heb ik weer....

cvegreen

Forumguru

Het sneeuwde dan eens , als je voor die paar dagen een stel winterbanden moet op je wagen hebben ?
Wat heb je dan aan je winterbanden als je toch in een ellen lange file staat?
Nee ik blijf bij mijn standpunt , in België en Nederland heb je dat niet nodig , ok misschien hier in de ardennen dat dit een must kan zijn , maar ten zuiden van Samber een Maas heb je daar echt geen nood aan.

tja winters hebben we hier niet meer... maar met winterbanden (heb ze zelf vanaf november..) heb je met koud weer (beneden 7 graden) wel betere grip!
je remt ook sneller dus het is wel veiliger.
Je laat ze gewoon om je normale velg zetten, en hebt er 5 mnd plezier van.
Zelf eronder zetten? en hoe balanceer je ze dan?
nee, gewoon 's winters winterbanden en je hoeft ook niet na te denken als je voor je werk ff naar het buitenland moet, ff gaat wintersporten of de ardennen doorklieft om een weekend met je ouders in een huisje op de bakn te zitten (waarom moet dat eigenlijk in de ardennen? hier hebben ze toch gewoon een kroeg om in te zuipen, om daarna in je eigen bedje wakker te worden..)

:yeah:

Die 7 graden schijnt meer een marketing grens te zijn :crazy:. Tests wijzen uit dat en zomerband onder de 7 graden nog best presteert. Waar de winterband pas echt extra punten pakt t.o.v. de zomerband is sneeuw en ijs.

En als je in de schuur een setje velgen + winterbanden hebt liggen, hoef je echt niet elke keer die wielen te balanceren hoor voor je ze erop gooit (mits er geen lood afgevallen is natuurlijk). Dat laat je de eerste keer doen, als de banden om de velgen getrokken worden (dat lukt natuurlijk niet zelf met de bandenlichtertjes van de Halfords ;))

Bovenaan Onderaan