Haperende elektrische achterklep Skoda Octavia combi 2015

Goedemorgen allen,

Sinds een aantal dagen werkt mijn elektrische achterklep niet meer naar behoren.
Openen gaat een klein stukje dan een een piep en dan vervolgens moet je de knop inhouden om hem open te krijgen. Dicht gaat overigens wel zoals het hoort.

Ik heb me al een beetje ingelezen en vrees voor nieuwe dempers. Duur klusje helaas..
Heeft iemand nog tips of aftermarket spul werkt of toch maar origineel via de garage?

Alvast bedankt.

Gr,

Geert

serum

Forumguru
Dit al getest?

ertromp

Forumguru
:lezen: plug and Play en blijkbaar werkt alles weer zonder aanmelden/inleren.
Had ik ook niet verwacht hoor

catch me

Forumguru
Zeker apart, bij mij toen niet, gemonteerd maar deed niks. We hadden de codes uit de defecte gehaalde die toen bij de gebruikte ingeleerd.
Kon ook zien hoeveel storingen erin zatenen hoeveel X die open en dicht was gegaan

serum

Forumguru
Als het apparaat op de bus zit, zou je inderdaad verwachten dat er ergens iets ingesteld moet worden. Tenzij er iets van een broadcast op een nieuw apparaat zit oid waarbij de adressering automatisch ingesteld wordt. (wat dan kennelijk eenmalig is, en waardoor je bij een gebruikte variant nog op het adres zit van de oude auto). Ik ben vaker verrast (achteruitrijcamera die zonder iets in te stellen werkt, incl hoekmeting van het stuurwiel voor de belijning).

hemi24

Forumguru
Uhmmm…
Niet om het één of ander, maar ik word best wel zenuwachtig van dergelijke vragen.
Wellicht beter om in een dergelijk geval ver weg te blijven van VCDS!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Lars1990

Nieuw lid
Ik ben Lars ik heb een Skoda Octavia van 2017 combi 1.6 TDI ik heb een probleem met mijn elektrische achterklep
Als ik op mijn schakelaar druk die op mijn achterklep zit gaat hij maar een stukje open
Moet ik hem handmatig open doen
De ene keer werk hij wel andere keer niet
Ik heb de klep al een keer ingeleerd
Maar geen verschil
Vind wel dat er wat speling in de slot pen zit
Weet niet of het mee te maken heeft met Mvg Lars

Arent Schaap

Senior Member
Ik had dit ook, gisteren de motoren los gemaakt en achter de rubbers gekeken.
Links was een draad gebroken en een andere in slechte staat.

Hersteld met krimpkous en een extra stukje draad en alles werkt weer als vroeger.
De rechter kant niet meer nagekeken omdat hij weer werkte.

Bovenaan Onderaan