Heeft mij Skoda Octavia een getande riem of ketting?

Status
Niet open voor verdere reacties.

poolhond

Nieuw lid
Goeden avond beste forumleden.

Als nieuw toegetreden deelnemer aan uw forum en eigenaar van een

Skoda Octavia Combi 2.0 fsi
bouwjaar 2005

heb ik de vraag of in de motor van genoemd model een

getande distributieriem zit

of

een distributieketting

op welk tijdstip dient deze vervangen te worden ?

Informatie geeft uiteenlopend resultaat

Graag uw reactie

snowdog
 

ertromp

Forumguru
Er zit een getande riem in.
Vervanging is afhankelijk van je motorcode. Is ergens tussen de 120.000 - 180.000km
Bijvb:
De 2.0 FSI met motorcode BVZ/BLY is om de 180.000km.
Staat er niets in je onderhoudsboekje?
 

poolhond

Nieuw lid
Er zit een getande riem in.
Vervanging is afhankelijk van je motorcode. Is ergens tussen de 120.000 - 180.000km
Bijvb:
De 2.0 FSI met motorcode BVZ/BLY is om de 180.000km.
Staat er niets in je onderhoudsboekje?



dank voor uw info

volgens sticker is het een BLR motor

groeten

poolhond


klik svp op de avator
 

Wilko

Senior Member
Het is weliswaar pas bij 180K Km, maar alleen als bij de tussentijdse controle op 90K Km blijkt dat de getande riem in goede staat is. Zorg dat je zeker weet dat die controle is gedaan: Die van ons (2.0 FSI 4x4) ging helaas stuk op 109K Km, dan krijg je een hoop schade.
 

poolhond

Nieuw lid
Het is weliswaar pas bij 180K Km, maar alleen als bij de tussentijdse controle op 90K Km blijkt dat de getande riem in goede staat is. Zorg dat je zeker weet dat die controle is gedaan: Die van ons (2.0 FSI 4x4) ging helaas stuk op 109K Km, dan krijg je een hoop schade.



Wilco bedankt voor de tip

In het serviceboekje van mijn fsi staat dat er een controle heeft plaatsgevonden rond de 90 k en ook de 180k vermelding
Ik ga er van uit dat de uitvoerende garagist heeft gehandeld naar de fabrieksvoorschriften.
Het is een prettige auto die wel vooruit wil.
groeten

Roelof
 

poolhond

Nieuw lid
de tijd zal het leren en een verdere actie genereren
op welke wijze kan ik een persoonlijk bericht versturen binnen dit forum?

poolhond
 

andrehj

Forumguru
Het is weliswaar pas bij 180K Km, maar alleen als bij de tussentijdse controle op 90K Km blijkt dat de getande riem in goede staat is. Zorg dat je zeker weet dat die controle is gedaan: Die van ons (2.0 FSI 4x4) ging helaas stuk op 109K Km, dan krijg je een hoop schade.
Zit er geen limiet op het aantal jaren wat de riem mag blijven zitten? Bij de meeste benzinemotoren kom je die namelijk eerder tegen dan het aantal kilometers...
Bij onze Twingo bijvoorbeeld mag de riem 120.000 km blijven zitten, maar ook max 5 jaar, en dat gaan we veel eerder bereiken.
 
En een topic kaap;

Want ik zie het voor mijn toekomstige Octavia ook niet duidelijk staan:

Het is een O3, 1.4 TSI, 140 Pk motor. Auto is geleverd in januari 2014. Produktie zal eind 2013 zijn geweest..
Motorcode is ACCHPAX0
Dat zou dan de CHP motor moeten zijn, die heeft volgens mij een getande riem (?)

De dealer gebeld, die zegt pertinent een ketting :nailbiting:


Wie o wie heeft het verlossende woord?
 

Tallguy

Forumguru
Ga in het vervolg niet meteen een topic opnieuw aanmaken in een ander forumdeel, want dan gaat alles uit de pas lopen qua reacties. Doe een topicreport en wacht even tot wij het topic hebben omgezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan