Handle in dashboard kastje Skoda Yeti

Jan Oranje

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben de eigenaar van een Skoda Yeti automaat uit 2016.

Ik heb een vraag:

Als ik het dashboard kastje open zie ik aan de rechterkant een instellings “ potmeter” zitten voor de airbag als ik het goed heb..

Midden in de dashboard ruimte zit een schuif aan de bovenkant die ik naar mij toe kan trekken. Hier gaat mijn vraag over.

Waarvoor dient deze schuif voor/wat gebeurt er als ik deze naar mij toe trek?

Ik kan nergens een antwoord op het internet vinden…

Op dit forum ; vast wel.

Ik lees het graag.
Mvg, Jan
 

Tees

Donateur
Welkom hier! Velen stellen het op prijs als je je even voorstelt in de Meet en Greet !

Wat betreft je vraag: kan je misschien een foto posten? Want ik kan niet helemaal plaatsen waar je op doelt (ik heb dan ook geen Yeti, maar dat geldt voor velen hier :-))
 

Jan Oranje

Nieuw lid
Goedenavond,

Ik ben Jan uit Arnhem en wij hebben sinds ongeveer 8 maanden een Skoda Yeti uit 2016.

Een heerlijke auto. Rijdt geweldig!

Ik voeg bij deze wat foto’s toe.

Deze handle is te verschuiven ( van je af en naar je toe). Ik durf de schuif niet te ver naar mij toe te schuiven omdat ik niet weet wat er gebeurt.

Sowieso alvast gedankt.

Mvg, Jan
 

Bijlagen

  • 20EA0B3D-B301-4925-B6C5-C9984FDF12E3.jpeg
    20EA0B3D-B301-4925-B6C5-C9984FDF12E3.jpeg
    1.007,4 KB · Weergaven: 54

Maggy

Forumguru
RTFM is een beetje cru… je kan ook gewoon zeggen dat je daarmee de airco toegang biedt tot het dashboard kastje, en dus een gekoeld kastje hebt. ( net als het middenarmsteunvakje… daar zit ook zo’n schuifje)
 

hemi24

Forumguru
Voor de koeling van je dashboardkastje…

Kun je op hete dagen flesjes/blikjes/pakjes heerlijk koel houden.
O2 had dit óók op de box onder de middenarmsteun…
 

EdK

Forumguru
Niet aan trekken of draaien hoor !!
Want dan valt echt alles uit elkaar als je hard remt....
Enne je kunt er niet alleen mee koelen hoor.
In de winter met de kachel op 10 kun je je koffie of chocomel ook warm erin houden....:koffie:
 

Rallye

Forumguru
En het is vast geen instellings potmetertje voor je airbag maar de selector om de passagiersairbag uit te zetten (mogelijk met de autosleutel).
 

EdK

Forumguru
En het is vast geen instellings potmetertje
Nee het is om de flow te regelen van de koelte in je dashboard kast.
Nadeel vond ik altijd van dat dashboardkastje dat ik er niet eens een literfles in kwijt kon, maw had nog warm water.
 
Bovenaan Onderaan