last van stotteren met koude motor als hij goed warm is is het over en rijd en trekt hij goed. Naar de dealer geweest en kan niks vinden ook Bosch service garage vind niks soms krijg ik fout code 304 misfire op cilinder 2 maar gaat vanzelf weer weg.
Inmiddels vervangen
Bougies
Bobine 4x
Motor sofware update
Egr klep
Koelwater temp sensor
Liters injectie reiniger maar kan geen injector probleem zijn warm rijd hij immers prima.

Iemand een idee wat dit kan zijn wordt beetje moedeloos van.
 

Zwapp

Forumguru
Het is gebruikelijk om je eerst netjes even voor te stellen in de meet en greet...

Hoe zit het met je bougie kabels? Zijn deze al eens vervangen?
En al eens gedacht aan de luchtmassa meter? Is wel twijfelachtig hoor omdat ie bij warme motor wel goed loopt maar kosten een paar tientjes...
 
geen bougie kabels de bobine zit rechtstreeks op bougie misschien in de aansturingskabel van de bobine zal die eens uit elkaar pluizen. luchtmassameter kost 257 euro die vervang ik niet zomaar.
 

Zwapp

Forumguru
Oké, was ook zomaar een gedachte, wat een geld trouwens voor zo'n ding, mag het misschien niet vergelijken maar op mijn Ibiza TDI was die iets van 4 tientjes ofzo...
 

Duijzer

Donateur
Het lijkt dat aan de ontstekingskant van alles gedaan is. Als dat het niet oplost, zou ik gaan zoeken in het lucht/brandstofmengsel.
- Is je luchtfilter droog?
- Is het inlaatkanaal van de lucht vrij van vocht, of loopt er ergens water in?
- Kan er vuil in je tank zitten waardoor je brandstofleiding niet lekker door loopt?
- Water in je brandstof kan ook nog.
Is het altijd de tweede cylinder die misfire geeft? Of is het ook wel eens een andere cylinder? Als het altijd de tweede cylinder is kan het ook nog zijn dat je koppakking rond de tweede cylinder aan z'n eindje zit en er ergens een gaatje zit waardoor de compressie weg loopt

in een ultiem geval kan het zo zijn dat je motor inwendig vervuilt is, maar dat zou bij een warme motor dan ook wel enig effect moeten hebben.
 
Hoi, bedankt voor je tips
Heb compressie test gedaan die was echt super mooi gelijk en dik 13bar als ik me goed herinner.
Luchtinlaat is droog luchtfilter zal ik nog checken.
Brandstoftank vervuiling lijkt me stug immers warm rijd hij goed en trek als een beest.
Misfire meestal op 2 maar ook wel op 4 ook keer fout melding op tempsensor gehad maar toen zat er net week nieuw in. Melding ook niet weer gehad.
 

Cordoba

Forumguru
Warm loopt de motor goed, geldt dat ook als je 'm langere tijd doortrekt in de toeren? Ik zit te denken aan de brandstofpomp als mogelijke verdachte: koud heeft ie meer brandstof nodig dan warm, en als je bij warme motor nooit voor langere tijd (tientallen secondes) vermogen vraagt, komt een brandstofpomp die iets te kort komt niet zo snel boven.

Ik denk dat er een rijdende log van de auto gemaakt moet worden of eigenlijk 2:
- 1 met koude motor
- 1 met warme motor

Als je dan gegevens over brandstof, ontsteking e.d. van de 2 logs naast elkaar legt, is er misschien te zien waar het probleem zit.
 
Moet maar zo'n bt obd2 scanner kopen kan ik hem zelf op me telefoon loggen, die ritjes naar de garage kost ook elke keer geld
 

Arjann

Forumguru
Inlaattraject/kleppen vervuild? Gezien alles wat je al gedaan en gecontroleerd hebt zou dat het ook kunnen zijn. Deze motoren staan daar bekend om
 

oco1979

Forumguru
bij koude motor eens kijken wat de brandstofdruk doe,,langzaam opbouw of direct starten:inwendige lek hogedrukpomp
bekijk eens de temperatuur via obd of die langzaam omhoog ga
injector kan ook nog defect zijn
 
Ja Chris zou je zeggen maar schijnt toch moeilijker te zijn haha. Heb soms twijfels bij de kunde tegenwoordig als de computer niet zegt dit of dat is stuk wordt gauw lastig
 

oco1979

Forumguru
Ja Chris zou je zeggen maar schijnt toch moeilijker te zijn haha. Heb soms twijfels bij de kunde tegenwoordig als de computer niet zegt dit of dat is stuk wordt gauw lastig

Daar heb je een punt.
Veel gevallen als er geen foutmelding sta is het licht even uit.
Want nu moeten ze zelf denken......
Visueel bekijken kan ook veel doen(gisteren nog marterschade gezien en hersteld,was wel met een foutmelding laaddruksensor)
Dan heb je nog de klassieke voltmeter.
Probe(ideaal)
SCoopmeter
Gasmeter
Stethoscoop
enz.....
 

prosier

Forumguru
Ik heb een soortgelijk probleem met misfires. Heb er een topic over in de vagcom sub.

Is dan wel een 1.4tsi, een oplossing heb ik ook nog niet. Ik heb daar ook voorbeeldjes van logs, heb je mss ook wat aan
 
Ff een update, het heeft een tijdje stilgelegen door privé zaken.
Nu weer bezig, bij andere monteur geweest en we kwamen er achter dat de map sensor niks registreerde deze vervangen maar helaas nog niks. Kabels gecheckt tot aan ecu geen breuken kunnen vinden? Zou dit een ecu probleem kunnen zijn? blijf ook cilinder overslag houden op cilinder 2 deze storing blijft onverklaarbaar.
 

Duijzer

Donateur
Zou het je koppakking kunnen zijn? Dat er compressie verdwijnt en er daardoor een misfire komt? Het hoeft maar een klein gaat je te zijn, dat bij een warme motor misschien dichtgeperst wordt. Even met een koude motor compressie meten, dan kun je dat ook uitsluiten.
 
Bovenaan Onderaan