H7 lampje vervangen? (projectorlamp)

Waalko Kramer

Forumguru
Ik wil mijn h7 dimlichtlampjes vervangen en nu is mijn vraag hoe krijg ik ze los!

Dealer wil het wel doen voor € 30,00 ex btw.

Heb foto's toegevoegd. Wie helpt me om ze los te krijgen.
 

Bijlagen

  • 2016-01-25 12.53.54.jpg
    2016-01-25 12.53.54.jpg
    49,6 KB · Weergaven: 465
  • 2016-01-25 12.54.00.jpg
    2016-01-25 12.54.00.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 414
  • 2016-01-25 12.54.06.jpg
    2016-01-25 12.54.06.jpg
    53 KB · Weergaven: 377
Wou er wit/blauw xenonlook in hebben maar dat is niet gelukt,
Ze bleven met n 4000k xenonlook lamp gewoon geel,
 
Stekker vast houden en aan de lamp trekken
Het gevoel als je dat aan het doen ben is idd niet echt fijn want je denk dat je het kapot trek
 

Cordoba

Forumguru
Naar mijn mening een kwartslag draaien en dan trekken. Het stadslicht is wel gewoon trekken.

Ik heb geen ervaring met projectorlamp, maar volgens mij kun je een H7 lamp niet draaien, omdat er een platte kant aan zit (voorkomt ook dat ie kan draaien in de fitting). Vorige week bij reflector vervangen, maar weet niet meer of het platte kantje nu juist aan de boven- of de onderkant zit.
 

Spierings

Forumguru
@Cordoba het is maar net hoe deze in de koplamp vast zit.

In jouw geval zat hij in een uitsparing en zat hij vast met een vergrendeld clip..

In dit geval zit de lamp in een houder welke op de foto's te zien is. Hieraan zitten twee lipjes welke je achter op de projector achter twee haakjes draait...
 

EdZ

Donateur
Toch staat het best aardig in de handleiding:
Dimlicht (halogeenprojectorkoplampen) Afbeelding 154
Uitbouwen van de gloeilamp voor dimlicht – Beschermkap 1 verwijderen ⇒ Afbeelding 152 rechts. – De stekker met het gloeilampje tot de aanslag naar links draaien ⇒ Afbeelding 154 en eruit nemen. – Het halogeengloeilampje H7 LL vervangen, de stekker met het nieuwe halogeengloeilampje erin plaatsen en tot de aanslag naar rechts draaien. – De beschermkap terugplaatsen.

Ik zou er dus niet te enthousiast aan trekken....
 

hemi24

Forumguru
Ja, tot zover, alleen probleem is dat blijkbaar het lampje en de stekker blijkbaar aardig vast zitten aan elkaar...

Uitdraaien en terug erin draaien zal het probleem echt niet zijn!
 

EdZ

Donateur
Euh...volgens mij ben ik wat te snel met reageren geweest....mea culpa...

*voortaan eerst hele draadje inclusief foto's leest*
 
ik heb een xenonkitje erin steken van 6000k heel mooi blauw/wit maar onlangs heb ik led lampen gezien 6500k en 4000lummen het zou 33procent meer licht geven iemand al ervaring hiermee ? grtz
 

LNY01

Nieuw lid
Ja!! Niet aan die aftermarket led dimlichten beginnen. Ik heb het geprobeerd op mijn S2, maar het licht dwarrelde alle kanten op behalve de juiste.... En de opbrengst was vele malen minder dan mijn xenon setje die ik daarna heb geplaatst
 
Ja!! Niet aan die aftermarket led dimlichten beginnen. Ik heb het geprobeerd op mijn S2, maar het licht dwarrelde alle kanten op behalve de juiste.... En de opbrengst was vele malen minder dan mijn xenon setje die ik daarna heb geplaatst

ik hoor nog zo'n reactie's.. zal nog niet op punt staan vrees ik.. ik zal het met de xenon maar doen ;) alvast bedankt eeh.
 
Bovenaan Onderaan