greenline trillingen interieur bepaalde snelheden/toeren

marcpalmen

Nieuw lid
nee

geluid lijkt sinds een aantal dagen erger te zijn worden. Het komt inderdaad ook voor bij de polo en daar is ook geen oplossing. Aangezien ik geen idee heb wat het toelaatbare aantal decibel voor zoiets is weet ik niet of dit onder garantie valt. Ga binnenkort nog eens bij de dealer langs.

Marc
 

MacManiac78

Forumguru
Toelaatbaar aantal dB's :tongue:
Hahaha
Volgens mij is hier geen regel voor, maar als dit er wel is, dan kan ik de meting middels een gecertificeerde dB-meter uitvoeren.
 

MacManiac78

Forumguru
Tja, tenzij je auto gezien kan worden als een 'inrichting' als bedoeld in de Wet milieubeheer. Dan is het Activiteitenbesluit (Besluit algemene regels voor inrichtingen Milieubeheer) "BARIM" & "RARIM" (Regeling algemene regels voor inrichtingen Milieubeheer) van toepassing.
En is de grens 50 dB(A) gedurende de dag, 45 dB(A) in de avond en 40 dB(A) in de nacht van toepassing.
Mja.... helaas is dat niet mogelijk!

PS. Het bedrijf is slechts verplicht gehoorbescherming beschikbaar te stellen als je gedurende 8 uur aan 80 dB(A) blootgesteld wordt. :smirk:
Hoe hoger de geluidsdruk, hoe lager de verblijftijd, of hoe eerder verplichting van gehoorbescherming. *kleinigheidje* :bye:
 
Bovenaan Onderaan