Ik heb het verbruik wél bijgehouden. Ik rij een gechipte Roomster (nu 136 pk en 310 nm). Momenteel -in de winter met kou en files- haal ik gemiddeld (boordcomputer) precies de fabrieksopgave. In de zomer kom ik fluitend onder de 1:20 te zitten met als uitschieter 1:25 tijdens een rustige snelwegrit van Gouda naar Amsterdam-Zuidoost midzomer.
Mijn ervaring is dat de motor méér kracht heeft, waardoor je minder moeite hoeft te doen om een bepaalde snelheid te halen of te handhaven.
Als je het vermogen gebruikt, gaat het verbruik uiteraard ook mee, maar bij gelijkblijvende rijstijl kún je onder de fabrieksopgaven duiken. Zou bij een Greenline ook moeten kunnen.
Men heeft feitelijk andere banden gemonteerd, de boel wat verlaagd, andere overbrengingsverhoudingen gerealiseerd en hier en daar wat detailwerk. Ik maak me sterk dat, zou ik de Roomster een centimeter of vier verlagen, mijn verbruiksscijfer nóg wat omlaag gaat...