Gysman stelt zich even voor

Gysman

Forumguru
Hoewel ik al vele skoda's gereden heb (het lijstje even af: een 2.0 TDI DSG Octavia, een 2.0 TDI DSG SuperB II , een 1.2 FabiA Go, een 2.0 TDI DSG SuperB III en nu dus weer één) en al heel lang lid ben en meelees op dit forum, had ik me kennelijk nog nooit voorgesteld. Hier dus alsnog een klein verhaaltje, over hoe ik weer bij Skoda terecht ben gekomen.

Tussen mijn huidige Skoda en de laaste SuperB heb ik ook nog een XC70 gehad, maar nadat daar de auto toch wel erg veel olie begon te verbruiken, het roetfilter kapot ging en daardoor de wegenbelasting naar 690 euro per kwartaal ging werd het dus tijd voor een 'nieuwe' auto. Overwoog ook een XC60 of een V90, maar uiteindelijk toch voor de 'clever' optie gekozen. Ik ging dus opnieuw voor een SuperB. Die heb ik vorig jaar zelf in Duitsland gevonden (was best een end, van Brabant naar ergens schuin boven Groningen voor een proefritje) en een paar weken later met exportplaten naar Nederland gereden.

Zeer tevreden over, het elektrisch rijden bevalt me prima. Bereik met de kou van een week of 2 geleden was ongeveer 30 km, in de zomer haalde ik vaak boven de 50. Scheelt veel, dat wel, maar ook op benzine is ie behoorlijk zuinig. Zuiniger in ieder geval dan mijn XC70 D4. En tanken doe ik in Belgie (woon op de grens), afgelopen weekend nog voor 1,45. Dit weekend nog even op het autosalon geweest. De SuperB IV vind ik minder mooi dan de III dus dat gaat de volgende niet worden (ik begin altijd al met kijken naar een nieuwe auto zodra ik gewisseld ben, da's gewoon een soort hobby). De Kodiaq zou kunnen, maar ben ook zeer benieuwd naar de Peaq. Ah well, voorlopig (mijn SIII heeft pas ~85000 op de klok en is van begin 2023) rij ik lekker in mijn SIII.
WhatsApp Image 2026-01-21 at 14.41.43.jpeg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan