Greentech??

Emiel77

Nieuw lid
hallo,

Zoals jullie misschien gelezen hebben heb ik een citigo besteld.
Nu heb ik een greentech uitvoering besteld maar ik weet niet precies wat de verschillen zijn...
Ik zie dat ze zuiniger zijn, iets sneller en een stuk goedkoper?!?!

Waarom is deze uitvoering goedkoper als er alleen maar voordelen lijken te zijn? dan zouden ze de normale uitvering toch nooit meer verkopen?

Misschien dat iemand van jullie mij er meer over kan vertellen....

Alvast bedankt
 

Fabia

† In Memoriam
Greentech: Uitvoeringen met Greentech motoren vormen een brug tussen efficiënt brandstofverbruik en comfort. Zo beschikken ze o.a. over een start/stopsysteem, regeneratief remsysteem en een schakelindicator.
 

Emiel77

Nieuw lid
bedankt voor je reaktie, dit had ik ook gevonden maar nu snap ik niet waarom dit goedkoper is.... Niemand zal toch meer betalen voor een auto die langzamer is en meer verbruikt?? Lijkt mij dat het de andere modellen overbodig maakt tenzij er ook nadelen aan kleven...
 
Nadeel van die Greentech , Bluemotion en Ecomotion is dat ze bij het rijden over verkeersdrempels of een hoger gelegen inrit altijd met die rubberen lip over de grond schrapen , geeft een enorm irritant geluid waar veel omstanders ook voor omkijken...
De "gewone" uitvoeringen en ook de Aardgasuitvoering hebben hier geen last van omdat ze nét wat hoger op de weg staan .
 
De greentech Citigo heeft dacht ik ook een verlaagd onderstel.
De niet greentech modellen zijn duurder door de co2 heffing bij aanschaf.
 
Volgens mij mogen belastingvrije auto's ook geen aanhanger trekken. Maar daar kan ik eigenlijk nergens een fatsoenlijk antwoord op vinden.

Edit: geef canon-eye helemaal gelijk, zijn wel auto's wie belastingvrij zijn én een aanhanger mogen trekken.
 

Emiel77

Nieuw lid
Hier erg bedankt voor de reakties!!

Even kort samengevat: ze zijn goedkoper vanwege het belastingvoordeel (geen BPM), nadeel is dat ze laag zijn (vinden sommige juist mooi staan, weinig vermogen (volgens mij net zo weinig als de niet greentech uitvoering) en eventueel het geluid (zou die echt veel mee zijn dan de normale uitvoering?).
Dan nu mijn volgende vraag:
Zijn er mensen die specifiek NIET voor de greentech uitvoering hebben gekozen en zoja waarom??

Hoor het graag......
 
Door de energiebesparende maatregelen is de uitstoot lager, waardoor er een soort korting (of in ieder geval geen opslag) op de BPM geheven wordt. Het verlaagde onderstel zorgt ook voor minder weerstand. Zowel onze Citigo als mijn Passat (bluemotion) hebben een verlaagd onderstel. Je ziet er erg weinig van moet ik zeggen. Ik hou wel van een stevige wegligging.
Een aanhanger mag gewoon, mits toegestaan door de fabrikant van de auto. En dat geldt dus niet voor deze Citigo.
 
Bovenaan Onderaan