Grootlicht indicatielampje knippert

Semmie

Nieuw lid
Vandaag mijn nieuwe Superb Combi bij de dealer opgehaald. Wat me opvalt is dat in het dashboard het blauwe indicatielampje voor grootlicht continu knippert. Wat ik ook instel via de setup en/of lichtschakelaar, het lampje blijft maar knipperen. De Xenonlampen lijken goed te werken. Ik kan ook het groot licht handmatig aan en uitzetten maar het maakt allemaal niet uit, het indicatielampje knippert voortdurend. Heb de dealer ook al gebeld, hij wist het ook niet en vroeg of ik dan nog maar even langs wilde komen met de auto. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Betreft een Superb Combi Style business, 2.0 TDI
 

Bakkertje

Forumguru
Als je de lichtschakelaar op aan zet in plaats van auto, doet ie het dan ook?
En geeft de auto ook echt groot licht of knippert het lampje alleen op je dashboard? (zit te denken os het niet gewoon je grootlicht assistent is?)
 

Cordoba

Forumguru
Ik krijg het idee dat het ledje gewoon 'rot' is, dus dat het lampje in het dash aan vervanging toe is (of slecht contact maakt). Als ie onder diverse omstandigheden steeds knippert, en bij mijn weten zit er voor het lampje van het groot licht geen verborgen waarschuwing achter een 'knipper-functie'.
 

Semmie

Nieuw lid
@Bakkertje: het maakt niet uit in welke stand de lichtschakelaar staat. Het grootlichtlampje knippert constant. Het zou de grootlichtasistent kunnen zijn maar dan is het de vraag hoe ik dat uitzet? De grootlichthendel naar voren of naar achter halen maakt niets uit. Alles functioneert wel naar behoren, ik bedoel, ik kan gewoon het grootlicht aanzetten door de hendel naar voren te duwen of een lichtsignaal geven. Alleen lijkt het indicatielampje nergens op te reageren. Als ik mijn grootlicht continu laat branden knippert het nog steeds...
 

Semmie

Nieuw lid
@Cordoba: de auto is net afgeleverd dus een rotlampje kan het haast niet zijn. Bovendien knippert het lampje met een vaste regelmaat
 
Laatst bewerkt:

Semmie

Nieuw lid
Ik begin te vermoeden dat het te maken zou kunnen hebben met de inbouw van de trekhaak. Heb wel eens eerder wat vreemde storingen gehad met een vorige auto nadat een trekhaak was ingebouwd. Ga maandag wel even naar de dealer, zal wel een gevalletje van auto aan de boordcomputer hangen zijn en dan iets resetten of anders instellen :D
 

Cordoba

Forumguru
Ik sluit andere mogelijkheden niet uit, maar als het lampje brandt loopt er stroom en kan er dus iets warm worden en daardoor contact weer verliezen. Als het contact weer verloren is, kan het afkoelen en weer contact maken enz. enz. Van bijv. het voorgloeilampje is wel bekend dat dit gebruikt wordt om via knipperend signaal een waarschuwing te geven dat er iets mis is. Van het verklikkerlampje van het grootlicht, heb ik nog nooit een dergelijke functie gehoord, dus het knipperen zal beslist een storing (evt. door de trekhaak aansluiting) of een defect zijn.
 

Semmie

Nieuw lid
Tja, zul je altijd zien. Gisteren een stuk gereden en na ongeveer 100 km hield het grootlichtlampje op met knipperen. Tot op heden blijft het gedoofd en gaat het netjes aan waneer ik grootlicht aanzet en weer uit als ik het grootlicht uitzet. Aanloopprobleempje? :pardon:
 

Antera

Donateur
Vandaag mijn nieuwe Superb Combi bij de dealer opgehaald. Wat me opvalt is dat in het dashboard het blauwe indicatielampje voor grootlicht continu knippert. Wat ik ook instel via de setup en/of lichtschakelaar, het lampje blijft maar knipperen. De Xenonlampen lijken goed te werken. Ik kan ook het groot licht handmatig aan en uitzetten maar het maakt allemaal niet uit, het indicatielampje knippert voortdurend. Heb de dealer ook al gebeld, hij wist het ook niet en vroeg of ik dan nog maar even langs wilde komen met de auto. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Betreft een Superb Combi Style business, 2.0 TDI


Klinkt heel apart idd. Ik zou zeker even langs de dealer gaan. Ik heb deze klacht nog niet eerder gezien na inbouw trekhaak wel andere zaken. Vind het ook erg raar,Benieuwd wat de bevindingen van de dealer is.
 
Bovenaan Onderaan