Heeft iemand hem al laten chiptunen?

bert44

Senior Member
Dat kan nl helpen en kost slechts 295

Chiptuning Skoda Citigo 75 PK

En eh nee geen belang bij of aandelen in maar leek mij gewoon prijstechnisch interessant en hij rijdt nog zuiniger ook dus waarom niet :crazy:
Chip-tuning Volkswagen Up - Move Up! 60 PK uitvoering.

Vrijwel gelijk toen de Up op de markt kwam werden wij bij Ventura Tuning overstelpt door klanten met de vraag kunnen jullie bij Ventura Tuning de 60 PK motor ook achteraf meer vermogen geven want het prijsverschil tussen de 60 PK en 75 PK bedraagt toch € 899,-. Daarom heeft Ventura Tuning speciaal voor de Up een 3-D tuning ontworpen zodat de 1.0i 3 cilinder motor ook achteraf simpel geupgrade kan worden. Zo voelt uw Up een stuk vlotter aan. De prijs van
de tuning bedraagt slechts € 295,- , dus zo heeft u snel € 594,- verdiend. :yeah:
Chiptuning Volkswagen Up 60 PK professioneel tunen vanaf ? 295,- :ahum:

Standaard
Ventura
Winst
Winst %
Vermogen (PK)
60 PK
72 PK
12 PK
20 %
Vermogen (KW)
44 KW
53 KW
9 KW
20 %
Koppel (NM)
95 NM
114 NM
19 NM
20 %
Topsnelheid
160 km / uur
170 km / uur
10 km / uur
06 %
Acceleratie 0-100 km/u
14.4 sec
13.1 sec
1.3 sec
09 %
Verbruik (buiten bebouwde kom)
3.90 l / 100 km
3.51 l / 100 km
0.39 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (binnen bebouwde kom)
5.60 l / 100 km
5.04 l / 100 km
0.56 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (gemiddeld)
4.50 l / 100 km
4.05 l / 100 km
0.45 l / 100 km ind
10 %
Prijs
NU ACTIE Prijs !!!
€ 295,-
 

___JC___

Forumguru
Ehhh 1.3 sec sneller naar de 100 en 10 km p/uur topspeed extra door 12pk meer? Klinkt als wat optimistisch....
 

Neptukker

Forumguru
Knap, aan de foto te zien heeft volkswagen een studiemodel van de Up ter beschikking gesteld voor testwerk.

vwupklein[1].jpg
 

VEEJAY

Forumguru
Je moet in % denken JC....

Het gaat op feestjes allang niet meer over hoeveel PK je hebt, maar hoe zuinig of hoeveel % je sneller op de 100km per uur zit na je tuning... :tongue:.
 

___JC___

Forumguru
Okee ik zie nu dat er een 60pk 1.0 is en een 75pk 1.0. Verder precies dezelfde motor zo te zien.
En jawel de 75pk versie gaat in 13,2 sec naar de 100 volgens opgaaf.
Dus dan zal het wel kloppen inderdaad. Bakkie weegt ook maar 829kg natuurlijk.

Prijsverschil is volgens autoweek maar EUR 550 dus je bespaart EUR 255. Maar dan ben je wel je garantie kwijt. Ik denk niet dat het storm gaat lopen...
 

VEEJAY

Forumguru
Vreemd als de 60pk dezelfde motor etc. is dan de 75pk, dan is 72pk eigenlijk maar bitter weinig. Je zou dan 20% van 75pk moeten krijgen...

Ik denk aan een 110PKTDI CR die je op 170PK kunt krijgen omdat de basis hetzelfde is. Of zelfs een A6 170PK TSI chippen naar 240pk. Allemaal omdat het dezelfde motor in de basis is.... Zou voor de Citigo ook moeten opgaan dan imho.
 

VEEJAY

Forumguru
Ow heeft een Citigo geen turbo? Wist ik niet, dacht dat tegenwoordig alles een turbo nodig had om vooruit te kunnen..
 

pvaken

Lid
Vreemd als de 60pk dezelfde motor etc. is dan de 75pk, dan is 72pk eigenlijk maar bitter weinig. Je zou dan 20% van 75pk moeten krijgen...

Ik denk aan een 110PKTDI CR die je op 170PK kunt krijgen omdat de basis hetzelfde is. Of zelfs een A6 170PK TSI chippen naar 240pk. Allemaal omdat het dezelfde motor in de basis is.... Zou voor de Citigo ook moeten opgaan dan imho.

Verschil zit hem in een andere (langere) versnellingsbak voor de 60PK en een softwarematige begrenzing van de PK's.
Als je hem laat chippen dan zal er door de versnellingsbak altijd verschillen blijven bestaan.
In theorie zou de 60PK dus % meer winst kunnen behalen dan de 75 PK.
 

___JC___

Forumguru
Dat geloof ik niet dat ze een andere versnellingsbak op de 60pk zetten dan op de 75pk. Ik zou ook niet weten waarom. Volgens autoweek zijn het beide handgeschakelde 5 bakken met precies dezelfde overbrengverhoudingen.
 

___JC___

Forumguru
Okee, dus de bakken zijn identiek, maar de 55kw heeft een kortere eindoverbrenging. Daardoor dus een lagere topsnelheid, maar hij trekt wel beter door. Zal bewust gedaan zijn omdat de hogere top door het toegenomen vermogen niet wenselijk of noodzakelijk is.
 

Skoody Boo

Actief lid
Wel een detail dat er toe doet. Je leest de topsnelheid, het vermogen, en vergelijkt het koppel, maar je krijgt met de 55 kw aan de wielen meer koppel dan je op grond van de cijfers van het motorkoppel zou verwachten.
 

___JC___

Forumguru
Precies want door de kortere overbrenging heb je minder vermogensverlies tussen krukas en wielen. Zou dus interessant zijn om dus een 'gechipte' 44KW te vergelijken met een standaar 55kw. Als zullen de verschillen erg klein zijn denk ik.
 

Hetzer

Forumguru
Okee, dus de bakken zijn identiek, maar de 55kw heeft een kortere eindoverbrenging. Daardoor dus een lagere topsnelheid, maar hij trekt wel beter door. Zal bewust gedaan zijn omdat de hogere top door het toegenomen vermogen niet wenselijk of noodzakelijk is.

Gaat niet helemaal op, de 55kw heeft een hogere top dan de 44kw
 
Bovenaan Onderaan