Heftige steenslag!

Hetzer

Forumguru
Heb ik weer!!!!!!!

Ik rij niet vaak op de snelweg, 1 van die keren dat ik dat wel heb gedaan heeft me onlangs wat serieuze steenslag opgeleverd, zodanig dat in de zwarte van de gril, een flinke scheur put zit, een 1 in de zilvere bovenomlijsting van de gril.
Voor die beschadiging in de zwarte gril heb ik inmiddels een oplossing voor gevonden, maar voor die zilvere omlijsting nog niet.

En deze beschadigingen in de zilvere omlijsting van de gril heb ik met mijn eerdere 3 skoda's echt nooit gehad. Het valt volgens mij ook niet te herstellen , want het is gewoon een dik zilvere plastic folie wat erop zit.
Weet iemand raad??, overspuiten zal ook niet gaan, want het is geen verf

Zal denk ik niks anders opzitten, dan dat bovenste gedeelte ( wat vast zit aan de voorbumper ) te laten vervangen, ik hoop dat die dingen niet te duur zijn.
 

Maarten

Forumguru
Dat is behoorlijk balen!
En je verzekering?
Ik weet niet wat het je aan No-claim kost, maar het is het overwegen waard!

Ik heb zelf een no-claim bescherming. Kan ik één maal per jaar een schade claimen zonder dat het me wat kost in de premie!
 

Hetzer

Forumguru
Dat is behoorlijk balen!
En je verzekering?
Ik weet niet wat het je aan No-claim kost, maar het is het overwegen waard!

Ik heb zelf een no-claim bescherming. Kan ik één maal per jaar een schade claimen zonder dat het me wat kost in de premie!

Ik heb ook een no-claim beschermer, maar ik ga deze schade niet claimen, ik me niet voorstellen dat die zilver strip met logo zo duur moet gaan kosten.( het gaat om het gedeelte wat jij als afbeelding in je handtekeinig hebt staan )
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb vanochtend die zilvere strip besteld ( standaard met logo) , iemand ervaring met de demontage en montage van die strip???
 

Hetzer

Forumguru
En wat zijn de kosten van die strip?

45 euro, incl BTW, dus valt te overzien, die oude probeer ik dan op et schuren en vevolgens zwart te spuiten, gewoon kijken of dat lukt, naar voorbeeld van die F-2 de dit jaar op de autoshow in essen stond
 

nemo

Senior Member
45 euro, incl BTW, dus valt te overzien, die oude probeer ik dan op et schuren en vevolgens zwart te spuiten, gewoon kijken of dat lukt, naar voorbeeld van die F-2 de dit jaar op de autoshow in essen stond

Toch zonde van die 45 EUR, ik vraag me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om door steenslag die schade op te lopen!!!
Wel een leuk projectje om hem zwart te spuiten, wie weet of het lukt, maar dan heb je wel een unieke wagen!
 

Hetzer

Forumguru
Toch zonde van die 45 EUR, ik vraag me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om door steenslag die schade op te lopen!!!

Tja hoe loop je steenslag op ?:smiley29:?!!, zullen wel wat grote kiezels geweest zijn, ik heb er wel helemaal niets van gemerkt tijden het rijden, normaal springen ze 9 van 10 keer op je motorkop of nog erger je raam, al hoewel dat vaak kosteloos vervangen kan worden.
Als het een oude auto was geweest had ik het misschien wel laten zitten , maar hij is nog zo nieuw!!!!!!!!!

Wel een leuk projectje om hem zwart te spuiten, wie weet of het lukt, maar dan heb je wel een unieke wagen!

Tja ik ben benieuwt , of het het uberhaupt te schuren valt , zo heb ik weer een leuk projectje voor de zomer vakantie.
 

LenK

Forumguru
Enige voordeel van steenslag daar is dat het niet gaat roesten.
Ik zag laatst steenslag op mijn achterbumper (plastic) en B stijl (=alu) is ook niet roestgevoelig.
Krijg je als je lang Eindhoven moet en er een vrachtwagen naast je rijdt. Een PETS en het is gebeurd.
 

Fabia

† In Memoriam
45 euro, incl BTW, dus valt te overzien, die oude probeer ik dan op et schuren en vevolgens zwart te spuiten, gewoon kijken of dat lukt, naar voorbeeld van die F-2 de dit jaar op de autoshow in essen stond

Je bedoelt deze fabia:
 

Bijlagen

  • 8001_800.jpg
    8001_800.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 41

van_der_P

Senior Member
De eerste beschadiging is altijd het ergste, dan is in eens de nieuw er vanaf, jammer.

Maar je koopt een auto om hem te gebruiken en niet onder een fanelle laken in de garage te zetten, dan loop je nu eenmaal het risico op beschadigingen.
Het blijft niet nieuw.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat had ik ook toen ik de foto zag
1204animatedsmiley.gif
 

Bothje

Heel gewoon lid
Tja hoe loop je steenslag op ?:smiley29:?!!, zullen wel wat grote kiezels geweest zijn, ik heb er wel helemaal niets van gemerkt tijden het rijden, normaal springen ze 9 van 10 keer op je motorkop of nog erger je raam, al hoewel dat vaak kosteloos vervangen kan worden.
Als het een oude auto was geweest had ik het misschien wel laten zitten , maar hij is nog zo nieuw!!!!!!!!!
Maak je eens een paar kilometer en dan dit ;) . Zonde man, misschien viel er wat van een containerwagen.....
Moet je de strip zelf vervangen?
 

van_der_P

Senior Member
Weet niet hoeveel werk het is, hij is erop geklikt/geschroeft

Volgens mij alle twee, links en rechts van het Skodaembleem zitten twee zwarte klemmetjes, en ter hoogte van het embleem zit een schroef en twee zilver kleurige klemmetjes.
Ik denk dat als je die klemmen en schroef los maakt je het er zo vanaf haalt.
Ik ga er vanuit dat het bij de Roomster hetzelfde is als bij de Fabia 2.
Hoe ziet het nieuwe exemplaar uit van de achterkant ?
Hoeveel werk het is, is moeilijk te zeggen. Ik denk een half uurtje dat het klaar moet kunnen zijn.
Als je het vaker doet zal het sneller gaan.:D:D:D
 

Hetzer

Forumguru
Volgens mij alle twee, links en rechts van het Skodaembleem zitten twee zwarte klemmetjes, en ter hoogte van het embleem zit een schroef en twee zilver kleurige klemmetjes.
Ik denk dat als je die klemmen en schroef los maakt je het er zo vanaf haalt.
Ik ga er vanuit dat het bij de Roomster hetzelfde is als bij de Fabia 2.
Hoe ziet het nieuwe exemplaar uit van de achterkant ?
Hoeveel werk het is, is moeilijk te zeggen. Ik denk een half uurtje dat het klaar moet kunnen zijn.
Als je het vaker doet zal het sneller gaan.:D:D:D

inderdaad het zelfde als de Roomster, ik weet alleen niet hoe die dingen losgeschroefd moeten worden , met een schroevedraaier of iets anders??
 

Hetzer

Forumguru
Hij was binnen bij de dealer een monteur die bij de balie stond heeft hem er voor mij opgezet, 2 minuten werk schroefje los klik, klak eraf, en klik klak erop..
 
Bovenaan Onderaan