H7 LED dim- + grootlicht ombouw !?

Captain Hook

Forumguru
In navolging van dit topic: https://www.skodaforum.nl/forum/i/hb4-led-mistlicht-ombouw.34644/

Het had zo mooi kunnen wezen...
zowel HB4 LEDs (mistlampen) en H7 LED dimlicht en H7 LED grootlicht.
Maar helaas, het blijft bij de HB4 LEDs als mistlampen.
unhappy.gif

Die doen het overigens prima.
thumbsup.gif


Maar zowel de DMEX H7 alsmede de NightEye A344 H7 krijg ik niet in mijn auto gemonteerd. Er is simpelweg te weinig inbouwruimte tussen koplampunit en de overige onderdelen onder de motorkap.
Heb ook diverse metalen klemmetjes geprobeerd om de H7's vast te zetten. Toen bleek ook nog eens dat VAG de H7 dimlampen met een iets ander klemmetje borgt dan de H7 grootlichtlampen.
unhappy.gif

Bovendien is de koplampbehuizingconstructie zodanig dat de uitstekende delen van de H7 LEDs (koellamellen van de DMEX en het koellichaam van de NightEye A344) gewoonweg niet in passen. Zelfs niet met diepere rubberen doppen.
Jammer, heel jammer. Want toen ik ze provisorisch ff had vastgezet was ik wel blij met de lichtopbrengst en -beeld.
yes.gif


M.a.w. als iemand nog interesse heeft...
wink.gif
ik heb zowel een setje DMEX H7 alsmede de NightEye A344 over. Compleet met alles d'rop en d'ran.




De achterkant, waar die doppen zitten, zit rechtsvoor in de auto op een paar centimeter afstand van het expansievat en de wielkast. (rechterafbeelding)
B5J-7025H

En linksvoor zit vlak daar achter de accu. M.a.w. je kunt er al nauwelijks tussen met je handen om een halogeenlampje te wisselen (meestal met de nodige krassen op je vingers). Maar een uitstekend koellichaam/-lamellen met diepere rubberen dop, kun je gewoon niet kwijt.
Laat staan dat je met je hand zulke rare kronkels kunt maken om de H7 LEDs er überhaupt in te krijgen.

Kortom: _
  • ze geven fors meer licht dan de H7 halogeen +
  • ze verbruiken minder energie +
  • mooi helder wit licht +
  • ik vind het prettiger kijken dan het enigszins bruinige halogeenlicht +
  • nette bundel op de weg, zeer zeker niet verblindend voor tegenliggers +
  • gaan veel langer mee +
  • ze passen niet. - :nono:
Afijn, een setje H7 LEDs is te koop: https://www.skodaforum.nl/forum/i/set-h7-leds-nighteye-a344-toebehoren.35020/
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan