Hardnekkige update

Dremeijer

Nieuw lid
Sinds 1,5 maand krijg ik een software-update welke bijna dagelijks terugkomt. Installeren gaat zonder problemen, krijg een bericht dat ie geïnstalleerd is. Maar de volgende dag komt ie weer en kan hem opnieuw installeren. Hebben hier meer last van?

Bijlagen

• IMG_6349.jpeg
    IMG_6349.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 23
Meerdere landen in Europa hebben er last van.

Schijnt dat er dus in Februari 2026 een behoorlijke update aan komt :

Rond februari 2026 ondergaat Skoda belangrijke updates, met name gericht op de overgang van 2G/3G naar 4G/LTE-netwerken voor connected services. Hier zijn de details op basis van de beschikbare informatie:

Belangrijke wijzigingen per begin 2026:
2G/3G Sunset (Netwerkverandering): Veel telecomproviders in Europa faseren verouderde 2G/3G-netwerken uit, wat gevolgen heeft voor de 'Skoda Connect'-diensten in oudere modellen (zoals Breakdown Call, voertuigstatus).

Update-oplossing: Voor getroffen modellen biedt Skoda oplossingen via over-the-air (OTA) updates of via de dealer om de connectiviteit via 4G/LTE te herstellen.

Modellen: De update betreft voornamelijk oudere modellen (MOD1 en MOD2), terwijl nieuwere modellen al gebruik maken van geavanceerde netwerken.
Škoda Ireland

MySkoda App & Infotainment Updates (Algemeen):
Verbeterde MySkoda App: De nieuwste versie van de MySkoda app is ontworpen als een uniform platform met functies zoals Pay to Park en Pay to Fuel.

Powerpass Integratie: Oplaadservices (Powerpass) zijn nu direct geïntegreerd in de MySkoda app.
Over-the-Air (OTA) Updates: Updates voor de auto, zoals ME3.x versies, worden OTA uitgevoerd en brengen verbeteringen in batterijdiagnose en laadbeheer.

TDA

Actief lid
Hier hetzelfde verhaal.....
Binnenkort gaat hij naar de dealer voor dit probleem én het af en toe van de kaart zijn (letterlijk en figuurlijk) van het navigatiesysteem.

Jessedew

Forumguru
Wanneer is dat? die van mij moet 7 maart voor onderhoud, maar als jij voor die tijd een werkende oplossing hebt van de dealer, dan hou ik me aanbevolen, dan moeten ze dat bij mij ook kunnen fixen (zou je zeggen) maar ben niet volledig overtuigd dat de dealer dit gaat oplossen.

Dremeijer

Nieuw lid
Het probleem met de navigatie heb ik ook gehad. Bij mij was de navigatie ook opeens ‘de weg kwijt’. De dealer vertelde dat hier een software update voor in de maak is. Na een half jaar was ik er klaar mee, garage heeft een nieuwe OCU (communicatie module) geplaatst. Sindsdien is het probleem niet weer opgetreden.
Dit schijnt een bekend probleem te zij., er is een TPI voor. Oplossing die hierin genoemd wordt is het vervangen van deze module.

Keer of tien/vijftien ook die melding gehad, elke keer op installeren gedrukt en sinds een paar dagen geen last meer van (en hopelijk blijft dat zo). Op Briskoda geven mensen aan dat de melding ook weer terug is gekomen bij hen.

Bovenaan Onderaan