Hardnekkige vervuiling lak

locker14

Actief lid
Ik heb de klei weken in huis gehad, maar nooit de tijd genomen om te beginnen. Tot vandaag. En ik moet zeggen: het werkt als een trein! Wanneer je start met kleinen, voel je de vervuiling ook onder het klei blokje door gaan, het voelt echt korrelig. Maar na een tijdje wrijven met de klei, neemt de weerstand af en voelt het oppervlak gladder. Heel hardnekkige hars ging er niet af, maar de lak voelt nu vele malen gladder aan.

Daarna met Meguiars Scratch X de hele auto behandeld om de swirls van de lak te halen. En daarna nog Meguiars Liquid Wax eroverheen (topspul). Hij glanst weer als een spiegeltje . Wel met twee man, 4 uur lang bezig geweest.

Ondanks dat de lak is opgeknapt, wel besloten om bij mijn volgende auto niet meer voor blauwe uni lak te kiezen, want je ziet er echt alles op. Pitjes op de lak, overal kleine krasjes… het meeste is er nu af, maar met mijn vorige metallic zilveren auto die ik hiervoor had, had ik nooit last van zoveel oneffenheden op de lak. Weet niet of uni lak gewoon lastiger is, of dat het aan de kleur ligt.

Hoe dan ook, project afgerond

locker14

Actief lid
Voor en na is lastig te zien op een foto, maar de auto lijkt wel donkerder van kleur te zijn geworden. Het blauw is ‘dieper’ geworden en glanst veel meer. En die lelijke swirls van het wassen zijn er uit. Op de foto zie je wel dat de motorkap, die onder de hars zat, nu mooi glad is.

Bijlagen

• 09c9ea17-19df-4fb8-a24c-480bae14ac87.jpeg
    09c9ea17-19df-4fb8-a24c-480bae14ac87.jpeg
    451,6 KB · Weergaven: 14

EdK

Forumguru
Mooie van kleien vind ik dat als je er na het kleien een zakje drop oplegt dat het er zo vanaf glijd...
Vroeger zou ik zeggen een pakje shag, maar ja daar mag je vandaagdedag niet meer mee komen..... :koffie:

PizzaPieter

Donateur
Unilak geeft sneller zichtbare krassen, omdat er geen metallic glinsters zijn die t wat kunnen vertekenen.

Donkere lak ook sneller, omdat krassen vaak 'licht' kijken door breking vh licht.

De zwarte lak @GeeVeeDeeVee geeft al kleine krasjes als je er naar kijkt.

locker14

Actief lid
Mooie van kleien vind ik dat als je er na het kleien een zakje drop oplegt dat het er zo vanaf glijd...
Vroeger zou ik zeggen een pakje shag, maar ja daar mag je vandaagdedag niet meer mee komen..... :koffie:
Goede reden om weer eens een zak Venco te halen bij de pomp

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan