stratos
Actief lid
Vooraleer ik het licht had gezien en besefte dat een Superb Greenline voor mij de beste lease-keuze ging zijn, was ik al enkele weken een Passat aan het configureren. Ik was daarbij heel verlekkerd op de 1.6TDI met DSG7, wiens CO2 lager uitvalt dan van de manuele 6-bak (van 107 g/km naar 104).
In het Belgische belastingsstelsel kwam hij daardoor in een voordeliger tarief terecht (90% aftrekbaar ipv 80% aftrekbaar vanaf 105g/km). De totale maandelijkse leasekost bleef zo nagenoeg gelijk, hoewel de DSG7 de cataloguswaarde ca. 2000 euro deed stijgen.
(Let wel, de DSG6 heeft dit effect niet, daar stijgt de CO2-uitstoot. Misschien omdat die geen 'droge' koppeling heeft zoals de 7.)
Als het doel van een Skoda Greenline of een VW BlueMotion een zo laag mogelijke CO2 is, waarom zijn die versies dan niet met DSG7 leverbaar? Daar ging ik met veel plezier wat andere opties voor ingeleverd hebben. Dat andere 'gear ratios' tussen verschillende DSG7-implementaties mogelijk zijn, leid ik af uit info als deze: http://www.golfmk6.com/forums/showpost.php?s=fa6652ad2ca80c94e3f7f8fe24a1730f&p=1578403&postcount=5
In het Belgische belastingsstelsel kwam hij daardoor in een voordeliger tarief terecht (90% aftrekbaar ipv 80% aftrekbaar vanaf 105g/km). De totale maandelijkse leasekost bleef zo nagenoeg gelijk, hoewel de DSG7 de cataloguswaarde ca. 2000 euro deed stijgen.
(Let wel, de DSG6 heeft dit effect niet, daar stijgt de CO2-uitstoot. Misschien omdat die geen 'droge' koppeling heeft zoals de 7.)
Als het doel van een Skoda Greenline of een VW BlueMotion een zo laag mogelijke CO2 is, waarom zijn die versies dan niet met DSG7 leverbaar? Daar ging ik met veel plezier wat andere opties voor ingeleverd hebben. Dat andere 'gear ratios' tussen verschillende DSG7-implementaties mogelijk zijn, leid ik af uit info als deze: http://www.golfmk6.com/forums/showpost.php?s=fa6652ad2ca80c94e3f7f8fe24a1730f&p=1578403&postcount=5