Hagelbeschermende autohoes

Duijzer

Donateur
Er is van Lanmodo ( en slechte imitaties op Alieexpress) een soort automatisch uitklapbare tent (met afstandbediening). Die schijnt behoorlijk wat wind te kunnen hebben. Er is een versie als zonbescherming, maar een een versie met palen die steviger is. https://www.lanmodo.com/
 

Okki

Donateur
Annie M.G. Smidt had het in 1953 al over de Tumps Patent Autohoezen...niets nieuws onder de zon...uh hagel.
 

Spector

Forumguru
Er is van Lanmodo ( en slechte imitaties op Alieexpress) een soort automatisch uitklapbare tent (met afstandbediening). Die schijnt behoorlijk wat wind te kunnen hebben. Er is een versie als zonbescherming, maar een een versie met palen die steviger is. https://www.lanmodo.com/

Mooi systeem, maar $369,- een hoop ruimte weg in de kofferbak tijdens een vakantie en een zuignap op een panodak met wind? Dacht meer aan zo'n buitenhoes met zachte binnenkant voor € 40/50,--
 

64rhfx

Senior Member
Een deken helpt echt, ik heb in juni 2017 gezien dat op een camping aan het Gardameer zelfs de schuine ramen van caravans stukgeslagen waren. Misschien van die oprolbare bedjes helpen. Dat is schuimrubber. Of schuimrubber matten kopen van zo'n 3 - 5 cm dik. Neemt wel een hoop ruimte in tijdens de reis.
 

Spector

Forumguru
Dat lijkt me pas bij een laag of 3, 4 een voldoende impactspreidende werking te hebben bij die hele grote hagelstenen modelletje golfbal...

Datzelfde heb ik met een normale outdoorhoes, biedt deze wel voldoende bescherming tegen hagelstenen van het formaat golfbal?
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat betwijfel ik zeer...

Thuis staat-ie voor het overgrote deel onder de carport (en die valt onder de opstalverzekering), dus dat gaat wel goed.
Maar ja, wat doe je dan onderweg... uitstappen (met die ijsgolfballen op je kop), kleedje eroverheen trekken (als je dat al bij je had)? :nono:
 

Canon-Eye

Forumguru
Thuisparking is het probleem niet, tenzij de buurman zijn auto onder mijn carport parkeert natuurlijk (hij heeft er geen) :D
 

Fmoon

Forumguru
Die angst heb ik ook elk jaar. Wanneer het dreigt gevaarlijk te worden leg ik de dikke fleece kleden die vaak ik accommodaties aanwezig zijn voor de deur.. M'n vrouw zegt dan altijd... Wat ga je doen? Je kop stuk om je goed verzekerde auto te beschermen? Ja tuurlijk! Gelukkig is het nog nooit zover gekomen bij mij aan het Gardameer (5 jaar op rij) dit jaar een ander plekje in Italië, ook daar kan het spoken geloof ik.
 

Okki

Donateur
Je kop stuk om je goed verzekerde auto te beschermen?


Collega van mij heeft dat ooit gehad...honderden deuken in zijn auto, zelfs in de A en B stijlen en spatborden.

Ongelofelijk maar waar, speciaal bedrijf heeft alles eruit getrokken en je zag er echt niets meer van.

Hij moest alleen wegens de lange wachtlijst wel meer dan een maand in zijn golfballetje rondrijden...
 
Bovenaan Onderaan