GRRRR Roest aan de Citigo

peperskoda

Forumguru
Was ik vanmiddag lekker bezig met het poedelen van de Citigo, zie ik in de rand van de tankvulopening roest onder de lak. Dus: stoom uit de oren en de broek op de enkels, want van roest op een nog geen 2 jaar oude auto zakt je de broek toch af.
Volgende week gaat het ding terug naar de dealer voor een einde garantiecontrole want de laatste tijd wel veel last van irritante probleempjes. Bougies die halverwege de normale vervangstermijn kaduuk gaan en meer van zulks. Toch maar eens met mw. Peperskoda praten over een reorganisatie van ons wagenpark..... Citigo d'r uut en een kwaliteitsproduct erin.....
 

ertromp

Forumguru
Post een foto dan kunnen andere Citigo eigenaren wat makkelijker checken waar ze op moeten letten.
Klinkt niet echt als solide afgewerkt :nailbiting: Of een maandagmorgen exemplaar?
 

Blackokkie2

Forumguru
Dat is zeker wel roest! @Blackokkie2
Oke, ja ik heb op een eerdere auto van mij ook eens zo'n soort plekje gehad en dacht dat het roest onder de lak was, maar toen laten herstellen werd mij verteld dat er nog geen roest onder zat. Dus vandaar dat ik zei dat het(nog) geen roest hoeft te zijn. Maar ik neem van jou direct aan dat het hier wel zo is, ik weet dat jij er iets meer kijk op hebt dan ik.:jaja::D
 

peperskoda

Forumguru
Wanneer je de foto vergroot dan kun je zien dat er een roestbruine verkleuring zit onder het rubber om de tankvulopening. Het lijkt er dus op dat daar de oorsprong van dit probleem zit. Eind van deze week weet ik meer, dan gaat 'ie terug naar de dealer om dit op te lossen.......
 

stijnheidi

Senior Member
Heb volgens mij ooit op een up forum gelezen, dat dit van binnenuit komt. Er zit geen binnenscherm in de wielkuip van de Citigo waardoor alle zooi die je opspat zich vastzet rondom de vulopening. Heb mede daarom (ook voor het geluid) de wielkuipen van de E up bij onze Mii gemonteerd. Schrok toen van wat zich al na 2 jr had afgezet rond de vulopening.
 

turboturbo

Forumguru
@stijnheidi wat een super - tip! Klinkt als een interssante mod voor de Citigo rijders!
Beetje vergelijkbaar met het roostertje voor de condensor.

Heb je daar meer info / plaatjes van?
 

CITIGO

Senior Member
Remedie is om regelmatig je wielkasten goed schoon te spuiten, Modder blijft nl. om de benzinevulpijp zitten. De oude Ford Ka's waren daar ook erg gevoelig voor.
 
Laatst bewerkt:

peperskoda

Forumguru
De wielkasten worden vrijwel wekelijks schoongespoten. Minstens 1x per jaar kruip ik er zelfs met een washandschoen onder om de boel schoon te maken, dus de oorzaak zal niet het niet goed reinigen zijn. Ik denk dat de oorzaak gevonden moet worden in de bezuinigingsdrift van Skoda, wanneer ze de wielkasten hadden voorzien van een binnenscherm was dit probleem er niet geweest verwacht ik.
 

EdK

Forumguru
wanneer ze de wielkasten hadden voorzien van een binnenscherm was dit probleem er niet geweest verwacht ik.
Denk je dat echt ??
Denk dat je dan minder vlug met een washandschoen ertussen was gegaan.... en dus het aangekoekte vuil met vocht nog vlugger zijn werk zou kunnen doen...

Denk dat het eerder zit in de antiroestbehandeling waar een te dunne of geen laag op zit en met resultaat wat je nu hebt.
Nu de vraag of het bij enkele is of dat meerdere CitiGo's er last van hebben...
Dus laat ze zich melden... ( @lovely305 misschien ook last van ? )
 

lovely305

Forumguru
Ik heb vanmiddag gekeken en ik heb nog geen roest.
Er zit wel altijd wat water en zand/modder in de tankvulopening.
Dat was me dan al wel eerder opgevallen.
 
Bovenaan Onderaan