Hallo ik heb hulp nodig

Hallo lezers van skoda forum

Ik heb nu net anderehalve maand een skoda octavia MK3 2018 gekocht eerste 3 weken heel veel van genoten echt waar fijne auto tot op het een en andere moment een hele raare tik ( kloppende licht ratel geluid )bij de moter weg komt heel zorg wekkend vind ik het ben al bij de garage geweest daar staat de auto ook al 2 en halve week ( ik mis de auto ) zij weten het niet teachter halen.
De eerste verwachting was dat 1 van de verstuivers kapot zou zijn ( niet )
Toen de brand ringen vervangen ook niet
Egr filter was het ook niet
Egr uit geschakeld ook niet
Roetfilter er tussen uit om te testen ook niet
Nieuwe brandstof filters ook niet
Nieuwe brandstof pomp ook niet

Ondertuussen zij echt aan het brainstormen maar weten het niet meer daarom hier een post

Ik hoor graag van jullie

Link na video met het geluid:

P.s. please let niet op me gramatica ( spelling / taal ) daar kom ik niet voor Thanks

Laatst bewerkt:

martijn v o

Forumguru
Jeemig, die klinkt als een diesel.

Oftewel ik denk dat je een diesel hebt omdat je praat over verstuivers, brandplaatjes en roetfilter maar wellicht is het handig om je motor te vermelden met motorcode en kilometerstand.

Zo op het eerste geluid klinkt het niet erg gek.

Maak eens een geluidsopname met de kap open en dan een beetje links en rechts van het blok en wellicht ook vanuit je wiel links en rechts.
Veranderd het geluid als je de koppeling ook intrapt? of is het een automaat?

Boutjes al gecheckt waarmee de verstuivers in het blok zitten?

Even voorstellen in de Meet & Greet wordt ook erg gewaardeerd...

Wat heb je het laatst getankt?
De boutjes zaten goed vast

Ik zal me even gaan voorstellen in de mert en greet

Uhh gewoon diesel ik heb onder tussen 2x extreem diesel cleaner er bij gedaan om dat ik dacht ook misschien ergens een verstopte leiding ? Maar mocht niks baten

Jeemig, die klinkt als een diesel.

Oftewel ik denk dat je een diesel hebt omdat je praat over verstuivers, brandplaatjes en roetfilter maar wellicht is het handig om je motor te vermelden met motorcode en kilometerstand.

Zo op het eerste geluid klinkt het niet erg gek.

Maak eens een geluidsopname met de kap open en dan een beetje links en rechts van het blok en wellicht ook vanuit je wiel links en rechts.
Veranderd het geluid als je de koppeling ook intrapt? of is het een automaat?
Kilometer stand is 238.000 misschien iets meer motercode is DDY DSG auto maat die geluid is in park maar je een beetje gas geeft nou dan klinkt het of de cilinder door de blok heen jankt dan is het geluid zeker 10x erger

Bovenaan Onderaan