Handboeken

fonzamundo

Forumguru
Aangezien de oude OI vervangen wordt door een nieuwe OIII, even aan het oriënteren welke handboeken er handig zijn om te hebben.

Zo heb ik nu de Jetzt helfe ich mir selbst van Dieter Korp (in het Duits uiteraard :deuk:) voor de OI, maar had ik graag jullie mening geweten over welke boeken er aanraders zijn voor de OIII.

M.a.w. welke boeken hebben jullie, waar heb je ze gehaald en quanta costa :D

PS. En ja, uiteraard bevat dit forum ook een waardevolle schat aan informatie :tegek:
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Peter al aangeeft: dergelijke boeken komen vaak pas uit als de auto 3-5 jaar op de markt is. Niet alleen omdat het eerst geschreven moet worden, maar de eerste eigenaren gaan meestal gewoon naar de dealer, en hebben geen belangstelling voor zo'n boek. Het is dus logisch te verklaren waarom de boeken zoveel later komen, maar wanneer ze precies komen is lastig te voorspellen. Misschien contact opnemen met de uitgever of een boek voor de O3 al in de planning zit?
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb voor de Octavia I het boek van Haynes. Maar vind de foto's onduidelijk (te weinig contrast / resolutie, en zwart-wit) en bij de beschrijving missen soms naar mijn idee cruciale foto's terwijl er van een vrij logische en relatief eenvoudige 'stap' of handeling wél een foto is afgebeeld.

Maargoed dan spreken we hier wel over een uitgave van 10 jaar geleden. Misschien is dat inmiddels sterk verbeterd, ook bij Haynes.
 
Bovenaan Onderaan