HalloMeet 2021

larsy

Forumguru
ik wist niet dat van die tsjoening nog bestond ..
dit vin ik toch wat passé. (Was al toen ik begon met rijden in 2001) toen had ik al iets van :-/
Al die auto’s van toen moet je nu eens zien…
voor die nieuwe modellen die je hier boven op foto ziet .. het lot is hun bezegeld .

Ieder zijn ding (snap wel dat er mensen zijn die dit tof/mooi vinden) goed .
ieder zijn ding ik ben blij dat je genoten hebt van die dag …
Dat pakken ze niet meer af.:rockon:

Voor dat geld wat ik soms zie
dan koop ik mij een snelle standaard auto.
Die achter 10-15jaar nog aantrekkelijk is en niet op de “vuilhoop” moet belanden .

556627D5-1FDC-4C77-8FDE-66D9FD8F08D3.jpeg
FE8E96C1-83E6-4117-A89D-104603483261.jpeg
 

Bijlagen

  • F4009ED6-479B-4513-B821-11C8FFAA35C6.jpeg
    F4009ED6-479B-4513-B821-11C8FFAA35C6.jpeg
    321,7 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Jajahaha dat zijden we meteen, de kleine zij ook al ; Papa Mama das dezelfde als de Cactus!? :maakmegek: ja zei Mama was dat maar waar haha :deuk:

@leon-cupra

Er stonden nog wel wat cleaned auto's tussen hoor, maar bv de kofferklep en dergelijke helemaal dichtgewerkt vind ik persoonlijk niet mooi, clean betekend nu eerder dat de auto echt goed onderhouden is, velgen, verlaging en echt een proper verzorgde auto, vroeger betekende clean dat veel weggewerkt was ( cleaned ), daar is een nieuwe betekenis aan hetzelfde woord gekomen met de jaren. Een S3 gaat het over zoveel jaren wellicht niet worden, tegen dan zijn de kids wat groter en heb je die bizarre ruimte niet meer nodig, heb gisteren de ene na de andere BMW touring zien staan en dat is het helemaal, dat of een mooie Audi A4 avant of wie weet zelfs een dikke Peugeot ;) , wil na deze toch eens wat anders dan een Skoda ;)

@Bakboord1

Goede aftermarket velgen zijn vaak betaalbaar, je hebt natuurlijk echt merken waarbij je 1000+ per velg neertelt, maar of dat nodig is? In elk geval is aftermarket betaalbaarder dan die belachelijk dealerprijzen voor een setje lelijke smalle OEM VAG wielen:banghead:


@larsy

Dat viel mij ook meteen op! Dit waren van die auto's uit de Fast&Furious begintijden. Die zie ik amper nog op de baan, maar gisteren waren er zo toch enkele uit hun schuur gehaald, één van de weinige stijlen die ik persoonlijk niet mooi vind, overdreven spoilers die niets doen ( vaak zelfs de auto slechte "downforce" geven en hem onrijdbaar maken, bolt on bumpers die op niets lijken en slechte fitment van de wielen ( te ver naar binnen ) . Ieder zen ding maar het zal nooit mijn ding zijn :) er was ook een te grote toeloop, ze hadden via facebook, insta en TikTok reclame gemaakt en onderschat wat daarop af ging komen. Ze hebben uiteindelijk heel dikke bakken moete weigeren omdat er standaard auto's zijn binnengeslopen, de organisatie wou niemand weigeren maar hadden dat met sommige beter wel gedaan, je moet toch zelf weten dat je met onderstaande auto's niets op een meeting kan gaan zoeken, die horen op de bezoekersparking, naast die van mij ;)

Standaard oude clio, ik bedoel alé nu...

IMG-20211031-WA0008.jpeg

Een standaard A3 met zwarte grille... :pieker:

20211031_141147_copy_1512x2016.jpg

Deze was het toppunt.. je moet zelf toch weten dat je hiermee niet op een meeting met kan komen staan, wonderwel lachte niemand deze auto's uit bij binnenkomst, respect onderling was toch wel verassend groot.

IMG-20211031-WA0114.jpg

En hier enkele F&F modellen, niet mooi vind ik maar ze hebben tenminste hun auto verbouwd, bovenstaande helemaal niet en dat is jammer, die nemen plekken in van echt mooie wagens die wat later aankwamen, deze zijn dan maar aan de decathlon gaan staan en hebben daar een eigen mini meet gehouden, schijnbaar zijn daar ook achteraf prijzen uitgedeeld, de organisatie is rondgegaan op de overige parkings om de rest van de auto's te gaan jureren.

IMG-20211031-WA0034.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko hoe de clean style geëvolueerd was geen idee van, maar hoe het blijkbaar nu is, deed mijn broer 10 jaar geleden. Mijn broer zijn wagens hadden steeds dikke velgen, plat op de buik, kleine details aanpakken die een wereld van verschil maken en de lak mooi laten shinen . Met dat mijn broer daar beetje uit is , volg ik het ook terug een beetje minder. Tijdje geweest dat alleen duurder, beter was. Had een heel hoog “m’a tu vu”-gehalte. Toen is hij ook gestopt met te gaan met zijn wagen. Wel nog lang gaan kijken maar zijn wagen steeds ver weg van de meeting geparkeerd.

Bmw laat je precies wel niet los ;)
Mooie 3 touring. Kan je ook heel mooie dingen mee doen. Heeft ook niet veel nodig om echt dik te worden.
 

SteGo

Donateur
Die rode Abarth 500 is door de wrap minder herkenbaar als Abarth, en die DKW is de enige auto die echt heel bijzonder is. (De rest is vooral veel opsmuk, waar je over de smaak kunt twisten).

Ik had die Fiat 500, euh Abarth, sowieso al aangezien voor een Fiat. :D
Voor de rest inderdaad veel opsmuk. Veel te veel wrap, auto's allemaal veel te laag. Echt lelijk. Ik vond enkel die Dodge Ram en Land Rover wel oké om te zien.

Maargoed, ieder z'n smaak. Ik zou m'n auto liever verhogen dan verlagen. ;) Het zou ook saai zijn als iedereen dezelfde smaak had.
 

JeSko

Forumguru
Enige nadeel aan BMW is dat iedereen er mee rondrijd, zelfde als met een GTI, grote meerderheid daar waren BMW's en GTI's, makker van mij zij nog dat ik met de mijne echt moest gaan staan op de meeting zelf, omdat ik volgens hem een in de scène unieke auto heb. Veel Skoda was er niet te zien, 2 RS'n en één S3, daar zou mijn S2 zeker in opvallen.
 

leon-cupra

Forumguru
Daar moet je toch niet naar kijken? Je koopt toch een wagen voor jezelf en niet omdat er veel of net weinig mensen mee rondrijden? Van jouw superb rijden er ook veel rond maar is unieker omdat jij hem hebt aangepast naar jouw smaak. Is toch net hetzelfde met een bmw. Creëer dan een “unieke” bmw. Dat er dan 10tallen bmw’s staan maakt dan toch niet meer uit ;)

Hetgeen je aangeeft is eigenlijk altijd al geweest in het wereldje. Tien jaar geleden reden er ook enorm veel GTI’s en bmw. Periode van de Audi A4 (B6) reden ze daar ook allemaal mee. Met zo een A4 was je “de man”. De bmw tuning scène heeft ook altijd bestaan. Was een community binnen het wereldje. Met de introductie van de golf V gti stonden de parkings ook terug vol met GTI’s. De volgende generaties zijn steeds populair gebleven.
Ach ja, als liefhebber blijft die droom nog steeds een dikke premium of iets lekker snel. Dus logisch dat je in het wereldje dit veelvuldig tegen komt.

wil je uniek zijn in de tuningscene zie ik maar 1 merk : Lexus. Een IS, plat op de buik, dikke velg eronder, wat kleine persoonlijke aanpassingen en je hebt een eyecatcher op een meeting ;)

4F768867-BF34-4219-9EBD-5B61E8D2479A.jpeg

:rockon::rockon:
 

leon-cupra

Forumguru
Nog een dikke gevonden. zilver doet het steeds fantastisch op een Lexus. Plat op de buik, dikke velg eronder …. Less is more bij zo een Lexus

D748EEF2-13B9-4A16-86F9-574684D80341.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
tegen dan zijn de kids wat groter en heb je die bizarre ruimte niet meer nodig,
Vergeet dat maar. Ik denk eerder dat je de ruimte dan pas écht gaat waarderen, al was het maar omdat elke volgende generatie doorgaans langer wordt dan hun ouders. In mijn schooljaren was ik een van de langsten in de klas - nu ben ik nog steeds 1,84m, maar mijn zoon is een kop groter dan ik en mijn kleinzoon van 14 kan mij al recht in de ogen kijken...
:D
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
auto's allemaal veel te laag.

Er bestaat niet iets als veel te laag ;)

@leon-cupra

Gho ja en nee, ik vind het zelf wel belangrijk, als ik een BMW zou kopen hoe zet ik die dan nog écht apart van de rest zonder het budget te boven te gaan? Dat word gewoon heel moeilijk en ik wil niet alleen iets moois maar zeker ook iets speciaals. Met bv een getunede 308 zou ik meer opvallen tussen de massa getunede auto's dan met de zoveelste 3 reeks touring. Mooi die Lexus maar veel te duur tweedehands en moeilijk vindbaar.

@Canon-Eye

Nee wij zijn geen Nederlanders e, niemand boven de 1.80 hier, als de kinderen groter worden zitten ze normaal in een auto en heb je meer ruimte dan nu met die dikke isofix bases.
 

larsy

Forumguru
Ja zeker dat was f&f tijdperk

Die groene Audi heeft toch zwarte ringen ..
Is dat dan niet IN nu?

:maakmegek:

(Daarmee dat mijn ringen
nog chroom zijn:facepalm:)

ja niet te snappen dat die daar staan
 

Okki

Donateur
Die DKW (junior) is inderdaad leuk. Alleen kloppen die 4 ringen in de gril niet. Die staan al op de motorkap.

Bij latere (andere type) stond alleen de naam op de motorkap en wel de 4 ringen in de gril.

Grappig die trapauto op het dak, al had dat natuurlijk een kinderwagen moeten zijn....
 

JeSko

Forumguru
Volgend jaar kunnen er in plaats van krap 400, maar liefst duizend auto's staan. Het was dus zo'n succes dat ze al in jaar twee met deze organisatie gaan uitbreiden. Hopelijk komen er dan ook wat forum mensen op af, ik ga er zeker met de mijne staan. :)
 

Cordoba

Forumguru
Die DKW (junior) is inderdaad leuk. Alleen kloppen die 4 ringen in de gril niet. Die staan al op de motorkap.

Bij latere (andere type) stond alleen de naam op de motorkap en wel de 4 ringen in de gril.

Grappig die trapauto op het dak, al had dat natuurlijk een kinderwagen moeten zijn....

Ach, er staat ook een Golf 1 met in de grill de 'Volkswagen' letters van de achterklep van een oude kever.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie in het filmpje toch nog wel een paar leuke rides langskomen, zoals de Dodge Charger??, Chevrolet pickup, blauwe Renault megane met witte accenten (spoilers e.d.), een vehikel dat ik herken als VW Derby maar met typeplaatje van een Polo (classic) op de kont, een Scirocco van ca. 25-30 jaar terug om er een stel te noemen. Ook opvallend dat er behoorlijk wat auto's proberen te vertrekken met hogere snelheid dan wat ruimtelijk verantwoord is.
 
Bovenaan Onderaan