Grootlichtassistent

Mik19

Lid
Is het mogelijk om via VagCom de functie van grootlichtassistent te activeren. Ik heb de Businessline uitvoering met laneassitant.
 

Joske

Forumguru
Los van het feit dat ik jou niet direct kan helpen, zou ik wel graag willen weten wat "lichtassistent" juist is of inhoudt? :) ben nieuwsgierig
 

Mik19

Lid
Ja die heb ik en ook xenon met ATF, maar in de optie staat ook grootlichtassistent. Deze optie was bij mijn bestelling nog niet beschikbaar.
 

elephtera

Forumguru
Grootlicht assistent is dat je grootlicht vanzelf uit gaat als er tegenliggers zijn. Daarvoor heb je de camera nodig die achter je binnenspiegel komt. Die camera is ook onderdeel van lane assist, vandaar dat je die als voorwaarde nodig hebt voor groot licht assistent.

Ik heb geen idee of het via VAGcom aan kan. Ik denk het wel. Net als verkeersborden herkenning.
 

MaRco2

Forumguru
En is het in te stellen?

Ik heb de camera voor Lane Assist en de rest niet, ben wel benieuwd.
 

MaRco2

Forumguru
Afwachten maar of het de laatste 5 weken gelukt is (is op zich niet spannend, maar stel het kan, dan komen er genoeg aanvragen voor;) ).
 
Op de greenline businessline (maar volgens mij ook ambition businessline) zit ook de lichtassistent zonder laneassist. Is dit dan dezelfde camera? Wellicht is het dan ook mogelijk om laneassist te activeren voor een greenline businessline?

De werking van de grootlichtassisten (i.c.m. halogeenlampen) is in dit filmpje uitgelegd.
 

CoesDoes

Forumguru
Uit het feit dat lichtassistent (met Coming Home, Leaving Home en tunnellicht)op de BL modellen standaard is en de grootlicht assistent (samen met verkeersbordenherkenning) bij deze modellen als optie in het Travel-pakket (alleen mogelijk icm Columbus en Lane Assist) zit concludeer ik dat het hier om verschillende systemen gaat. aangezien Lane Assist nodig is neem ik aan dat de grootlichtassistent gebruik maakt van de Lane Assist camera.
 
Je hebt gelijk. Zat het net na te kijken in de prijslijsten. De grootlichtassistent is niet als optie te bestellen op de greenline businessline (tenminste, staat niet in prijslijst. Misschien is het nu verwerkt in safety plus pakket..)
 
Bovenaan Onderaan