Handig gelmatje

E

Ex-lid 2926

Het salaris van februari is weer op de rekening gestort, dus doe eens iets geks. ;)
Voor het abnormale bedrag van nog geen Euro is bij de Action een zeer kleefkrachtig gelmatje te koop. In transparant en in het zwart.
Ik heb een zwarte. Qua afmetingen past hij mooi op het deksel van de asbak onderin de middenconsole van mijn O2. Hoewel het deksel iets hol gevormd is blijft mijn VDO Dayton navi of mijn HTC touch er heel stabiel op liggen.
Door de stand blijft het beeldscherm van de navi prima afleesbaar. Geen plakker meer op de ruit (en dus ook geen afdruk meer).
Op de plaats van bestemming de navi in de bak onder de middenarmsteun.
Eén nadeeltje; het touchscreen niet te hard beroeren, anders gaat het asbakdekseltje omhoog.

nemo

Senior Member
Zeg dat nou niet, nu kom ik weer in de verleiding om de action binnen te lopen! De action is geweldig!

Gieliovd

Forumguru
Matje topidee! Action heeft soms echt fantastische dingen..

Ik haal er ook altijf mijn WD40, remmenreiniger etc. Laatst nog anti-fog spray voor mijn motorhelm gehaald (Nemo?) en dat moet ik nog eens testen.

Zo'n matje klinkt ook handig!

Maar voor de navi, ik zie hem liever in mijn zicht tijdens het rijden. Ik kijk ook altijd naar de GPS snelheid enzo, tijd tot bestemming....

En praten doet hij ook niet zo erg in een gelmatje, "lnksfsln vr drhndrd mtr.."

E

Ex-lid 2926

Hoor- en zichtbaarheid navi op gelmatje

Ik moet zeggen dat ik de stem van Truus uit mijn VDO navi op gelmatje prima kan verstaan. Ligt eraan dat het deksel van de asbak wat hol gevormd is waardoor de navi niet met de hele achterkant op het matje ligt. (het lijkt wel of we het over een huisdier hebben)
Zelf hoef ik de navigatie niet recht in m'n blikveld te hebben. Snel de neiging om teveel naar het schermpje te kijken. Als ik de instructies hoor ben ik wel tevreden. En ik moet zeggen dat het schermpje in een goede hellingshoek ligt voor een snelle blik.
In mijn HTC touch met TomTom laad ik wel eens een zelfgemaakte motorroute (gemaakt in het sublieme programma Tyre) en dan stop ik de HTC in de binnenzak van de motorjas of de tanktas. Dan rij ik de route op de instructies die ik in het "oortje" hoor. Gaat prima. Het schermpje aflezen lukt toch niet als de HTC in het kaartenvak van de tanktas ligt vanwege de lichtinval.

Hetzer

Forumguru
kom niet graag bij de action, ben er 1 keer geweest en toen was het stervensdruk!!!!!!!!!,
maar ik zal toch eens gaan kijken voor dat gelmatje, lijkt me wel handig..

Gieliovd

Forumguru
We gaan weer zwaar offtopic, mijn excuus :)

Tyre, moet ik eens naar kijken! Ik wil ook wel eens motorroutes plannen op de TomTom en ik heb ook een HTC. Maar hoe doe je dit dan? Zet je het scherm uit? Anders trekt hij toch binnen 1 uur je accu leeg op de TomTom?

Nou duidelijk, werkt dus wel. Zo'n matje is natuurlijk voor meer dingen handig.

E

Ex-lid 2926

Zijsprongetje

Ook even mijn excuses voor het zijsprongetje naar Tyre;
Tyre werkt samen met Google Maps. Met behulp van deze kaarten plan je je eigen route. Tyre kan de route vertalen in een TomTom of Garmin bestand.
Dit laad je in in je PNA, PDA of Smartphone en rijden maar. Zo'n route is natuurlijk net zo mooi vanuit de comfortabele zetels van een Skoda dan vanaf de buddy van de motorfiets. Tyre heeft een heel uitvoerige handleiding voor het maken van de routes en het importeren van de routes in je apparaat. Zo'n route maken in Tyre is gewoon leuk om te doen en als voorpret kan je de zelfgemaakte route even "voorrijden" in Google Earth.
En de site van Tyre staat al boordevol door anderen gemaakte routes in binnen- en buitenland.
Mijn HTC touch heeft geen ingebouwde GPS ontvanger, dus ik gebruik een TomTom bluetooth GPS muis. Mijn HTC houdt het vrij lang uit op een acculading, maar liggend in de tanktas op de motor heb ik 'm gewoon aangesloten op een 12V contactdoos. Die heb ik voor nog geen 2 tientjes gekocht bij Louis Hamburg en is heel eenvoudig zelf te installeren. Op dit moment heb ik de druppellader aangesloten op diezelfde 12 V aansluiting. En de HTC heb ik op de motor en in de Skoda weer via een 12V plug met USB aansluiting aangesloten. Om weer op het rechte spoor te geraken; die USB 12V plug komt evenals mijn gelmatje uit de Action schappen.

E

Ex-lid 2926

Tyre in toeren en racen

Omdat een beschrijving van tyre en het gebruik van navigatie eigenlijk in de rubriek toeren en racen thuishoort heb ik in deze rubriek ook even een hint geschreven naar dit sublieme routeprogramma. :ot:

Bovenaan Onderaan