Greenline met chromen raamlijsten

Pollewop

Forumguru
Er bestaat een bepaalde marketingstratgie, en die luidt: Wat goedkoop is, moet er ook goedkoop uitzien, want anders "klopt" de prijs niet. Met andere woorden: een dure versie van een auto dien je ook als zodanig te herkennen, en een goedkope(re) versie ook. PON heeft volgens mij een uitgekiende marketingtaktiek, ook tav de Greenline, en levert dus bepaalde accessoires niet op de GL om zodoende kopers te verleiden een duurdere versie te kiezen... Slim...
 

Canon-Eye

Forumguru
levert dus bepaalde accessoires niet op de GL om zodoende kopers te verleiden een duurdere versie te kiezen... Slim...
Waarbij ze vergeten dat er ook nog kopers zijn die een GL niet kiezen uit prijstechnische, maar uit milieutechnische overwegingen - en er anderzijds best geld voor over hebben om toch in een mooi/prettig aangeklede en uitgeruste auto te rijden.
Dus - "slim"? Een deel van je markt laten liggen? Kweenie... :arghh:

Gewoon aanbieden als optie lijkt me slimmer... :jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat is het punt niet: zelf kunnen kiezen of en zo ja waaraan je precies geld wilt uitgeven, dáár gaat het om! :jaja:
 

Pollewop

Forumguru
Nou, als ik zo dit topic door lees zijn er toch mensen die een flink bedrag over hebben voor een chromen randje...:)
 

serum

Senior Member
Is er al iemand naar Tsjechië gereden om het te laten plaatsen? (combi-vakantie ten top) begreep dat ze het daar ombouwen voor 450e. Alsnog teveel geld IMO, maar al gauw 75% schappelijker dan de reguliere NL prijzen..
 
Wel apart dat je bij de rs moet bijbetalen voor een black look :-). Ik vind het helemaal niet goedkoper staan. Ik vind dat chroom persoonlijk heel nep. Ben het eens dat je alles zelf zou moeten kunnen kiezen.
 

henriz

Forumguru
@Pollewop
Tja joh! Ik geloofde je niet, dacht dat het alleen de Greenline was waarvoor geen raamlijsten verkrijgbaar zijn, maar je hebt gelijk. Het is echt alleen het duurste model.
Ik heb de prijslijst er op nageslagen: Chromen raamlijsten zitten standaard op de Elegance en zijn op geen enkel ander model als optie/accessoire verkrijgbaar.
 

dirkkroneman

Forumguru
Dat dacht ik ook toen ik dit topic net las. En terecht toch? Net zoals de RS andere bumpers heeft bijvoorbeeld. En ben je het er niet mee eens, je wordt door niemand verplicht die auto te kopen? Zijn nu eenmaal keuzes van een fabrikant/importeur.
 

Canon-Eye

Forumguru
Keuzes van een fabrikant vind ik belangrijker dan die van een importeur. Laatstgenoemde doet er m.i. niet verstandig aan om de keuze verder in te perken dan de fabrikant mogelijk maakt, want door opties te blokkeren i.p.v. gewoon beschikbaar te houden beperkt hij zijn eigen verdiencapaciteit.
Lijkt mij dus niet zo slim - maar ik ben wel benieuwd naar de ratio erachter... :pieker:
 

om1

Senior Member
Ik denk dat @Polewop er niet ver naast zit, sommige marketeers vinden het belangrijk om sommige opties "exclusief" te maken.
 

SkodaManiak

Actief lid
Blij dat wij onze ambition businessline voor januari hebben besteld. Hij staat nu bij de dealer.... met chroom om de ramen. :D
 

Pollewop

Forumguru
Maar het werkt wel hoor... Een kenner ziet direct of je in een duurdere of goedkopere versie rijdt.
Het gaat vaak om kleine, subtiele accessoires die, als je er gevoelig voor bent, toch er voor kunnen zorgen dat je een "luxere" versie kiest...
 
Bovenaan Onderaan