GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

FWesten

Senior Member
Wat zijn de voordelen zijn van chippen op maat voor mijn Superb 1.6 TDI, handgeschakelde 5-bak uit 2012?
 

CDK

Forumguru
Wat zijn de voordelen zijn van chippen op maat voor mijn Superb 1.6 TDI, handgeschakelde 5-bak uit 2012?

De voordelen zullen zijn, meer vermogen (gaat richting een standaard 2.0 tdi) waarschijnlijk wegschrijven van EGR klep, dus mogelijke kostenbesparing in de toekomst. Een soepelere motor die meer schakel-lui te rijden is.
 

FWesten

Senior Member
De voordelen zullen zijn, meer vermogen (gaat richting een standaard 2.0 tdi) waarschijnlijk wegschrijven van EGR klep, dus mogelijke kostenbesparing in de toekomst. Een soepelere motor die meer schakel-lui te rijden is.
Bedankt voor je reactie.
Misschien kan je ook nog antwoord geven op mijn volgende vragen:

Wat doet mogelijk dit met de levensduur van de motor?
Is er zoals er wel eens gezegd wordt een positieve invloed op het verbruik?
Heeft dit gevolgen voor het periodieke onderhoud?
Wat bedoel je met kostenbesparing door het wegschrijven van de EGR?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Levensduur van de motor zal met *GOEDE* chiptuning verlengd worden, omdat alles soepeler en beter op elkaar 'aansluit'.
Omdat alles zo goed op elkaar aansluit en soepel draait, zal het verbruik omlaag gaan, maar omdat je het vermogen ook leuk vindt en af en toe aan wilt spreken, zal je rechtervoet uiteindelijk bepalend zijn.
Je moet even oppassen met periodiek onderhoud, dat ze hem niet zomaar aan de computer hangen voor een software-update, want dan ben je je op maat geschreven software kwijt...
Mij kwam vandaag ook ter oren dat de EGR-klep nog wel eens defect wil gaan bij de VAG. Voordeel is dat ze deze bij de chiptuning op maat uitschrijven, waardoor deze niet meer 'stuk kan gaan'.

Hopelijk wordt het zo een beetje duidelijker voor je. Ik ben komende maandag 1 mei aan de beurt en kan niet wachten.
Voor de eerste keer een auto laten chippen, ik ben zeer benieuwd wat voor vermogen er uit mijn blokje gaat komen :D.
 

CDK

Forumguru
Bij deze meld ik mij ook aan voor chiptuning op maat voor mijn Superb.
Hoe kan ik gebruik maken van deze groepskorting?
Graag even in de poll bovenaan deze pagina op ja klikken (alleen zichtbaar in een webbrowser) Daarna ontvang je van mij een privebericht :)
 

DeNnZ

Forumguru
Wat zijn de voordelen zijn van chippen op maat voor mijn Superb 1.6 TDI, handgeschakelde 5-bak uit 2012?
Ik heb destijds mij S2 1.6TDI uit 2011 laten chippen (wel bij JD), dit was echter alleen geen maat chip.
Ik heb al mijn bevindingen samen in een topic staan:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/1-6tdi-cr-laten-chippen.25727/

Hier vind je mijn rollenbank uitdraai terug (100.6 PK-> 148.4PK & 251Nm -> 348.4Nm)
Qua verbruik heb ik het volgende destijds genoteerd:
Waar ik voorheen (voor het chippen) zo gemiddeldrond de 1:18.2 haalde, haal ik nu gok ik (pas 1 keer getankt na het chippen) zo rond de 1:19.5+

Vorrheen had ik bij 900KM een reserve lampje, bij mijn laatste tankbeurt zat ik op 954KM zonder reserve lampje.

En dit vergelijkje:
100kmh: 1:16.7 -> 1:18+
120kmh: 1:15.2 -> 1:17
130khm: 1:13-14 -> 1:16.4

Ik kan het je alleen maar aanraden!
 

Seigersbjorn

Senior Member
Heeft er iemand al een dsg optimalisatie gedaan op de F3 combi?
Ik rij er nu net geen 600km mee en vind toch dat er soms heel rare dingen gebeuren in de D stand. Sport stand blijft, zoals blijkbaar bij velen, te lang in een lage versnelling.
 

CDK

Forumguru
@Seigersbjorn, je moet er mee leren rijden, alles valt of staat met de juiste dosering van het gaspedaal, maar DSG optimalisatie helpt enorm. De S wordt bruikbaarder en de D schakelt logischer. @Rosinfield heeft volgens mij een F3 met DSG aanpassing.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is een FII maar dat maakt verder niet uit. Door de aanpassing wordt de S stand ook prettig bruikbaar en de D stand wat prettiger, meer intuitief logisch; schakelt dan iets later op en er is ook ineens een echte 1e versnelling
 

Seigersbjorn

Senior Member
@Seigersbjorn, je moet er mee leren rijden, alles valt of staat met de juiste dosering van het gaspedaal, maar DSG optimalisatie helpt enorm. De S wordt bruikbaarder en de D schakelt logischer. @Rosinfield heeft volgens mij een F3 met DSG aanpassing.
Ik denk dat het inderdaad ook wel aanpassen is, maar bij normaal optrekken schoot de D stand ineens van 4e naar 2e terwijl 3e zeker goed genoeg was want ik ging gelijk naar 4000 toeren.
Ik wacht het nog wat af, op 2500km moet ik sowieso even langs de garage voor de fabriekscontrole ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Ik denk dat het inderdaad ook wel aanpassen is, maar bij normaal optrekken schoot de D stand ineens van 4e naar 2e terwijl 3e zeker goed genoeg was want ik ging gelijk naar 4000 toeren.
Ik wacht het nog wat af, op 2500km moet ik sowieso even langs de garage voor de fabriekscontrole ;)
heb daar in het begin ook wat redelijk wat last mee gehad. De dsg aanzag het steeds als een kickdown, enorm vervelend in een vRS want je krijgt ineens een schok van het accelereren. Ondertussen wel al wat geleerd, eerst de pedaal lichtjes indrukken, zorgen dat hij versnelt en dan pas diep doordrukken. Gaat hij niet onmiddellijk 2 versnellingen terug.

Maar hier staat er toch ook wel een dsg aanpassing (met eventueel, heeeel waarschijnlijk een stage 1 chipje) op het programma.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Seigersbjorn

Senior Member
heb daar in het begin ook wat redelijk wat last mee gehad. De dsg aanzag het steeds als een kickdown, enorm vervelend in een vRS want je krijgt ineens een schok van het accelereren. Ondertussen wel al wat geleerd, eerst de pedaal lichtjes indrukken, zorgen dat hij versnelt en dan pas diep doordrukken. Gaat hij niet onmiddellijk 2 versnellingen terug.

Maar hier staat er toch ook wel een dsg aanpassing (met eventueel, heeeel waarschijnlijk een stage 1 chipje) op het programma.
Goeie tip, ga ik dadelijk eens proberen. Heb nog een klein tripje gepland vandaag
Stage 1 is dan van 110pk naar 130? Zie ik ook wel zitten, maar eerst ffe dit gewoon worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan