Heads‑up display onthoudt instellingen niet (zoals verkeersbordherkenning)

KleineTD

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het Heads‑Up Display (HUD) in mijn Škoda Octavia (2021). Ik merk dat het HUD instellingen niet onthoudt tussen ritten. Bijvoorbeeld: ik zet verkeersbordherkenning uit voor het HUD‑display, maar bij de volgende start staat deze functie weer aan op het HUD.

Is dit standaard functionaliteit of hoort hij dit gewoon op mijn gebruikersprofiel op te slaan? Ik heb al geprobeerd dit aan te zetten, de auto uit te zetten, op slot te doen met een sleutel ipv via het handvat en de auto weer aan te zetten. Geen enkele mogelijkheid lijkt hij deze setting te onthouden.

TDA

Actief lid
Ik herken dit probleem! Bij mij gebeurt het alleen maar héél af en toe, dus niet na elke start. Dan zet ik het in het systeem weer uit, maar eens in de zoveel tijd (lees: om de paar maanden) komt het vanzelf weer terug.

Jessedew

Forumguru
Ik kan de verkeersteken herkenning niet eens uitzetten bij hulpsystemen. Gelukkig staan de geluiden wel standaard uit.

Ik kan het in de HUD ook niet blijvend uit krijgen. Startte bij nieuwe rit weer gewoon op. Ik weet ook niet of het een probleem is, het lijkt me min of meer verplicht, danwel horend bij de auto. Ik heb er overigens geen problemen mee. Ik kijk niet veel naar het HUD eigenlijk. Stond eerst zo zwak dat ik het niet eens zag.

In het buitenland, dan wil ik nog weleens kijken naar welke verkeerstekens die heeft gesignaleerd met het idee om dan beter op de aangegeven snelheid te letten. In NL rij ik toch ook maar zelden (veel) te hard.

KleineTD

Nieuw lid
Wat doe je precies? Zet je de verkeersbordherkenning uit, of laat je hem niet verschijnen in het display?
Ik laat het aan maar zorg ervoor dat hij niet verschijnt in de heads-up display.

Ik herken dit probleem! Bij mij gebeurt het alleen maar héél af en toe, dus niet na elke start. Dan zet ik het in het systeem weer uit, maar eens in de zoveel tijd (lees: om de paar maanden) komt het vanzelf weer terug.
Heel apart. Thanks voor de info!

Bovenaan Onderaan