Heeft chippen echt zo veel effect bij een diesel?

VEEJAY

Forumguru
Re: Heeft chippen echt zo veel effect bij een dies

Je kunt zeker luier schakelen als je een chippie hebt, bergop zal een stuk makkelijker gaan, maar in jou voorbeeld:

ik denk dat 405 nm koppel net iets teveel is, voor de koppelingsplaat. ik zou voor de 320NM gaan op een 1.9tdi met dat vermogen. (vraag blijft altijd hoe betrouwbaar een rollenbank is).

Een normale waarde voor 105 pk is tussen de 135 en 140pk. Dan kan je zorgeloos genieten denk ik. 405nm is een veilige max voor een 2.0tdi

deusjevo

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ik denk dat 405 nm koppel net iets teveel is, voor de koppelingsplaat.

[/ QUOTE ]

Dat idee had ik ook al maar hij schrijft hetvolgende:

<font color="purple"> Dat niet, maar er gaat wel een gewoon vliegwiel in met een ouderwetse gesinterde koppelingsplaat uit de autosport, want dat nieuwe zgn. 2 laags vliegwiel combinatie is voor dit soort vermogens totaal ongeschikt.
</font>

VEEJAY

Forumguru

Okay bij aanpassingen van onderdelen kun je inderdaad nog verder gaan. Mijn betoog heeft betrekking op alleen chiptuning zonder andere aanpassingen.

Een Caddy TDi heeft 90 pk, als die tuned dan krijgt de auto 112pk en het nodige koppel erbij en dat is goed te voelen.
Het verbruik wordt ook gunstiger

A

andreg

Het heeft echt zin als je een wolf in schaapskleren wil worden.

deusjevo

Forumguru

Een Caddy TDi heeft 90 pk, als die tuned dan krijgt de auto 112pk en het nodige koppel erbij en dat is goed te voelen.
Het verbruik wordt ook gunstiger

[/ QUOTE ]

Oke, maar de Caddy in mijn forum heeft standaard 105 PK en is getuned naar 150 PK volgens de eigenaar.
Is een winst van 50 procent.

Dat vind ik wel heeeel veel /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

VEEJAY

Forumguru

wat is nu het probleem precies? Die meneer heeft toch nog meer aanpassingen gedaan. Hij is echt niet de eerste.

deusjevo

Forumguru

wat is nu het probleem precies? Die meneer heeft toch nog meer aanpassingen gedaan. Hij is echt niet de eerste.

[/ QUOTE ]

Ik heb geen probleem hoor, alleen vind ik een vermogensstijging van 50% wel erg veel /forum/images/graemlins/confused.gif

VEEJAY

Forumguru

Geloof je het niet? Wil je het zelf? wil je meer weten over tuning? zeg het maar daar is een forum voor /forum/images/graemlins/winkie.gif

deusjevo

Forumguru

Geloof je het niet? Wil je het zelf? wil je meer weten over tuning? zeg het maar daar is een forum voor /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]
Oh, ik geloof 't wel hoor.
En chippen aan m'n 1.6 MPI, neuhhh, lamaar.... /forum/images/graemlins/945.gif

blackczech

Actief lid

Mijn Octavia 4*4 komt van 100 Pk naar 148 PK om juist te zijn !!Dit zonder verdere aanpassingen aan de motor !!!
Mijn Fabia RS heeft e momenteel 165 Pk !!
Als je dit laat doen door een betrouwbaar bedrijf is er geen enkel probleem hoor !!
Grtzzz Patrick

blackczech

Actief lid

En een 1.9D van 64 pk????

[/ QUOTE ]
Volgens mij kan je een SDIniet Chippen omdat men de Turbo druk niet kan regelen (is niet aanwezig he !! )
Door enkel de inspuiting te veranderen zal het niet gaan !!! /forum/images/graemlins/crazy.gif

VEEJAY

Forumguru

Ook niet turboos kun je chippen, het resultaat is dan dat wat ik gepost hebt (niet significant dus)

outlaw

Nieuw lid

Dat is toevallig mijn caddy 3, met BJB motor heeft 150 pk en 405 Nm volgens de rollenbank uitdraai.
Vergeet niet dat veel VAG diesel standaard al beduidend meer vermogen hebben dan de fabrieks opgave.105 is soms 120 pk en +300 Nm, dus met goede chip (ABT) gaat het ook progressief omhoog.

Alleen die standaard koppeling gaat trillen, omdat het max koppel al bij 1700 rpm inkomt.dit wordt binnenkort aangepast naar 2100 - 2200 rpm, want ik wil hem wel heelhouden.
0 &gt;&gt; 100 &lt; 10 sec.
Met 1400 kg caravan 0 &gt;&gt; 100 +/- 16 sec.
Niet dat dit soort sprintjes dagelijks voorkomt, alleen om het zeker te weten een paar keer geklokt.

___JC___

Forumguru

Je hebt een sprintje gedaan met een caravan erachter??
/forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
Sleuren met die hut!!

En ja chippen heeft veel effect bij een diesel. Die van mij roet als een gek. Maar roet is goed. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

is mijn inziens ook niet mogelijk of de turbo moet gewisseld zijn voor een groter exemplaar heb ik zelf ook al over na gedacht maar dan komen er ook andere problem kijken zoals bijvoorbeeld tractie!!!!

het is leuk veel vermogen te hebben maar als je het niet op de straat krijgt heb je er zo weinig aan
en voor schakel arm rijden is iets meer koppel al voldoende

spreek uit ervaring heb zelf ook een gechipte 1.9 tdi en de abt chip heeft hem vooral soepeler gemaakt de topsnelheid is nagenoeg gelijk nog steeds 215 km/h
maar de tussen acceleratie is stukken beter!!!

en daar doen we het voor

en ja ik rijd heel veel in duitsland dus dan heb je daar wat aan !!!!!

Bovenaan Onderaan