GRRRR Roest aan de Citigo

peperskoda

Forumguru
@Saartje: Het gaat er niet om dat een auto helemaal nooit een mankement mag hebben, het gaat er om hoe de dealer en importeur de problemen oplossen. Dat is hier in mijn ogen helemaal niet goed, ze proberen zich achter elkaar te verstoppen. Een auto is zo goed als de organisatie die erachter zit........ Gelukkig ken ik merken en dealers die dat beter doen.
 

hemi24

Forumguru
@peperskoda : het is ook nog afhankelijk van de vestiging van een dealerorganisatie blijkbaar; zo heb ik in het verleden goede ervaringen opgedaan met Broekhuis in Emmen..!

Ik had op een O2 van net een jaar oud een bloemkoolachtig vlekje onder aan de onder-/binnenzijde van de motorkap. Dit defect is keurig verholpen nadat ik het bij een onderhoudsbeurt had opgemerkt.
Het kan dus wel degelijk, ook binnen Broekhuis...
 

peperskoda

Forumguru
@hemi24 Ik weet dat er enorme verschillen zitten tussen de diverse vestigingen. Dat heeft voor een deel ook te maken met het ontstaan van de vestiging en het klimaat dat er heerste bij een eventuele vorige eigenaar. Broekhuis is inmiddels een grote logge organisatie met daaraan verbonden nogal stroperige processen en procedures, dat maakt het geheel al niet klantvriendelijk. Daarnaast vind ik dat je in voorkomende gevallen je klant gewoon snel duidelijkheid moet geven over de oplossing die je gaat bieden, maar autoverkopend Nederland verschuilt zich, ondanks dat de wet het anders aangeeft, maar al te graag achter de importeur...
 

EdK

Forumguru
@hemi24 maar autoverkopend Nederland verschuilt zich, ondanks dat de wet het anders aangeeft, maar al te graag achter de importeur...

T.sja de centen zijn belangrijker tegenmwoordig dan de service, alwil men vaak anders laten blijken...

Ruitenwisser asje van me roomster roeste na 6 maanden.
Dus ik naar me dealer toe om het te laten vervangen.
Begon hij fotos te maken en zij u hoort nog of PON dit vergoed...
Ohhh hoe bedoeld U ??
Ik heb niets met PON te maken... Ik heb een overeenkomst met u !
Endit hoort niet en U gaat dit kosteloos vervangen cq oplossen en de financieele afhandeling met PON is uw probleem en niet de mijne.
Maar inderdaad probeert de dealer zich daar tegenwoordig achter te verschuilen.....
En dit is echt niet merkgebonden of er moet echt RR op je wagen staan.
 

Schippersss

Forumguru
Heel veel Passat variant's hebben last van roest vorming in de achterklep rondom de kenteken verlichting. Veel dealers beweren dat dit vanuit buiten af komt dus geen garantie is. Pon is helemaal de grootse boef die er is. Die beweren dat op de achterklep, deuren en motorkap geen lak garantie is omdat dit aanbouw delen zijn en geen chassis. Dus volgende keer bestelen zonder aanbouw delen want daar zit geen garantie op... Trieste bedoeling. Zou voor mij al een reden zijn op geen auto meer te kopen van deze maffia bende, en zeker niet nieuw.

image.jpeg
 

peperskoda

Forumguru
Vandaag maar eens rigoreus zaken gedaan. Aangezien de Skoda dealer de oplossing voor zich uit blijft schuiven, de klacht gemeld en foto's gemaakt eind mei. Vervolgens op 3 juni contact gehad blijkt dat ze de foto's nog helemaal niet hadden verstuurd, daar werd ik niet blij van(om het zachtjes uit te drukken) Een week later weer contact zijn blijkbaar nog steeds geen foto's verstuurd, dus toen werd ik echt boos! Men beloofde mij direct de foto's te versturen en aan het einde van die week contact met mij te hebben..... Helaas aan het einde van de week geen contact geweest. Nog altijd geen bericht, ik ben er dus wel klaar mee. Vanmiddag gaan kijken en meteen een leuke deal kunnen maken met de Opel dealer, dus de Citigo ingeruild op een Karl Edition.
We houden nog 1 Skoda over, de Rapid, die overigens tot nu toe geen slag verkeerd heeft gedaan, gelukkig gaat die wel naar een goede dealer in Zwolle.......
 

turboturbo

Forumguru
Erg slordig van die dealer. Tijd om de situatie op Facebook aanhangig te maken met naam en toenaam en een klacht/melding te maken bij Skoda Nederland / pon / etc.

Maar je hebt nu al een andere oplossing en hebt met de voeten gestemd.
 

peperskoda

Forumguru
Ik ben in dit soort zaken redelijk kort van stof. Als je niet instaat voor de gebreken van de door jou geleverde spullen dan verdien je mijn klandizie niet. Elk produkt is zo goed als de leverancier die er achter staat. De Skoda organisatie heeft duidelijk laten blijken geen enkel belang te hebben bij het oplossen van de roestproblemen aan mijn Citigo, Je wordt met alle egards binnengehaald als je het ding komt kopen, maar daarna moet je niet meer zeuren. Dat is de boodschap van Skoda, dus heb ik de Citigo ingeruild en als de tijd daar is om ook afstand te doen van de Rapid is de kans zeer groot dat ook daar geen Skoda voor terugkomt.
 

Cordoba

Forumguru
...Dat is de boodschap van Skoda, dus heb ik de Citigo ingeruild en als de tijd daar is om ook afstand te doen van de Rapid is de kans zeer groot dat ook daar geen Skoda voor terugkomt.

Als het afstand doen van de Rapid nog een jaar duurt, durf ik wel te stellen dat het ook geen Opel wordt. Collega van me heeft een half jaar terug een Karl gekocht, maar is al voor meerdere problemen teruggeweest naar de dealer. Niet zo erg als de slOpel die ik ooit nieuw kocht, en binnen de garantietermijn zo'n 100!! keer terug moest voor de meest idiote problemen (zo is bijv. 2x de km-teller vervangen doordat ie het niet meer deed, met 'onlogische' NAP aantekening als gevolg, nieuwe teller mag namelijk niet op de oude stand gezet worden.
 

peperskoda

Forumguru
We gaan het meemaken. Ik vind problemen op zich niet zo'n probleem(......) maar heb wel veel moeite wanneer deze niet opgelost worden. De Skoda dealers in Assen en Hoogeveen(1 pot nat) hebben laten zien dat ze niet oplossingsgericht zijn en liever verstoppertje spelen. Elke auto en ieder merk heeft zo zijn problemen, hoe een dealer en importeur ermee omgaan maakt dat een probleem groot wordt of klein blijft. Wanneer ik als klant aleen maar goed ben om mijn spaarpot om te keren op hun bankrekening en daarna de eventuele problemen zelf maar moet oplossen is het voor mij klaar en ga ik een deur verder.
 
Heb de blauwe Citigo bwjr 2014 van mijn vrouw even bekeken en de wielkasten gelijk uitgespoten en gereinigd. Met name de achterzijde van de benzine vulopening. Hier zat na 2,5 jaar behoorlijk wat zand en modder. Wil best geloven dat zich hier na enige jaren roest gaat vormen. Om de ingang van de tankpistool gelukkig nog geen roestschade kunnen vaststellen. De handel na reinigen gelijk ingespoten met blanke ML. Gelukkig is een en ander te voorkomen door wielkastbeschermschilden te gaan plaatsen. Wees nu eerlijk Skoda is roest niet waardig!! Onder het motto voorkomen is beter dan genezen, heb bij Century Autogroep te Groningen de zgn wielkastbescherm schilden links en rechts besteld inclusief bevestigingsmateriaal. Aanstaande vrijdag kan ik ze halen. Daarna natuurlijk direct monteren. Lijkt mij niet zo een moeilijke klus immers de uitsparingen zijn allemaal aanwezig. We hebben dus weer een leuke klus te doen. Zal zo speodig mogelijk de foto's plaatsen.
 
Heb vandaag de wielkast beschermschilden ontvangen van Century Autogroep te Groningen. De schilden worden vanaf fabriek enkel gemonteerd op de E-UP. De gewone Up heeft ze dus ook niet. Onomstotelijk staat natuurlijk vast dat de Citigo ook zonder de schilden een perfect produkt is. Wij wilden schone wielkasten vandaar dit besluit. Heb op dit moment een schild geplaatst aan de rechterachterzijde bij de tankaansluiting deze leek mij het moeilijkste te monteren. Heb eerst de wielkast en de benzine vulopening aan de achterzijde grondig gereinigd. Alle modder en vuil is weggewassen. Achterwiel gedemonteerd, het schild geplaatst, het eerst montagepunt opgezocht, een kunststof insteekmoer geplaatst en het schild vastgezet, vervolgens het schild aan de bumperzijde voorlopig gemonteerd. daarna alle montage gaten van het schild, vijf in totaal, met een naald in het strijkkit van de wielkast geprikt. Had al erg snel alle gaten gevonden. De gaten enigszins opgeruimd blanke was ingespoten en de kunststof insteekmoeren geplaatst (Denk om afwerking met enige strijkkit). Het schild geplaatst de moeren aangedraaid. De linker zijde moet op dezelfde manier.
 
Laatst bewerkt:

jadijkstra2000

Forumguru
Ik wil mij niet te negatief hier uitlaten, maar :)

Toen ik de auto kreeg, had ik een probleem de eerste 1000km dat op een bepaalde plek (bij harderwijk) de navi vastloopt, altijd zelfde plek/stukje, dat heb ik gemeld, maar tot op heden (nu 20K) geen reactie op gehad. Tevens de vraag neergelegd over hoe het zit met SmartGate (hoewel ik weet dat dit een optie is, zouden ze toch voor me uitzoeken...) ook nog niks van gehoord.

Wat ik een hele jammere vond bij afmelden (heb ik gemeld bij de dealer toen) is dat er life hammers zijn geplaatst. die aan de passagierszijde zit dusdanig slecht gemonteerd dat bij verstellen van de stoel, de stoelbekleding stuk gedrukt wordt door de plek waar de hamer zit. Tot overmaat van ramp hebben ze gewoon de houder van de hamer met een Parker in het 'mooie' kunststof geschroefd (doodzonde!) hun antwoord, ja dat vinden wij de beste.... NOOIT weer wil ik zulke hamer houders in de auto geschroefd hebben.

Allemaal bij dezelfde dealer.

Verder nog geen echt 'negatieve' ervaringen
 
@delahaye , had je nog wat foto's van die binnenschermen ?
Nog een kleine tip . Een x per jaar (of meer , wat je wil) even je achterlichten demonteren , daarachter wordt het ook echt heel smerig ..
3d684b41f7f87d28132588da338ebb9a.jpg
 
Bovenaan Onderaan