Hacken keyless entree ??

Jannes

Lid
Lukt dit ook met de O3 met Keyless entree.
Zo ja, wat is er tegen te doen.
Update, Uitschakelen ???
 

AndreM

Forumguru
Het is niet alleen keyless maar ook gewoon de normale sleutel is "af te luisteren"

Doe je oor maar eens tegen de deur als je hem opend............
Dan hoor je ook klik - klak, dus alles is af te luisteren. :tegek: ;)

Maar dit is geen gekheid, mijn neef heeft een VW Polo gehad en binnen een half jaar gestolen zonder glasscherven op straat.
Een jaar later gebeuren precies hetzelfde met zijn Seat Ibiza.
Alle VAG auto blijken simpel te stelen met een zendertje kreeg hij te horen van de verzekering.
 

CDK

Forumguru
Gisteren onderweg naar huis een stukje op tv gezien hoe simpel het is om te hacken en zonder enige braakschade de deur te openen en de auto te starten en weg te rijden. Alles wat met signaaltjes en pulsjes werkt of met bepaalde frequenties is te hacken. Helaas pindakaas. Vroeger sloegen ze je ruit in en maakten ze sluiting om te starten als ze het op je auto voorzien hadden. Nu blijft de boel tenminste heel mocht de auto nog terug gevonden worden ;)
 

AndreM

Forumguru
Alles wat met signaaltjes en pulsjes werkt of met bepaalde frequenties is te hacken. Helaas pindakaas.

Sorry Corné,

Pindakaas werkt niet met pulsjes en signaaltjes, maar wel met een bepaalde frequentie. Frequentie hoe vaak je het eet, dus is pindakaas niet te hacken. :maakmegek:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Overigens is het niet zo dat een VAG-auto makkelijker te hacken is als een ander merk uit dezelfde prijsklasse. Wel is het zo, dat VAG een bepaalde status heeft, zeker in Oost-Europa en ze rijden in hele grote aantallen rond, dus is het de moeite om te investeren in een methode om VAg-auto te stelen. Een merk als bijvoorbeeld Kia heeft in Oost-Europa niet zo'n status (dus ook niet zo gevraagd), en rijdt in kleinere aantallen rond dan de auto's van de Vaggroep.
 

Cordoba

Forumguru
@AndreM :pieker:Geen probleem: de eigenfrequentie van de pindakaas opzoeken, en flink vermogen naar de pindakaaspot sturen, net zo lang tot ie barst.:tongue:
 

elsinga

Forumguru
Ik gok dat de eigen frequentie van het water in de pindakaas rond de 2.4GHz zit. Laat dat nou net de frequentie van de magnetron zijn. ;)
 

Rallye

Forumguru
Overigens werkt Kessy volgens mij met veranderende codes, dus je moet echt wel investeren om die te kraken. Iemand die zoveel investeert om (onder andere) jouw auto mee te nemen krijgt hem ook wel mee zonder je Kessy te kraken.....

Gewoon blijven gebruiken dus....
 
Mijn vorige auto, Seat Toledo 2003 is ook al een keer open gemaakt door een zender. Stond toevallig geparkeerd naast de duur uitgeruste VW transporter waar ze op uit waren. Maar omdat mijn auto 'toevallig' ook open sprong namen ze mijn radio ook gelijk maar mee :mad:
 

AndreM

Forumguru
Ach kan erger,
Vrienden van ons die hebben een 7 persoons Avensis gehad.
Komt hij s'morgens bij zijn auto zijn alle stoelen en banken gestolen.
Nu blijken dat zeer dure inklapbare stoelen te zijn waardoor de auto gelijk Total los was. De schade was €10.000 en dat stond gelijk aan de dagwaarde.

En dan hebben we het nog niet over de airbags die op bestelling gestolen worden.
Een paar maanden geleden zijn er bij een dealer 12 auto's open gebroken.
Daar zijn stoelen en zijpanelen met een mes open gesneden voor de airbags.
Zaten 5 nieuwe auto's bij die de volgende dag afgeleverd zouden worden.
 
Bovenaan Onderaan