Heeft de nieuwe Kodiaq sportline 2022 bandenspanningssensoren ?

Falky

Nieuw lid
@hemi24: Serieus? Want zelfs in het boekje staat dit beschreven…
Ik snap wel dat je 2 waardes op je display ziet staan. Een richtlijn én hetgeen wat ik erin heb gestopt.
Wat ook vreemd is dat linksvoor en rechtsachter 2.7 wordt aangegeven nà oppompen en rechtsvoor en linksachter 2.8.
Schiet mij maar in de feestverlichting! Alle banden stonden op 2.9 om opgepompt te worden.
 

Falky

Nieuw lid
Komt die misschien tevoorschijn als je een te lage spanning van 1 of meerdere banden hebt gekregen ?
Ja @EdK. Klopt. Alleen bij optie 4 personen en volbeladen geeft rechtsachter 2.7 aan. “Spanning te laag” . De anderen zijn hard genoeg. Maar bij 2 personen is de melding weer weg….Koekkoek
 

Falky

Nieuw lid
##Citaat verwijderd.##
Nou dit dus…dit zag ik op het display en begreep dus ook de handleiding niet, die aangaf dat je de SET button moest gebruiken ( net als in mijn oude Kodiaq)
Thanks! Dan weet ik dit nu.
Echter kan het ook 1 band zijn die ze ff moeten draaien omdat ie niet goed op de velg zit en daardoor toch een beetje leegloopt.
Kijk morgenochtend wel ff hoe de bar er dan bijstaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
“Set” knop heb je alleen als je wagen is uitgerust met een indirect systeem, wat via de ABS-sensoren de afzonderlijke wielsnelheden meet.
Als je per band een druk kunt aflezen heb je een direct systeem met druksensoren in de banden.
 

BJF

Senior Member
Ik miste ook al de ‘Set’-optie in het menu van mijn Tiguan, ik dacht dat ik dat wel had. Ik denk dat ik in de war ben met mijn vorige auto, een Octavia. Die werkte met ABS (passief systeem), mijn Tiguan met sensoren in de band (actief). Ik heb onlangs alle vier banden laten vervangen waarbij de sensoren zijn overgezet. Geen extra kosten dus en e.e.a. werkt prima.
 
Bovenaan Onderaan