Haperende start/stopknop

Tom3456

Nieuw lid
Ik heb een Skoda Kodiaq uit 2018. Heb al langere tijd last van een haperende start/stopknop. Moet deze soms 10 keer indrukken voordat de motor start of stopt. Het schijnt vrij vaak voor te komen en ik wil dat laten repareren of vervangen bij een Skoda dealer of andere garage. Maar bij navraag komen er de wildste prijsopgaven naar boven en heb niet zoveel vertrouwen in de autoreparatiebranche. Heeft er iemand recente ervaring met het laten vervangen van deze start stopknop en wat mag dat redelijkerwijs kosten? Veel dank voor het antwoord alvast!
 

Tom3456

Nieuw lid
Ja dat had ik al gevonden maar daar kon ik niet heel veel mee, eerlijk gezegd. Ik heb twee bedrijven gebeld en die komen met bespottelijke en uiteenlopende bedragen, die het bedrag ver overstijgen wat in dat draadje staat. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een redelijk en concreet antwoord op mijn vraag.
 

Tom3456

Nieuw lid
Niet zo handig! Bovendien niet heel veel zin in. Ik heb wel een YouTube filmpje gezien hoe je dat moet doen, maar daar begin ik toch maar niet aan. Als er iemand Is die weet wat dit redelijkerwijs mag kosten hoor ik het graag (Ik bedoel het laten repareren of vervangen bij een dealer of garage)
 

Fmoon

Forumguru
Stelt echt niks voor hoor, en je kan er indien gewenst echt flink op besparen om het zelf te doen. Weet niet waar u woont?
 

Tom3456

Nieuw lid
Ben al op leeftijd en het is een flink gepriegel om die kapjes eraf te krijgen en vooral weer goed op te krijgen. Voor die aansluitstekkers ben ik niet zo bang. Het is vooral de kleine ruimte en het gedoe. Maar als u een prijs weet die redelijkerwijs gevraagd mag worden door dealers dan hoor ik dat graag. Want het is een cowboymarkt in de reparatiebranche.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Je hebt er twee gebeld.............
Bel eens een lokale vakgarage, een Bosch reparatiecentrum en nog wat meer algemene autowerkplaatsen.
Je hebt 'niet zo veel vertrouwen in de autoreparatiebranche', maar wilt het (gepriegel) niet zelf doen.
Waarom zou je wel vertrouwen hebben in een werkplaats die je hier wellicht wordt aangeraden, en hoe ver van je woonplaats zou dat dan mogen zijn?
Is er waar je woont in de nabijheid geen hobbygarage waar je het iemand kunt vragen?
 

EdK

Forumguru
53 en op leeftijd ???
Wat ben ik dan met me 62 ?? Zwaar bejaard ?
Maar goed als je kunt aangeven in welke regio je woont dan zijn er hier zeker leden die misschien een adres weten voor je !
En wat waren de bedragen die je nu kreeg gepresenteerd ? want wat jij duur vind dat kunnen wij misschien wel anders zien en je vertellen dat het eigenlijk een redelijke prijs is .... :pieker:
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb een Superb gehad uit 2018 waar de knop ook vervangen is. Toen vertelde mijn dealer mij dat er in 2018 een slechte serie startknoppen is geproduceerd en gemonteerd. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is deze bij mijn Superb onder coulance vervangen. (Het was een leaseauto dus ik weet het niet zeker).

Ik zou er eens een mail aan wagen naar Pon.
 

Jessedew

Senior Member
Ik heb inmiddels bij mijn eigen garage ook een nieuwe start knop besteld en zelf geplaatst. Had een Youtube filpmje gekeken. Het was redelijk eenvoudig om dit zelf te doen. Alleen kreeg ik 1 stekkertje er in eerste instantie niet uit (bleek die dwars te zitten haha) Uiteindelijk relatief eenvoudig zelf te doen (mijn garage had het nog niet eerder hoeven doen, is gewoon dorpsgarage) dus besloten om dan zelf maar te experimenteren (scheelt geld) het is prima zelf te doen, afhankelijk van hoe snel je bent, in een kwartier tot 60 min gefixt. Kosten alleen nieuwe knop (moet rekening nog krijgen) iets van 50 euro.

Ik ben niet heel handig, wel inmiddels zelf al een x een sensor vervangen, ooit een spiegel van een vw bus en sleutel wel beetje aan fietsen, maar verder niet aan auto's (muv bandenwissel, kan ik ook) rest heb ik het materiaal en kennis niet voor.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan