Greenline of greentech

Darkside

Forumguru
Hard bezig nieuwe leasen auto te regelen. Heb bijna toestemming om mijn auto eerder in te leveren (contract eindigt op 1-1-15) zodat ik nog gebruik kan maken van een 14% auto .
Maar echt snel gaat het nog niet ben bang met de huidige levertijden dat ik half december niet haal. En dan ga ik gewoon 20% betalen over een Greenline. Ik vraag me dus af of ik niet gewoon meteen een greentech kan bestellen.

Een Greenline is goedkoper in de lease. En kan waarschijnlijk full options besteld worden.
Ook met 17" Hawk velgen. En misschien zelfs 18" alaris ( al geeft de dealer aan dat ze geen 18" mogen monteren onder een Greenline)
Maar een Greenline heeft niet het beige interieur of de mogelijkheid voor panoramisch dak.

De greentech zal handbak worden. Maar wel een EBL met panoramische dak. Verder geen extra opties. En waarschijnlijk alleen standaard 17" velgen. En beige interieur.

Denk dat een ebl genoeg leuks biedt. En verkeersbord herkenning. Elektrische achterklep zijn leuk als het binnen budget zou vallen.

Ik zit alleen met de 5 bak. De 6bak in de greenline kan ik mee leven. Maar weet van oude proefrit in een O2 dat ik de zesde versnelling misde.

twijfels twijfels. Een ding is zeker. Na een proefrit met de Leon st. Is die afgevallen. Het navigatie scherm is te klein en traag. Het columbus werkt gewoon veel fijner.
Ook de 308sw is inmiddels afgevallen
Het word dus sowieso een Skoda
Maar welke........

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

tha a

Senior Member
@Darkside : Ik zou in jouw geval voor de greenline gaan. Desnoods knal je er achteraf beige leer in. (zwart interieur en lichte stoelen vind ik echt super staan)
Die 6 bak is sowieso beter dan de 5 bak (waar ik mij in de O2 altijd aan heb geergerd, leve de DSG)
Je hebt vrijwl alle opties die je op een EBL ook hebt. (incl lane assist, Columbus ed)

Veel succes met je keuze!

NewO3

Forumguru
Met de huidige levertijden is het zeer rieeel dat je een greenline niet meer geleverd krijgt dit jaar. Dan baal je dat je niet voor een EBL met pano dak en dyn pakket bent gegaan of evt zelfs 2.0 TDI handbak die nog 20 % is volgend jaar.

spikehome

Forumguru
@Darksite keuzes erg lastig.
Ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
Maar bij mij gaat het waarschijnlijk ook de skoda worden vooral vanwege de ruimte.
Die is het ruimtste van de hatchbacks.
Verder 5bak minpunt. Lichter bekleding er mooi maar met kleine kinderen zou ik het niet nemen.

030

Forumguru
Bij enige twijfel over de 14% zou ik full stop voor 2 liter natuurlijk gaan. Er rijdt niemand voor zijn lol in een 14-procenter.

Darkside

Forumguru
2 liter is buiten budget. Het moet dus de 105pk versie worden. En heb nu ook beige bekleding en vind dat mooi. Ook iets wat je niet gauw ziet.
Volgens berekeningen kost de greentech zo'n 45 euro per maand meer als de Greenline in de 20%. Hoe wel ik best wat kosten kan besparen vind in het eigenlijk zonder dat je feitelijk in een 14%.auto rijdt maar er wel 20 % voor betaald. En dan ook nog eens het panoramische dak mist.
Ga nog eens vragen of ik wederom benzine mag. Dan is een 1.2 dsg misschien te doen.

D

Deleted member 12693

Nog een voordeel op de EBL is het Canton systeem en 18" kost je maar 190euro op de meerprijs.

Falcon

Donateur
Dat 18inch niet mogelijk is op de greenline geloof ik niet. Op mijn Leon had ik het zonder problemen kunnen bestellen via Directsets.

Wel zal je op de greenline sportstoelen moeten missen

CDK

Forumguru
moeilijk hè keuzes maken, maar achteraf beige leder zoals al geopperd werd en 18 inch met eventueel een chipje maken van een 14% greenline al snel een veel luxer ogende en soepeler rijdende bolide.

Darkside

Forumguru
Chipjes zijn verboden. en hoeven ook niet perse voor mij. Mijn budget is nooit toereikend geweest voor krachtige versie. De 105 PK TSI is de krachtigste leasebak die ik gehad heb :tegek:
En ik zal eerder voor luxe opties kiezen dan een dikkere motor.
Het zal afwegen worden.

• Leuk

pr0mo

Lid
Dat 18inch niet mogelijk is op de greenline geloof ik niet. Op mijn Leon had ik het zonder problemen kunnen bestellen via Directsets.

Wel zal je op de greenline sportstoelen moeten missen

Zowel bij A-point als Skoda Center Utrecht doen ze niet moeilijk met 18" bestellen en monteren onder een Greenline.

Artbij

Senior Member
Bij enige twijfel over de 14% zou ik full stop voor 2 liter natuurlijk gaan. Er rijdt niemand voor zijn lol in een 14-procenter.

Onzin, hier zou ik met veel plezier in rijden:

012513_fisker-karma-elektrische-auto-zerauto.jpg

En als het geen 7% mag zijn, maar 14% dan altijd nog de V40 met 190 PK.

JorisAdriaanse

Nieuw lid
moeilijk hè keuzes maken, maar achteraf beige leder zoals al geopperd werd en 18 inch met eventueel een chipje maken van een 14% greenline al snel een veel luxer ogende en soepeler rijdende bolide.

Helemaal mee eens! En 18" geen probleem via de dealer, hij wordt geleverd bij hen op 16", die gaan de prullenbak in (voor mij dan) en 18"erop... Je mag ze ook beide houden voor bv 16" winter en 18" zomer. Mijnes:

full

• Leuk

Darkside

Forumguru
Ja dat is ook wat ik wil. Maar de Dealer begon opeens moeilijk te doen.
Overigens vond ik de verkoper behoorlijke chagrijn welke niet echt zin had om iets te verkopen.
begon over dat ik een speciaal document moest ondertekenen dat ik op de hoogte was dat er geen 18" onder kon en dat ik en alleen ik verantwoordelijk was over mogelijke schade.
En dat terwijl ik eigenlijk altijd goede ervaring heb met de dealer zelf (verkoper zag ik voor het eerst)
Verder ook weinig zin om eea uit te zoeken.

Ik ga ze gewoon op de offerte zetten als het zover is.
En nog langs een andere dealer die wel mee wil werken.

• Leuk
Bovenaan Onderaan