Sauce

Lid
Gegroet iedereen.

Binnen enkele dagen mag ik hopelijk een handtekening plaatsen voor mijn volgende leasewagen: Skoda Octavia Combi III 2017.
Rond midden Februari 2018 zou hij geleverd moeten worden in Brussel.

Ik heb voor deze configuratie gekozen. (Mogelijk zijn de opties pakket anders in NL)

  • Diesel 1.6L 115PK DSG.
  • Style uitvoering met Racing Blue metaalkleur en 16" ILIAS velgen.
  • GPS Pakket (Columbus GPS + Multistuur + DAB + Bluetooth + WIFI)
  • Safety Pakket (ACC + Lane Assist + Camera achteraan)
  • Comfort pakket (Keyless + Parkeersensoren + Elektrische en zelfdimmende binnen/buiten spiegels)
  • LED Plus pakket
  • Verwarmbaar stuur met snelheidslimieter.
  • 230v stopcontact + 2 usb aansluitingen achteraan.
  • Neerklapbare passagierszetel met kunstleer aan de achterkant
  • Variabele koffervloer
Zoals mensen het merken, heb ik vooral geopteerd voor zeer comfortabele en praktische wagen.
Ik heb geen 17" velgen genomen omdat de wegen in Belgie zeer slecht zijn en alles beetjes helpen.

Sinds mijn aller eerste job 6jaar geleden heb ik altijd al een lease wagen gehad. Waaronder meer: Peugeot 207 & 3008, Renault Scenic & Megane Stationwagon. Volkswagen Golf & Passat Variant. BMW1. Mercedes A klasse.

In mijne vrije tijd ben ik vaak (en graag) op de baan. Ik verken graag nieuwe locaties met mijn drone (DJI Spark). Roadtrips afleggen vind ik fantastisch, waardoor ik maandelijks +3500km rond cruise.

Ik heb me op deze forum geregistreerd in de hoop dat ik fijne mensen zou leren kennen en mij kunnen verder helpen met mijn volgende behoeftes:

Ik had graag ook de sunset genomen voor getinte ruiten maar helaas was daar ook geen budget meer voor.
Hopelijk kan iemand mij wel doorverwijzen een vertrouwde persoon die verduisterde folie kan plaatsen. (de 95% verduistering dat Skoda aanbied op de configurator, is ook een folie).
Ook had ik graag wat opties aangezet / afgezet via een VAGCOM.
  • Video in Motion (VIM) vrijschakelen
  • Menu keuze voor dagrijlichten aan/uit te zetten (voor te genieten van Drive In Movies
  • voetverlichting tijdens het rijden
  • Neelde sweep
  • tank inhoud in liters
  • ...
Al vroeg ik me af of de Skoda garages bepaalde opties ook al zelf zou willen aanzetten? En of dat Skoda garages moeilijk doen bij onderhoud dat er gepruts werd met een VAGCOM? Of doen leasing maatschappijen er ook moeilijk over als de auto end of lease is?


Mvg,

Sauce
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom Sauce, ik weet niet waar je in Belgie woont, maar dealers mogen de meeste opties niet aanzetten van de invoerder (zelfs als ze het prima kunnen). Mogelijk is @Antera in Breda een optie voor je. Wat betreft de sunset folie: er zijn hier ook diverse leden die hun ruiten hebben laten voorzien van een coating, maar er zijn ook leden die een extra folie hebben laten plakken. Volgens mij kan bijv. @Corné de Kluijver je wel helpen met goede adressen hiervoor.
 

Sauce

Lid
Welkom Sauce, ik weet niet waar je in Belgie woont, maar dealers mogen de meeste opties niet aanzetten van de invoerder (zelfs als ze het prima kunnen). Mogelijk is @Antera in Breda een optie voor je. Wat betreft de sunset folie: er zijn hier ook diverse leden die hun ruiten hebben laten voorzien van een coating, maar er zijn ook leden die een extra folie hebben laten plakken. Volgens mij kan bijv. @Corné de Kluijver je wel helpen met goede adressen hiervoor.

Top! Bedankt voor de referenties!
 

Japanese Power

Donateur
Welkom Sauce,

Je zult hier genoeg info vinden. Wellicht wel handig om aan te geven waar je ongeveer woont in BE. Dan zullen de reacties op je vragen nog duidelijker zijn. Veel succes met wachten tot februari.
 

leon-cupra

Forumguru
Welkom op het forum.

Race blue en dan 16" velgen :facepalm:
17" is perfect te doen, zelfs op onze Belgische wegen. Met mijn O3 zelfs 19". Nog genoeg comfort over. De O3 is in geen enkele uitvoering een stuiterbak.

Verder dik uitgeruste wagen :thumbsup:
 

Sauce

Lid
Mijn Octavia is aangekomen!
Zie link in mijn originele bericht voor alle opties.

Bestelling bij leasing op 31 Oktober.
Werd verwacht tegen 15 Maart.
Uiteindelijk ingeschreven op 11 Januari.
In ontvangst genomen op 18 Januari.

 
Bovenaan Onderaan