Heeft iemand ervaring met: auspuffanlage.de?

polf

Senior Member
Wie heeft er ervaring met deze uitlaten leverancier? https://www.auspuffanlage.de/Komple...pf-Endtopf-Auspuff-Auspuffanlage-1349002.html

In de planning moet de O2 combi (2006 1.9TDI BLS 180K) nog +-90K en max 4 jaar zijn werk doen. Zolang moet de nieuwe uitlaat dus nog mee gaan.
De prijzen van deze website zijn best behoorlijk laag in verglijk met wat andere uitlaat merken. En nog belangrijker, auspuffanlage heeft wel een einddemper op voorraad en snel leverbaar.

Na een fiks rondje bellen en mailen met de bekende automaterialen zaken en internet bedrijven is de conclusie dat alleen de dealer een originele achterste demper kan leveren. (maar wel tegen een zeer stevige prijs in verglijking met aftermarket)

Graag ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met producten van auspuffanlage.de Natuurlijk met name naar:
  • pasvorm?
  • kwaliteit?
  • levensduur?
  • geluid productie ivm OEM?

NB:O2 staat nu onderweg op transport vanuit Frankrijk omdat ze daar GEEN juiste uitlaat konden krijgen binnen 5 dagen. We rijden nu met een vervangend vervoer auto voor de rest van de vakantie.

Greetz Polf

Bijlagen

• uitlaat octavia.PNG
    uitlaat octavia.PNG
    151,3 KB · Weergaven: 24

Cordoba

Forumguru
Ook OEM is de pasvorm niet altijd geweldig bij alle VAG-modellen, dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat origineel perfekt past, en dat aftermarket minder past. Ik weet niet hoe het bij jouw O2 zit, maar de meeste auto's hebben af-fabriek een middendemper en achterdemper uit 'één stuk', dus eigenlijk vanaf de kat één geheel naar achteren. Bij latere vervanging wordt dan standaard op een vaste plek de pijp tussen middendemper en achterdemper doorgeslepen en daar komt dan de pijp van de nieuwe aftermarket demper weer op, met een uitlaatklem.

4 jaar en 90K moet voor een beetje redelijk aftermarket achterdemper geen probleem zijn.

Edit: ik zie dat het om een diesel gaat, waar een de uitlaat van een benzineauto eigenlijk altijd doorroest, gaat een dieseluitlaat eigenlijk altijd scheuren door trillingen, dat kan nog wel verschil maken, maar ik blijf erbij dat dit haalbaar moet zijn voor een 'aftermarket', maar garantie heb je natuurlijk nooit.

polf

Senior Member
@Joske Dealer had het over rond de 250,- voor alleen de einddemper (zonder nieuwe klem/mof en/of rubbers.) met 1 dag levertijd.

@Cordoba . Klopt idd dat de uitlaat nu nog uit 1 deel (midden+achter) bestaat en door midden gezaagd moet worden. Als ik in Elsa kijk waar ongeveer de snijlijn zich moet bevinden heb ik nog steeds een zwaar verroeste pijp van de midden demper. Beste is dus maar beide delen vervangen en als ik die van 1 merk heb zou het moeten passen.
(roest is zo grof het lijkt wel cornflakes).

Greetz Polf

Cordoba

Forumguru
@polf Uiterlijk zegt niet alles, de pijp kan verroest zijn door bijvoorbeeld pekel in de winters, en die roest kan redelijk oppervlakkig zijn. Eventueel is er misschien nog een extra snijlijn te maken en kun je met een stuk rechte pijp toch alles netjes krijgen zonder de middendemper te vervangen (dus achterdemper vervangen en stukje rechte pijp ervoor kan soms wel genoeg zijn). Dat is eigenlijk alleen goed te beoordelen als je de pijp doorgesneden hebt (of hij moet zo rot zijn, dat je de roestige pijp zo kapot knijpt).

polf

Senior Member
Vanwege het prijs verschil en geen reden om het niet te avonturen een midden en einddemper bij auspuffanlage besteld. Woensdag avond besteld en vrijdag geleverd.(Prijs verschil: Auspuffanlage totaal 118,-. // Bij de dealer vandaan 550,-, // Andere aftermarket einddemper niet te verkrijgen, middendemper wel)

Uitlaat gisteren gemonteerd en dat ging soepel.
Pas vorm is zeker goed maar niet 100% (maar schijnt bij OEM ook niet vanzelf sprekend te zijn) De stand van de einddemper was voor mij acceptabel dat ik geen verdere aanpassing op de bochten heb gedaan. Verder loopt de pijp ook overal voldoende vrij van de auto. (voor de geintreseerden: de twee eindpijpjes zitten niet haaks op de bumper. Daarmee bedoel ik als je een lange lat paralel langs de eindpijpjes zou leggen kom je net buiten je linker voorwiel uit ipv aan de binnenkant van je voorwiel. Oplossing had hierbij geweest om 1 bocht wat meer in de hoek te trekken en waarschijnlijk 2 cm van de middendemper buis afzagen om net dat extra stukje draai te maken. Het is zo minimale cosmetische afwijking dat ik dit er niet voor over had!)

Op 1 rubber na was al het bijgeleverde montage materiaal het juiste voor mijn Octavia. (ik ga ze nog ff mailen om ook het laatste rubber te verkrijgen)

De achterste demper is wel behoorlijk anders en kleiner van vorm dan de oude maar het geluid uit de uitlaat is hetzelfde als met de oude OEM demper.

Nu maar afwachten wat de levensduur zal zijn?

Na verwijderenvan de achterdemper goed te zien wat de reden voor breuk was. Bij het maken hebben ze de laatste 2 cm van de pijp uitgetrokken naar een grotere diameter om deze aan de achterste demper te kunnen lassen. Hierbij is de wanddikte van de pijp zo ongeveer gehalveerd.

Greetz Polf

Laatst bewerkt:

polf

Senior Member
@Corné de Kluijver , Nee helaas nooit aan gedacht om er foto's van te maken. :banghead:De oude uitlaat ligt al in de oud ijzer bak bij de gemeente. Gaat dus nu ook niet meer lukken.

De looks aan de achterkant was niks en is nog steeds niks. Het heeft dus niets te maken de looks zoals jouw schoorstenen:thumbsup: Maar daar is de prijs dan ook naar.

Greetz Polf

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan