Helemaal klaar met COLUMBUS

Echt alles wat ik met dat ding in mijn auto wil werkt niet! De volgende problemen doen zich voor:
De standaard antennes blijven allebei op off staan, gevolg: Zeer slechte ontvangst FM zenders!
De stuurbediening werkt niet, ook niet na de modificatie bij FW 2724!
Digitale Radio kent mijn Columbus niet!
De AV input werkt niet, ook niet na aangemeld in VAGCOM. VAGCOM kan geen verbinding maken!

Echt het is een systeem vol met fouten waar ik niet meer uitkom.

Ter info:
Ik heb een Octavia II (PFL) uit 2006. Edition 100
CAN: 2.0
FW: 2724
RNS510 Columbus
Standaard Antenne die niet werkt
IMA Box t.b.v. externe Videobronnen die niet werkt
Digitenne wat dus ook niet werkt
Stuurbediening die niet werkt
Volgens VAGCOM de volgende foutcodes:
00856
00821
01042 control module not coded
01299

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, anders gaat ie eruit en koop ik een zenec ofzo...

sorry maar moest dit ff kwijt..

Michiel

WillemJan

Forumguru
Hoi Michielv,

Jammer dat je Columbus niet zo goed bevalt.
Ik weet niet of het bij jou in de buurt is, maar in Breda zit een of ander bedrijf dat alles met betrekking tot de Columbus op kan lossen danwel kan fixen.

Groetjes... Willem-Jan

Dag Willem Jan,

Heb je wellicht een naam en adres voor mij? Ik rijd er het liefst deze week nog heen.
Dank je wel alvast!

Gr, Michiel

nomad

Senior Member
Zonder reclame te maken, maar als je problemen hebt ga je naar Electronic4cars. Vraag naar Emiel en hij lost alles op voor je. Er zijn hier meerdere leden die zeer goede ervaringen met hem hebben.
Bel even op 0492-468686 en je weet het.

Hm, Electronic4cars zit een eind weg, helemaal in Helmond. Als het niet anders kan rijd ik er wel heen. Maar is er anders iemand die weet of in de regio Utrecht ook een adresje bekend is?

nomad

Senior Member
Je bent in een uurtje van Utrecht naar Beek en Donk gereden en je gaat zeer waarschijnlijk weg met een perfect werkende columbus. Het is maar wat het je waard is.

Pendragon

Donateur
@michielv: ik kan je Emiel absoluut aanraden. Ik ben op aanraden van Nomad daar ook geweest en hij heeft al mijn problemen met de Columbus uitstekend verholpen. Ik heb ook een O2 (uit 2005) en die had ook allerlei dingen met de Columbus die niet werkten, waaronder de stuurbediening, accu die leegliep etc. Het is allemaal opgelost en de Columbus werkt dagelijks tot onze grote tevredenheid.

Bovenaan Onderaan