ben ik een keertje vroeg met winterbanden wissel, gaat het sneeuwen met pasen.
Same here. Zomerbanden zitten er al vanaf begin maart op en ik heb er al veel plezier van gehad. Deze keer zaten de winterbanden er korter dan ooit onder: net 11 weken. En echt nut heb ik er niet van gehad.
Ik zit er nu serieus aan te denken om ze in de verkoop te zetten. Je rijdt 99 dagen met wiebelbanden om die ene dag supergrip te hebben. Terwijl je toch alleen maar in de file achter elkaar aan hobbelt, zo moeilijk is dat niet op zomerbanden. (En ik denk nog terug aan die sneeuwdag een paar jaar geleden dat ik met mijn supergrip netjes afremde, maar dat er een bestelbus op zomerbanden van achteren in gleed. Daar sta je dan met je AWD en winterbanden.)
Ik kan bovendien heel makkelijk thuis werken, dus gisteren ook een thuiswerkdag genomen.
Paar winters geleden had ik er nog lol van - lekker dwars op verlaten parkeerplaatsen, de Haldex op volle toeren laten draaien - maar met deze winters?
Ja, okee, dan zul je net zien dat de winter van 2008-'09 de guurste sinds jaren wordt.
Had ik maar een schuur met genoeg ruimte om twee sets banden op te slaan. Dan zette ik ze er gewoon zelf onder voor de dagen dat het echt nodig is...