Groene letters type aanduiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phaedros

Nieuw lid
Viel mij op dat de letters Go van CitiGo groen gekleurd zijn bij de greentech uitvoeringen.


2012-skoda-citigo-smmt-badge.jpg


Inderdaad... was mij ook opgevallen. Had voor mij niet direct gehoeven, maar ik vind het ook niet storend.
Wat mij betreft beter dan dat enorme 'ecomotive' op de Seat Mii:

0008911838.jpg


0008911838.jpg

Overigens schijnt de Citigo de eerste Skoda te zijn waarbij de merknaam voluit op de achterklep pronkt.
 

Hetzer

Forumguru
Heb er even een nieuw topic van gemaakt..
Ik moet ook nog even wennen aan deze groene letters, van mij had het ook niet gehoeven
Helemaal omdat er helemaal niets anders groen is van de auto
 

turboturbo

Forumguru
Zijn er dan Greentech uitvoeringen van de Citigo? Of eigenlijk: zijn er ook geen 14% / 0,- wegenbelasting&BPM modellen van de Citigo? Ze hebben toch allemaal dezelfde motor en uitstoot?

Edit: ik zie het al. Er is idd 1 uitvoering die geen stop/start heeft, en geen regeneratie van remenergie:

Schermafbeelding 2012-06-16 om 17.28.21.jpg
 

Phaedros

Nieuw lid
In het buitenland heb je er wel meer dan die ene, maar in Nederland niet. Die zouden denk ik belastingtechnisch hier niet zo aantrekkelijk zijn in vergelijking met de groenere Citigo's.

Misschien dat de groene type-aanduiding achteraf vervangen kan worden door chromen letters? Of dat je besluit om maar in een Skoda Citi rond te gaan rijden ;)
Hoe zit zoiets eigenlijk bevestigd?

Op onderstaande foto is het ook goed te zien.
Ik denk dat ik er wel aan kan wennen... het is een beetje zoals de rode I bij TDI. Maar dan een beetje anders.

598849_10150849236388831_742383830_9806583_2074044824_n.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Met een floss draadje en evt. een fohn om de lijmlaag te verwarmen (dagje in de zon laten staan moet voldoende zijn) en het is zo los. Echter rij je dan das wel de 'goedkopere' versie 'volgens' je chromen vervangings type plaatje :rolleyes:.
 

Tones

Actief lid
Lol, inderdaad, je kunt er een Citi er van maken. Of met nagellak de "Go" zwart maken of een andere kleur die beter bij de rest past.
 

Phaedros

Nieuw lid
Je kunt ook met Plastidip aan de slag. Is een vloeibaar rubber in een spuitbusje, verkrijgbaar in diverse kleuren.
Het grote voordeel: valt het tegen, dan peuter je het er zonder dat je er nog iets van ziet weer vanaf.

[video=youtube;0zDJgn-5Nc0]http://www.youtube.com/watch?v=0zDJgn-5Nc0[/video]
 

Phaedros

Nieuw lid
Met een floss draadje en evt. een fohn om de lijmlaag te verwarmen (dagje in de zon laten staan moet voldoende zijn) en het is zo los. Echter rij je dan das wel de 'goedkopere' versie 'volgens' je chromen vervangings type plaatje :rolleyes:.

Exact :D

Dus als je iets rigoureuzer te werk wilt gaan...

[video=youtube;fF98gvfBH5g]http://www.youtube.com/watch?v=fF98gvfBH5g&feature=related[/video]
 

Hetzer

Forumguru
Hoe ik logo's moet verwijderen weet ik wel, vaak gedaan in het verleden.
Denk alleen dat een "kale""kont niet zo staat bij de Citigo, ik prefereer als nog een kont met logo's
Het groen zal idd wel een kwestie van wennen zijn.
 

Tones

Actief lid
Omdat er ook 1 model is die niet met greentech wordt aangeduid, zal deze, gok ik, misschien zonder groene "Go" in het logo geleverd worden en dus wordt het logo mogelijk ook in geheel chroom bestelbaar. Mocht het een doorn in het oog worden dat groen .... is dat misschien een optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan