Guru's help mij - VW Golf Variant 1.4tsi

RoyK

Senior Member
Heb je een goed gevoel bij de wagen?

Ziet er goed uit, maar ik zou persoonlijk wel een sluitende historie willen zien, vooral óók voor de periode 2011 tot 2015, dus voordat de auto in NLD werd ingevoerd...
Let vooral op stempels en de datum van het serviceboekje.

Sluitende historie is gewoon te koop, geen enkele moeite.... Daar hecht ik geen enkele waarde meer aan. Het gaat vooral om het gevoel.
 

s-line

Forumguru
Klopt helemaal zeker de digitale tegenwoordig. Ik kocht ooit in 1998 mijn eerste nieuwe volkswagen polo en deed het onderhoud zelf, en ik had een mannetje bij de dealer die keurig de stempels in mijn boekje zette.
Dus boekjes hecht ik zelf ook geen waarde aan. Ik zou zelf goed mijn ogen en oren goed de kost geven, je kan namelijk aan een hoop dingetjes wel zien of iemand zuinig en zorgzaam op zijn auto is geweest. Ik zou zelf ook niet zo snel een tweedehands bij een dealer kopen, je betaald dik de hoofdprijs voor wat “garantie”
 
  • Leuk
Waarderingen: RoyK

RoyK

Senior Member
S-line hier ben ik het 100% mee eens. Jouw ervaring heeft een collega/handelaar mezelf verteld.. zo doet hij het zelf ook om een auto verkoopklaar te maken als de historie niet sluitend is.
 

lugolux78

Forumguru
Aan de hand van jullie feedback nog navraag gedaan. Dank hiervoor mensen

Ketting en nokkenasversteller zijn tegelijkertijd vervangen. Facturen krijg ik doorgestuurd. Ik heb ook de gegevens van deze Duitse garage.

Gevoel bij de persoon en de auto is positief. Alle papier aanwezig en ja die kunnen fake zijn maar tis geen auto van meerdere 10.000den Euros.

Ook de proefrit werd haast op aangedrongen en ik mocht alles bekijken. Auto ziet er netjes uit binnen en buiten. Tijdens de rit op snelweg, N weg en zelfs beetje (door bouwwerkzaamheden) onverharde weg, voelt de auto solide aan. Geen trekken, geen gerammel niets.

Zoals gezegd neem mn zwager mee die geeft de uiteindelijke go. Met zijn ervaring heb ik het risico geminimaliseerd, uitsluiten kan nooit, niet eens bij nieuwe auto....

Nogmaals dank!
 

lugolux78

Forumguru
Done deal @Corné de Kluijver
Thx!

Erg blij met de auto.
En nu gaan we kijken wat we gaan veranderen :jaja:

Radio & Geluid
RNS310 nadeel... Je ziet niet wat je afspreelt via Bluetooth dus even vervanging zoeken :dankje:
In de A3 Bang & Olufsen geluid. Dus geluid in de Golfert moet beter.

Uiterlijk
Best mooie auto, dus daar zal ik weinig aan doen. Wel detaillen en proberen de paar kleine krasjes en deukjes via spot repair weg te halen. Misschen nog een achter spoiler. Maakt achterkant net iets mooier.
 
Bovenaan Onderaan