Groepsaankoop JD tuning: stage 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Beste forumgangers,

Na in contact te zijn geweest met wellicht de beste tuner van het land kan ik hierbij vermelden dat er een groepsaankoop van start gaat voor chip-tuning van uw VAG motor. Deze tuning zal worden verricht door de gerenommeerde firma JD uit Lochem. De normale prijzen voor de tuning, alsmede de gegarandeerde vermogens- en koppel winsten zijn te vinden op de website van JD Engineering

:xyxthumbs:

- Wat is het voordeel van deze groepsaankoop? Bij aanmelding van minimaal 5 auto's zal er een korting plaats vinden van 15%. Dit loopt zelfs op tot maximaal 20%, waarbij minimaal 15 kandidaten zich moeten melden.

- Welke auto's of motoren kunnen gebruikmaken van deze groepsaankoop? Alle auto's die vermeld zijn op de JD website kunnen deelnemen: Audi's, VW's, Seat's en Skoda's. En qua motoren kan het variëren van een 1.2 3cil Tdi tot een 5.2 benzine FSI of 6.0 V12 Tdi.

- Zit er een rollenbank uitdraai bij? Standaard wordt uw auto getuned zonder rollenbank uitdraai. Dit kost normaal €160,- extra. Als er voor gekozen wordt om dit toch te laten doen icm deze groepsaankoop geldt er een gereduceerd tarief van €100,- ipv de normale gangbare €160,- Persoonlijk is dit een aanrader om de chip te optimaliseren op de auto en om ook op papier te kunnen laten zien wat er gewonnen is.

- Waar en tot wanneer is aanmelding mogelijk? Aanmelden kun je doen via mij. Stuur een PM/mail en ik draag zorg voor verdere aanmelding. Of meldt in dit topic dat je mee wilt doen. Aanmelden is mogelijk t/m 10 maart aanstaande. Wegens de deskundigheid en chippen op maat kan JD 6 a 8 auto's per dag verwerken. Aanmeldingen van deze groepsaankoop zal contact mee opgenomen worden na 11 maart om tot een juiste planning te komen. Ik ga proberen om in dit topic bij te houden wie en met welke auto/motor zich heeft aangemeld.

Een voorbeeld. Velen zijn geïnteresseerd om hun 1.2 Tdi te laten tunen. Dat kost je normaal €690,- + rollenbank afstelling en uitdraai a €160,- = €850,- Hiervoor krijg je gegarandeerd 100pk en 230Nm! Met deze groepsaankoop en rollenbank afstelling zou je dat maximaal €686,50 kosten, wellicht zelfs €652,- bij voldoende animo. Een verschil van bijna €200,- Voor dezelfde kwaliteit als waar JD synoniem voor staat.

Belangrijk !!!

- Planning/afspraken graag via info@jdengineering.nl
- Verdere vragen en ook graag per email (niet per pb), dit om overzicht te behoudenen over de gemaakte afspraken
- Telefoonnummer graag even vermelden bij je emailtjes
- Even vermelden om het gaat over chippen of chippen+ rollen, of evt maatchippen.

Noord26

Forumguru
Als eerste aanmelding natuurlijk mijzelf:

- Aanmelding nr 1: Michel (Noord26 @ Skodaforum) > 1.2 Tdi Fabia Greenline

Noord26

Forumguru
Mooi zo Peter_Octavia!

Ivm de planning @ JD: met of zonder rollenbank?

Ik ga een Excel lijstje bijhouden met namen, auto's/motoren en dergelijke voor een goed overzicht..

ps. Als je nog meer mensen weet die wellicht interesse hebben, schroom je niet om het lopende topic aan te geven. Hoe meer deelnemers hoe meer korting!

Antera

Donateur
ik gaat me centjes weer even tellen want ben zeker wel geintereseerd, maar moet ook nog even toestemming krijgen van de vrouw :tongue:

sorry ook ik zit onder de duim :worshippy:

Noord26

Forumguru
@ Antera, volgens de site kost het normaal gesproken €590,- voor je O1 RS, dat is zonder de groepsaankoop-korting. Wat mij wel gelijk op viel was dat je dan van 235 naar 335Nm in koppel zou gaan? 100Nm erbij? En 40pk natuurlijk. Maar 100Nm is wel enorm te noemen! Klopt dat wel? Ik snap dat je interesse hebt. Je O1 RS is toch al wel gechipt he, dus tov een standaard RS krijg je er niet zoveel bij dan.

Je kunt nog zo'n 3 weken sparen...

:super:

ps. Vanuit Breda is het ook wel een stukje tuffen naar Lochem.

ps. 2; ik zou zeggen, gewoon doen!

MarcoO2

Forumguru
Ook bij mijn 1.8TSI kreeg ik er 100 Nm bij. En voor hen die twijfelen: dat voel je wel, hoor... ;)

Antera

Donateur
@ Antera, volgens de site kost het normaal gesproken €590,- voor je O1 RS, dat is zonder de groepsaankoop-korting. Wat mij wel gelijk op viel was dat je dan van 235 naar 335Nm in koppel zou gaan? 100Nm erbij? En 40pk natuurlijk. Maar 100Nm is wel enorm te noemen! Klopt dat wel? Ik snap dat je interesse hebt. Je O1 RS is toch al wel gechipt he, dus tov een standaard RS krijg je er niet zoveel bij dan.

Je kunt nog zo'n 3 weken sparen...

:super:

ps. Vanuit Breda is het ook wel een stukje tuffen naar Lochem.

ps. 2; ik zou zeggen, gewoon doen!

Dat gaat zeker kloppen alleen krijg ik er geen 100Nm bij als de gegevens die ik krijg volgens de site kloppen ongeacht het standaard vermogen ( hij is niet gechipt) zie mijn huidige standaard vermogen :

Race Eend

Forumguru
Dat is wel correct inderdaad, de meeste 1.8T motoren doen origineel al meer dan wat men opgeeft. Deze is overigens wel extreem goed, dan kun je ook wel verwachten dat ie iets hoger uit zal komen dan op de website staat.

Antera

Donateur
Mag ik dan nog even wat vragen.

mijne is zoals eerder vermeld als std.

Nu is een standaard chip € 501.50 ( met de korting) + € 100 op de bank, totaal € 601.50
Chip op maat is € 671.50 en dat is incl op de bank

verschil € 70

verschil is dus niet erg groot maar is het dan weer de moeite om hem op maat te doen en dan b.v. een benzinedrukregelaar van 4 bar te monteren als dat nut zou hebben? En ja ik weet dat een andere uitlaat,downpipe,TIP zeker ook aan geraden word

puur even informatief om voor me zelf alles op een rij te zetten wat wijs is, ik moet altijd alles goed overdenken

Lastige vragen van een lastig persoon

Noord26

Forumguru
Ik laat Mark hier even op reageren, die weet er alles vanaf.

Wat ik las over de 1.8T 20V is dat een chip-op-maat €200,- meer kost als de standaard €590,- voor een normale chip > €790.-? Geen idee waar je de prijs van €671,50 voor een op-maat-chip dan vandaan haalt?

En vragen zijn niet lastig. Je praat over veel geld en dan is het uiterst begrijpelijk dat je alles duidelijk wilt hebben.

Antera

Donateur
Ik laat Mark hier even op reageren, die weet er alles vanaf.

Wat ik las over de 1.8T 20V is dat een chip-op-maat €200,- meer kost als de standaard €590,- voor een normale chip > €790.-? Geen idee waar je de prijs van €671,50 voor een op-maat-chip dan vandaan haalt?

incl 15% korting

Noord26

Forumguru
Natuurlijk,.. :koffie:

Als ik dan persoonlijk de keuze zou hebben tussen een standaard chip en een chip-op-maat voor weinig extra.. Hmm.. Ben helaas niet gezegend met de optie om die keuze te kunnen maken.

Als die prijs klopt overigens van circa €670,- voor een chip-op-maat incl rollenbank afstelling is dat wel een 'koopje'.

Met jou vraag is bij mij ook een vraag omhoog gekomen. Wat is het verschil tussen een normale rollenbank test met een standaard chip en een chip-op-maat? Want ook bij een standaard chip wordt er altijd nog wat fine-getuned als die daarmee op de rollenbank staat. Anders is het wel erg veel extra voor alleen een papiertje met vermogen- en koppelkromme..

:crazy:

Race Eend

Forumguru
Mag ik dan nog even wat vragen.

mijne is zoals eerder vermeld als std.

Nu is een standaard chip € 501.50 ( met de korting) + € 100 op de bank, totaal € 601.50
Chip op maat is € 671.50 en dat is incl op de bank

verschil € 70

verschil is dus niet erg groot maar is het dan weer de moeite om hem op maat te doen en dan b.v. een benzinedrukregelaar van 4 bar te monteren als dat nut zou hebben? En ja ik weet dat een andere uitlaat,downpipe,TIP zeker ook aan geraden word

puur even informatief om voor me zelf alles op een rij te zetten wat wijs is, ik moet altijd alles goed overdenken

Lastige vragen van een lastig persoon

Een benzinedruk regelaar doe je alleen als je een complete uitlaat+TIP etc doet. Bij alleen een tuning heb je meer dan voldoende opbrengst uit de originele injectoren.

Een chip op maat kan een standaard 20vt vaak nog wat meer koppel geven, richting de 350Nm, meer vermogen dan 220pk komt er niet uit, zeker bij de octavia niet (die achterdempers zijn wat smaller dan die van bv een leon 20vt).

Natuurlijk,.. :koffie:

Als ik dan persoonlijk de keuze zou hebben tussen een standaard chip en een chip-op-maat voor weinig extra.. Hmm.. Ben helaas niet gezegend met de optie om die keuze te kunnen maken.

Als die prijs klopt overigens van circa €670,- voor een chip-op-maat incl rollenbank afstelling is dat wel een 'koopje'.

Met jou vraag is bij mij ook een vraag omhoog gekomen. Wat is het verschil tussen een normale rollenbank test met een standaard chip en een chip-op-maat? Want ook bij een standaard chip wordt er altijd nog wat fine-getuned als die daarmee op de rollenbank staat. Anders is het wel erg veel extra voor alleen een papiertje met vermogen- en koppelkromme..

:crazy:

Rollenbanktest is puur het meten van het vermogen, als het er echt niet uitziet of de vermogens niet zal halen zal het aangepast worden (net als op de openbare weg gedaan wordt). maar als hij zijn waardes haalt en het er goed uit ziet, is het daarmee klaar.
Een rollenbank is duur, het gebruik ervan ook, tevens het vastzetten etc van de auto, verliesmeting draaien etc.

Tuning op maat is wat anders, daarbij gaat de auto in geval van een 1.8T geheel met de simulator afgesteld worden, vooral nuttig als je allerlei modificaties hebt gedaan.

Noord26

Forumguru
Bedankt voor de aanvulling Mark!

Momenteel dus 2 kandidaten die zeker langs komen (Ik en Peter_Octavia). Antera blijft nog even een optie. Dus nog minimaal 2 personen nodig om de groepsaankoop doorgang te kunnen laten vinden. Ik weet overigens ook wel dat er aanbiedingen zijn geweest waar op standaard tuning 15% korting werd gegeven, maar nu kan iedereen, dus ook geen standaard chip, profiteren van de korting.

LT83

Forumguru
Goed initiatief hoor! Voor iedereen die waarde hecht aan een soepele en vlotte auto lijkt mij dit een unieke kans.

Ik was ook net van plan om te gaan tunen bij JD. Had al even contact gehad met ze, maar zou eerst nog wat kilometers gaan maken, voordat ik zou gaan tunen. Teller staat nu op 350km. en kreeg van JD het advies om eerst 2000 km. ermee te rijden. Ik ga er vanuit dat dat binnen een paar weken toch wel gelukt moet zijn. Dus afhankelijk van wanneer we naar JD gaan, geef ik me op:

Mailman -> Skoda Fabia Combi 1.2 TSI (86Pk) uit 2012

Noord26

Forumguru
Mailman, je staat op de lijst!

Zou je ook een rollenbank optie erbij willen a 100,- of zonder, dan kan met bij JD rekening houden met de planning hiervan?

De afspraken worden pas ingepland over ongeveer 3 weken. Tot die tijd kun je dus rustig kilometers maken. En als je dan niet aan de gewenste 2K zit zal je echt wel wat later terrecht kunnen bij ze. Daar ben ik van overtuigd.

Ik wil ook graag op de rollenbank, want kan bijna niet geloven dat er straks (gemiddeld) 120pk en 220Nm uit dat kleine motortje komen (had JD al aangegeven). Wil het dan ook met eigen ogen zien :). Ik hoor al jaren zeer goede verhalen over JD, dus kan haast niet wachten. Weet iemand nog iets leuks te bezoeken dit weekend, dat heel ver van Utrecht is? :) Kan ik die 2000Km sneller halen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan